Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@ještěr (30.08.2020 01:55): jinak ty obligace hra nenuti hrace vubec do konce task deadline splatit. Kdyz mate +++ rating muzete si brat pujcky do aleluja. Muzete si treba jit pujcit, nakoupit maximum vlastnich akcii, pak cast za firemni penize spalit a potom draze se snizenou supply v obehu prodat. Nebo z toho muzete financovat ty nejlukrativnejsi byznysy, ktere linkujete vlaky s mesty (ci se k tomu chystate). Hra mne ale nikdy neprinutila ty obligace zpatky odkupovat (mozna jsem jich nenakoupil "dost"), ani vas za dluhy nijak netresta. Ale ony vlastne firmy dnes fungujou dost podobne. Tyhle pujcky udelaji zacatek strasne snadnejsi. Pocitacovy souper vas s timhle nikdy nepredhoni, bude vsude za vami.
Kritizujes herni mechaniku z roku 1998, coz byl dost vysoky vek pro hru i v roce 2009 :), hra je proste nejak nastavena, a pravidla jsou pro vsechny hrace stejna, tedy zalezi, kdo jak rychle to pochopi a popere se s tim. Naopak, jinych slabin hry lze dost okate zneuzivat, napr. vydat x-krat obligace okolo $500k per issue, kdyz zacinate, rostete a mate annual book v cernych cislech (vznikne "dobry dluh" s par % interestem veritelum, ale strasne to zjednodusuje a zrychluje rozvoj spolecnosti, zvlaste, zacinate-li v rostouci ekonomice, coz je myslim pripad vetsiny misi). Nedostatek koleji lze strategicky castecne resit vedenim zcela paralelnich koleji, zacpane zeleznicni uzly se resi 2+ stanicemi - 1 pro passengers/mail/produkci, 2 pro veskere lokalni kodrcani ala "lokalkou z Frydku do Dobre" a veskere zasobovani surovinami (raw materials, food etc.)

Velke kopce i stary pomaly vlak vyjede, neni-li blokovan, pretizen a nejede zatackami (v zadnem pripade v horach nesmi byt "vracecky"). Takove spoje se v recesi rychle stavaji nerentabinimi a dokazou i utopit celou spolecnost na maintenance costs. Trvalo mi par zbabranych misi s enormni flotilou uhelnych vlaku pres hory apod. nez jsem to zjistil.

Ve hre je potreba chovat se maximalne kapitalisticky a efektivne, je to byznys! Ekon. cykly jsou zde dost zasadni, ale oproti realite vlastne citelne. Kdy vynalezli kamenny mosty, chytili Jesseho Jamese ci kdy nastal cerny patek, se ostatne predem doctete z Wikipedie, i kdyz jste treba jinak uplne natvrdli.

Zeleznicni tunely (vetsi) nevim zdali v rane ere vubec existovaly. V realu to byl velky problem. Tahali to pres horske prusmyky, kam se treba vesla 1 kolej, kterou chtelo potahnout vice spolecnosti. Dost se kolem toho uplacelo, zalovalo a nakonec i vrazdilo. Tehdy to byl jiny kapitalismus, oligarcha Andrej hadra. Vetsinou tu praci v prusmycich delali Cinani, kteri byli sikovni s dynamitem. No par stovek jich zarvalo. Pritom brali skoro ty nejhorsi penize.

