Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Prokletí Eridenu

  • PC 30
Prokleti Eridenu pripomina spis jakesi technologicke demo, jako hra totiz nestoji vubec za rec (opravdu hodne mirne receno) a je s podivem, ze se prodavala pomerne dlouhou dobu. Zanrove se jedna o klasicky dungeon crawler, ktery nicmene vysel v dobe, kdy ciste kobkarny definitivne vysly z mody. Prokleti Eridenu jde navic v pojeti zanru jeste dal do historie, vasi postavu doslova "vypleskne" do podzemi bez nejakeho viditelneho vchodu, coz je vpravde retro pristup. Pribeh tu sice nejaky je, ale trapne klise se zrcadly vubec nestoji za rec. Mnohem vetsi problem je, ze podzemi nema absolutne zadnou strukturu. Ze vseho nejvic pripomina pokusy netalentovaneho pana jeskyne, nacmarane na ctvereckovany papir behem skolni prestavky na zakladni skole, kdy je mnohdy jedinym duvodem vaseho postupu fakt, ze se vrchnimu "designerovi" zdal pravy horni roh mapy prazdny. Mozna se to nekomu muze zdat jako malichernost, ale diky tomuto faktu je Prokleti Eridenu absolutne nehratelnou nudou. Dalsim zasadnim problemem jsou totalne nezvladnute realtime souboje, ktere jsou neuveritelne tezkopadne a frustrujici. Navic neni nikdy jasne, jestli vase postava priseru zasahla nebo ne. Jakakoliv zvukova nebo graficka indikace, ktera je v jinych hrach tohoto typu samozdrejma v Eridenu z neznameho duvodu chybi.

Jestli neco Prokleti Eridenu drzelo nad vodou, tak jedine technicke zpracovani, tedy zejmena hudba. Ve sve dobe pomerne solidni SVGA grafika je totiz neuveritelne sterilni a textury meni svou barvu bez jakekoliv logiky. O "talentu" grafiku Zima Software jsme si nicmene mohli udelat obrazek i z jejich dalsich projektu.

Po agonickem dohrani jednoho patra a ziskani zrcadla se hrac dostane do kseftu, kde si muze za nahromadene zlate hroudy koupit nejake vybaveni, ale misto ocekavane interakce a zmeny atmosfery se ukaze odporny nahnedly staticky obrazek, ktery zadnou ulevu neprinese a po odkliknuti zacina dalsi utrpeni v ruzovo-fialovo-zelenem podzemi made by Jedlickuv ustav. Je mi lito kritizovat ceskou hru, ktera navic vysla stale jeste v pionyrskych dobach, nicmene za dohrani Prokleti Eridenu se mela davat podobna odmena, jako u Fish Fillets. Neni to sice moc obtizna hra, ale alespon pro me je absolutne nehratelna. Autori vubec nepochopili princip podobneho typu her a o rok starsi cesky dungeon Rytiri Gralu je o nekolik trid lepsi.

Pro: hudba, czech made

Proti: vsechno ostatni

+24