Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Ratchet & Clank: Rift Apart

  • PS5 85
Série Ratchet and Clank je pro mě strašná srdcovka. Dodnes se strašnou nostalgií vzpomínám na ten den kdy jsem si přinesl díl Size Matters na PSP, a proto je můj názor na tuhle sérii možná trochu neobjektivní. Je to série her která mě donutila pořídit si PS3, a vlastně mě dovedla k Playstationu jako takovému.

Nikdy jsem nevěděl do jaké kategorie RnC zařadit. On je to takový mix hopsačky a střílečky z pohledu třetí osoby. Hra samotná vypadá takhle: někam přijdete, vystřílíte takové množství nepřátel, že byste vylidnili nějaký menší africký stát, splníte objective a jdete dál. Tady se musím zastavit a pochválit ovladač. Každá ze zbraní má trochu jinou haptickou odezvu, a pocit kdy střílíte a cítite zpětný ráz vašeho arzenálu je fantastický, hlavně u automatických zbraní.

Střílení je tedy super. A co to skákání? Tady mi ta hra přijde trochu rozpolcená. Máte klasický dvojitý skok, pomalé plachtění, tryskové boty a nově i dash a wall running. Přijde mi, že ani jednu z těhle metod pohybu nedotáhli vývojáři k dokonalosti. Tak například dash. V tutoriálu téhle schopnosti je, že s dashem můžete proběhnout skrze bariéry. Tuhle vlastnost dashe jsem za celou hru použil TŘIKRÁT. V boji jsem ho nepoužíval moc rád, protože při dashi přestávají pálit automatické zbraně, a párkrát jsem takhle naběhl nepříteli přímo pod kladívko. Takže ačkoliv mám i z toho skákání super pocity, tak mám pocit že by to šlo udělat líp.

Graficky hra vypadá úžasně. Často vidím že to lidi přirovnávají k filmům od Pixaru. Spíš bych to viděl na Dreamworks, ale i tak vypadá hra krásně. Projdete několik různorodých planet, kde hned po přistání dostanete krásný výhled. Hru můžete přepnout do několika vykreslovacích režimu. Na režim Kvalita, se hra pojede na 30 fps, ale zase je ve 4k. Na režim Performance hra funguje na dynamické rozlišení, ale zato je v 60 fps. Nakonec tu je nastavení RT performance, kdy hra jede na dynamické rozlišení v 60 fps, ale se zapnitým ray tracingem, který vypadá zatraceně dobře. Za sebe doporučuji RT performance, hra jede krásně plynule, a je radost se na to dívat.

A teď příběh. Asi to nejlepší co o něm můžu říct, že odvede svůj účel. A to je, mít nějaký důvod proč vám ukázat všechny tyhle nádherné světy, a proč vlastně chcete všechny tyhle stvoření zmasakrovat tak, že je ani concept artist nepozná. Hlavní plus je přidání postavy Rivet, jejíž design prostě žeru. Nemůžu si ale pomoct, a po odehrání hry mi v paměti moc z příběhu nezůstalo.

A teď to nějak shrnout. Řeknu to takhle. Pokud máte to štěstí, že se vám podařilo sehnat PS5, a chcete vidět co ten systém a ovladač dokáže, tak si tuhle hru určitě pořiďte. Není to sice tak úžasný zážitek jako například díl A Crack in Time, ale pořád se jedná o opravdu solidní akci, která uteče rychleji než se objeví nová mutace koronaviru. No nic, je 2:18, jdu spát. Zítra začnu New Game plus :).
+10