Asi nejsmesnejsi na cely hre mne prislo, kdyz samotny Carnegie pricupital s prosikem, delat mi managera. Tak jsem ho s 30% discountem nechal premostit zatoku u Filadelfie.
Ahojec, tak já ti tvůj názor brát nechci :) Záleží na tom, co komu vyhovuje. Někdo se výhybkama chce zabývat a někdo zase nechce. Já teď hraji Transport Giant a tam lze zaškrtnout, jestli používat signály či nepoužívat. Souhlasím, že je to vlastně přímá úměra obtížnosti, se signály o něco stoupne. Pokud hráč zvolí nepoužívat, tak se vlaky projíždějí stejně jako v RT2.
Transport Tycoon to je klasika :) Můžu jenom doporučit zahrát si jej s balíkem Československých lokomotiv. Právě že mne překvapilo, že pokud něco dobře fungovalo už v TT (semafory), tak že po delší době vyjde hra, která tuhle věc absolutně ignoruje :)
Nene předností vlaku jsem neměl namysli prioritu, ale přednost jako takovou, že si dva vlaky nemůžou vjet do cesty. O tom už jsem psal v předchozím odstavci...
Ano, úpravy terénu sice probíhaly automaticky, ale jenom tak z lehka! Zkus najít na mapě nějaké strmé pohoří a natáhnout přes něj kolej. Bude víceméně kopírovat horský terén.. Možná se tam opravdu ukáže číslo maximálně 12°, ale na obrazovce ti vznikne z kolejiště horská dráha :) Což nevypadalo nejlíp...
Vzpomínám si, že pokud měl vlak dostatečný rozjezd, tak pod plnou parou takové "hopsáky" překonal :)
Vlastně v té hře ani nebyla možnost stavět tunel, což je u železnice docela nedostatek! Sečteno podtrženo já nemohl dát víc než 60% hodnocení.
Zdar, no mas pravdu, ze to projizdeni vlaku dost bije do oci...ale ja se nad tim pozastavil snad jen, kdyz sem to videl poprvy, pak uz sem to neresil...proste mi to nijak nevadilo a ani dojem ze hry nekazilo. Dalsi vec asi je, ze sem transport tycoon moc nehral.
Jinak ta propracovanost tady podle me fakt je...vcera sem to dokonce zas rozehral(datac) a opet sem tam nasel dalsi moznosti, o kterejch sem driv ani nevedel :) Pro me je to proste jedna z nejlepsich strategii (mozna i diky tomu, ze se mi dycky libilo zeleznicni modelarstvi), ktera me vazne neprestava bavit(sam se tomu docela divim :)
Ale at to neokecavam...ja ti ten bod zas nedal prave kvuli tomu, ze me prekvapilo, jak moc ti tahle (pro me) malickost zkazila celkovej dojem ze hry. Popravde si moc nedokazu predstavit, ze bych se treba v pozdejsich kampanich jeste mel zabejvat nakejma vyhybkama...proste vyvojari asi museli udelat nakej ustupek vysledny hratelnosti no.
RR2 je proste takovej zjednodusenej simulator zeleznice, i kdyz je sam o sobe vlastne dost slozitej...
btw: nevim, co presne myslis tou prednosti u vlaku, ale pokud mas na mysli nejakou prioritu na trati, tak to nastaveni tam je a ma asi 3 stupne tusim.
Jinak co se tyce ty upravy terenu a jezdeni vlaku do kopce, tak mam pocit, ze pokud chces postavit trasu nekam do hor, tak samotna hra teren upravi tak, aby sklon nebyl strmejsi nez 12%(nevim, proc to tam maj v procentech, ale pokud tomu rozumim dobre, tak je to priblizne 11° a to uz si myslim realny je), coz je pro vetsinu parnich lokomotiv temer neprekonatelna prekazka, jak sem se dneska sam presvedcil :)
jablek: Aji bych ti dal boda, ale nesedí mi tam to slovo "propracovanost"... :) My hráči, co si potrpíme na realitu, to prostě nezkousnem, že se vlaky projíždějí naskrz, vjedou si na výhybkách do cesty, nedávají si přednost, atd. Kazilo to celkový dojem z jinak fajn hry.
Moc mi tam chyběla možnost nějak upravovat terén. Vlak sice mohl jezdit do kopce pod libovolným úhlem, klidně i 60° a víc, takže se dalo sjíždět i strmá skaliska :) ale opět, nevypadalo to nejlépe...
Naopak co se mi líbilo, tak že u lokomotiv se dal ručně regulovat jejich výkon a tím zmenšit jejich rychlost třeba na polovinu. Vhodné pokud nebylo potřeba vozit materiál moc rychle.