Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 30
Prokleti Eridenu pripomina spis jakesi technologicke demo, jako hra totiz nestoji vubec za rec (opravdu hodne mirne receno) a je s podivem, ze se prodavala pomerne dlouhou dobu. Zanrove se jedna o klasicky dungeon crawler, ktery nicmene vysel v dobe, kdy ciste kobkarny definitivne vysly z mody. Prokleti Eridenu jde navic v pojeti zanru jeste dal do historie, vasi postavu doslova "vypleskne" do podzemi bez nejakeho viditelneho vchodu, coz je vpravde retro pristup. Pribeh tu sice nejaky je, ale trapne klise se zrcadly vubec nestoji za rec. Mnohem vetsi problem je, ze podzemi nema absolutne zadnou strukturu. Ze vseho nejvic pripomina pokusy netalentovaneho pana jeskyne, nacmarane na ctvereckovany papir behem skolni prestavky na zakladni skole, kdy je mnohdy jedinym duvodem vaseho postupu fakt, ze se vrchnimu "designerovi" zdal pravy horni roh mapy prazdny. Mozna se to nekomu muze zdat jako malichernost, ale diky tomuto faktu je Prokleti Eridenu absolutne nehratelnou nudou. Dalsim zasadnim problemem jsou totalne nezvladnute realtime souboje, ktere jsou neuveritelne tezkopadne a frustrujici. Navic neni nikdy jasne, jestli vase postava priseru zasahla nebo ne. Jakakoliv zvukova nebo graficka indikace, ktera je v jinych hrach tohoto typu samozdrejma v Eridenu z neznameho duvodu chybi.

Jestli neco Prokleti Eridenu drzelo nad vodou, tak jedine technicke zpracovani, tedy zejmena hudba. Ve sve dobe pomerne solidni SVGA grafika je totiz neuveritelne sterilni a textury meni svou barvu bez jakekoliv logiky. O "talentu" grafiku Zima Software jsme si nicmene mohli udelat obrazek i z jejich dalsich projektu.

Po agonickem dohrani jednoho patra a ziskani zrcadla se hrac dostane do kseftu, kde si muze za nahromadene zlate hroudy koupit nejake vybaveni, ale misto ocekavane interakce a zmeny atmosfery se ukaze odporny nahnedly staticky obrazek, ktery zadnou ulevu neprinese a po odkliknuti zacina dalsi utrpeni v ruzovo-fialovo-zelenem podzemi made by Jedlickuv ustav. Je mi lito kritizovat ceskou hru, ktera navic vysla stale jeste v pionyrskych dobach, nicmene za dohrani Prokleti Eridenu se mela davat podobna odmena, jako u Fish Fillets. Neni to sice moc obtizna hra, ale alespon pro me je absolutne nehratelna. Autori vubec nepochopili princip podobneho typu her a o rok starsi cesky dungeon Rytiri Gralu je o nekolik trid lepsi.

Pro: hudba, czech made

Proti: vsechno ostatni

+24
  • PC 60
Opět jedna z dávných, dalo by se říci téměř pravěkých vzpomínek. Demo hry jsem nalezl na svém prvním Levelu s CD přílohou v roce 1997. Absolutně mi tehdy nedocházelo, že je to můj první kontakt s dungeonem a hru jsem tak bral jako velmi podezřelou Doomovku. Dnes už je jasné, že Prokletí Eridenu díru do světa neudělalo, ale dřív byla jiná doba a koho zajímaly názory jiných, hlavně když bylo co hrát. Co v paměti uvíznout prostě musí, je ona magická hudba. Když ji dnes s odstupem slyším, vybaví se mi ta (má) pionýrská doba „hrátek“ s PC.

Eriden ničím zvláštním nevynikal a skončil po právu na smetišti herního průmyslu. To ovšem nic nemění na tom, že ještě dnes, když zaslechnu tu mysteriózní hudbu, začne mě hlodat pokušení vydat se za dobrodružstvím do podzemí zakletého království Eridenu. Za tento pradávný a přesto stále živý a vzrušující pocit si pro mne titul vysloužil pěknou šedesátku. S podprůměrným hodnocením většiny, ovšem musím objektivně souhlasit.

Pro: hudební stránka, pěkná grafika, výběr postav, zajímavý systém magie

Proti: ani sebemenší inovace umírajícího žánru, systém soubojů, přilíš strohé a sterilní i oproti mnohem starším hrám ze stejné kategorie

+11
  • PC 30
Tak tedy Prokletí Eridenu. aneb Vynucený komentář;)

"Když to dělá Vochozka, tak to nemůže být nic tak složitého" - Martin Zima

První hrou produkovanou společností Zima Software nebylo Mutarium, o půl roku jej předběhl tento nepovedený dungeon. První pozitivní dojmy z hudby znící při představení vývojářů jsou ryche vystřídány odporným statickým intrem (několik obrázků jak z mateřské školky). Při výběru postav jsem nepozoroval rozdíl mezi jejich schopnostmi.

A pak přijde první pohled na samotné jednotvárné chodby - věřte, nevěřte, o sedm let starší Eye of the Beholder vypadá daleko lépe. Procházíte pustými chodbami, najdete klíč, jídlo, zbraň, něco na sebe... objeví se první nepřítel, zkusíte zakouzlit... toto kouzlo nemá smysl! A pokud nenaklikáte kouzlo, které smysl má, tak se ani nedostanete z jeho nabídky. A zatímco se moříte s kouzlem, nepřítel do vás švihá a švihá a švihá a táhni z mého disku, ty bestie!

Hra se dá stáhnout zdarma z Bonuswebu, ale podle všeho se tamní verze nedá rozjet z vyššího systému než je Windows 98. S Dosboxem si hra podle všeho kvůli vyčůrané protipirátské ochraně nerozumí. Na Score DVD 134 se nachází jiná verze, spustitelná i ve Windows XP bez jakéhokoli dalšího podpůrného software. Credits přesunuto do Zajímavostí.
+9 +12 −3
  • PC 75
Osobne si pamätám na prvé stretnutie s PE a bolo celkom fajn. Hru som hrával v zimnom období (ZIMA softvér sa trafil :) ) a preto mi táto hra evokuje celkom príjemné detské spomienky. Hra síce dostáva negatívne hodnotenia, no ja ako vtedy nenáročný užívateľ, som bol za ňu veľmi rád.

Pro: Zábava, atmosféra, čeština

Proti: trošku až moc retro

+7 +8 −1