Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 50
Když vidím ty hodnocení tak si říkám, že jsem asi hrál (v roce 2021) úplně jinou hru než zdejší osazenstvo.

50% dávám jen proto, že mi byla hra na úplným začátku celkem sympatická dokud jsem neodhalil jak je celá hra reálně sprasená a strašně těžkopádná, jako kus dobré práce si takhle nepředstavuju. Nápady tu fakt jsou - jejich realizace je ale dost bídná.

Nevím jak jsou na tom ostatní dvě postavy, já hrál za menšího chlápka tuším Jack se jmenoval.

Nemyslím, že by hra s ním byla nějak výrazně těžší, střílení přímo vaší postavy stejně patří mezi ty jednodušší činnosti ve hře. Spíš mě štvalo, že střelba vaší postavy prostě není moc zábavná, to i podobně starý Giants Citizen Kabuto zvládal o třídu lépe.

Naopak jakékoliv skákání, nedejbože nad propastí, je tu hraje důležitou roli a bohužel je to i dost frustrující zážitek, nejen kvůli celkové těžkopádnosti skoků, ale i častému zasekávání se o terén a neustálý strach jestli plošinku třeba nepřeskočíte. Dostat se na nějaké obtížně dostupné místo pro jeden z mnoha předmětů (ve skutečnosti miniaturizovaná budova pro váš ostrůvek) bývá mnohdy zdlouhavá až otravná záležitost.

Stavba budov na vašem ostrůvku probíhá prostě tím, že vyberete z vašeho inventáře jeden budovní item a použijete ho na jednom z pár možných plácků na vašem ostrově. Průšvih je v tom, že jich nesmyslně můžete nést jen pár což v praxi znamená mnohem víc zbytečnýho cestování sem a tam, frustrujícího skákání a jetpackování sem a tam a tudíž i větší šance někde zařvat.

Samotné "cestování" s ostrovem je jen o tom, že ho můžete posunout jen po několika málo předem jasně daných neviditelných lajnách mezi takovými "parkovišti pro ostrovy", někdy i jen po jediné lajně v levelu, a o možnosti váš ostrov fyzicky během té cesty mezi parkingy zastavit, což je zpravidla tehdy když potřebuje z dálky něco rozstřílet nebo posbírat itemy co se válí po okolních ostrůvcích, eventuelně využít k útoku některé z vašich letadel. Bohužel tyhle pasáže jsou brutálně nevyvážené, jednou proletíte 3/4 mapy úplně na pohodu jen aby se poslední čtvrtina zvrhla v nekonečný boj o holý ostrov kdy jen po centimetrech posouváte ostrov a likvidijete zdánlivě nekonečnou hordu nepřítel. Jednou opustíte váš ostrov abyste něco málo rozstříleli a něco vzali pohoda, jindy zjistíte, že musíte vystoupit a proskákat nad nekonečnou hlubinou brutálně dlouhým bludištěm plušinek, s nepřáteli kdy jediná chybička či zásek během skoku vede k vaší smrti. Jindy můžete drtivý útok nepřítele zachránit jen tím, že v chaotické spleti létajích šutrů a bordelu najdete zrovna ty klíčové stavboitemy, ale problém je vůbec najít. Jindy vám na ostrov tak brutálně zaútočí, že sotva stíháte opravovat a stavě budovy.

Létání s letadly sice patří mezi ty lepší části hry, bohužel i tady platí, že to bývá velmi nevyvážené co se obtížnosti týče a dost často i nechutně zdlouhavé. Pokud nejste fakt dobrý tak není problém v jedný misi strávit i pár hodin. Jednou stranda kdy stačí zdálky zničit nepříteli pár budov a letadel, jindy dvouhodinový peklo kdy je pro zničení základních budov vetřelců nutný důkladně a pomalu na rozsáhlým skalnatým ostrůvku snad stovky obranných věžiček aby jste mohli bezpečně přesunout váš ostrov blízko k cílovým budovám. Nebo třeba ke konci hry proletět s vaším letadélkem dost šíleným labyrintem šutrů a kamene, to už jsem toho měl po krk.


Hra prostě působí dojmem dost narychlo vydaného titulu kde proběhl jen minimální, pokud vůbec nějaký betatest. Nápady autoři zjevně měli, ale v reálu strašně odflákli i zásadní věci jako skoky a technická správa vašeho mechanického ostrova i level design by zasloužil lépe otestovat než to pustili mezi hráče. Chvílema jsem si připadal jako když jsem se kdysi ze srandy pokoušel hrát Dooma s klasickým těžkopádným joystickem s devadesátek. Akorát, že tady ten chaos a absurdita není způsobená ovládacím nástrojem, ale blbým level designem, blbě udělaným ovládáním a tím v důsledku i obtížností kterou zdá se nikdo moc neřešil a tu plácnul pár potvor jinde celou armádu. A žádný patch, který by aspoň část problémů vyřešil pokud vím nikdy nevyšel.

Pro: Na svou dobu celkem originální koncept hry i slušná grafika, různorodé mise, možnost ovládat lecjaká letadla, zajímavý svět

Proti: Brutální glitchfest jenž snad ani neměl betatest, tupě naskriptovaná hra, nesmyslně limitovaný inventář budov, totálně nevyladěná obtížnost hry a hratelnost obecně, velmi problematické skákání, extrémně časté zasekávání se o všechno, béčkový příběh a horš

+6
  • PC 70
Když jsem si před nedávnem projížděl svůj seznam nedohraných her, Project Nomads mě v něm zaujal. Pamatoval jsem si totiž, že to byla hra hodně zvláštní, odlišující se od ostatních zajímavým příběhem, líbivou hudbou a ne zcela obvyklou hratelností. Co jsem si ale nepamatoval byl důvod, proč jsem ji nedohrál, a tak jsem se rozhodl, že na něj přijdu.

Na začátku jsem měl na výběr ze tří postav jménem Goliath, John a Susie, ale jelikož Goliath byl hrozně obrovský a vůbec se mi nezamlouval a John byl průměrný chlápek, kterého byste si v davu ani nevšimli, padla moje volba na sympaticky vzhlížející Susie.

Dostal jsem k dispozici létající ostrov, na kterém jsem začal stavět různé budovy, z nichž každá má svůj účel a jak jsem později zjistil z jedné recenze, jejich vzhled mají všechny postavy odlišný. Hlavní budovou je maják, po jehož zbourání se rozpadne celý ostrov, další důležitou budovou je strážní věž, kterou se ostrov řídí a nesmím zapomenout ani na elektrárnu, jenž vyrábí energii potřebnou na stavbu a opravu všech budov.

Ostatní budovy již nejsou potřebné pro chod ostrova, ale neobešel jsem se bez nich při dalším postupu ve hře. Patří sem stavby pro boj (střílny, děla, hangáry s letadly), sila, kde se ukládá nahromaděná energie, trezor, kam si ukládáte artefakty, ze kterých jsou všechny budovy tvořeny a jakýsi směšovač, kde správnou kombinací dvou artefaktů vznikne jeden artefakt vyšší třídy.

Problém je, že artefaktů je takové množství, že se vám nevejdou do trezoru a opasku ani po navýšení kapacity opasku, ale ani po jejich smíšení, takže se musíte rozhodnout, které artefakty už asi nebudete potřebovat a zbavit se jich. Dalším problémem je délka hry, která se pohybuje okolo deseti hodin, ale jelikož jsou zde tři postavy, za než se hraje přeci jenom trochu jinak, herní doba se dostane na přijatelnou úroveň.

Pro: zajímavý příběh, létající ostrovy, skvělá atmosféra, hudba, hratelnost

Proti: zbytečně velké množství artefaktů, za jednu postavu krátká herní doba

+11
  • PC 80
Čekal jsem tuctovou sci-fi akci s několika dobrými nápady, kterou rychle dohraju, udělím 60% a bude klid. To jsem si ovšem jen myslel.
Už po úvodním videu se začalo ukazovat, že je to překvapivě kvalitní a zábavná záležitost, ačkoli také pěkná šílenost, popírající pozemské fyzikální zákony. Vymyslet hru, kde máte tanky, nebo rytíře, prostě něco, co znáte, to zvládne každý. Ale vymyslet hru, která vytvoří vlastní svět, svět něco mezi werneovkami a sci-fi, ale tak, aby tomu hráč věřil a bavil se, to je hodné obdivu.
Až na nějaké drobnosti jsem byl hrou nadšený a když skončila, rovnou jsem to rozjel za druhou postavu. Zábavná šílenost, plná fantazie a hratelnosti. Prostě mě bavilo plout se svou bitevní lodí po místním světě, vykrádat poklady na cizích, dávno opuštěných ostrovech, vylepšovat si svou loď a budovy, bojovat s nepřítelem letadlem, těžkými zbraněmi, nebo vlastnoručně po svých a těšit se na další povedené mise.
Je to kus dobré práce, ale je tam i hodně navíc. Tahle hra si zaslouží hodnocení "rodinné stříbro" každého hráče.

Pro: Hratelná, plná fantazie a nápadů, které se jinde nevidí.

Proti: Zasekávání se o hrany terénu (bohužel pořád), příliš naskriptované (něco se nestane, dokud hráč něco neudělá), velmi krátké, slabé kanony (kromě Goliatha), příliš mnoho artefaktů, které není kam dávat.

+14