Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Čekal jsem tuctovou sci-fi akci s několika dobrými nápady, kterou rychle dohraju, udělím 60% a bude klid. To jsem si ovšem jen myslel.
Už po úvodním videu se začalo ukazovat, že je to překvapivě kvalitní a zábavná záležitost, ačkoli také pěkná šílenost, popírající pozemské fyzikální zákony. Vymyslet hru, kde máte tanky, nebo rytíře, prostě něco, co znáte, to zvládne každý. Ale vymyslet hru, která vytvoří vlastní svět, svět něco mezi werneovkami a sci-fi, ale tak, aby tomu hráč věřil a bavil se, to je hodné obdivu.
Až na nějaké drobnosti jsem byl hrou nadšený a když skončila, rovnou jsem to rozjel za druhou postavu. Zábavná šílenost, plná fantazie a hratelnosti. Prostě mě bavilo plout se svou bitevní lodí po místním světě, vykrádat poklady na cizích, dávno opuštěných ostrovech, vylepšovat si svou loď a budovy, bojovat s nepřítelem letadlem, těžkými zbraněmi, nebo vlastnoručně po svých a těšit se na další povedené mise.
Je to kus dobré práce, ale je tam i hodně navíc. Tahle hra si zaslouží hodnocení "rodinné stříbro" každého hráče.

Pro: Hratelná, plná fantazie a nápadů, které se jinde nevidí.

Proti: Zasekávání se o hrany terénu (bohužel pořád), příliš naskriptované (něco se nestane, dokud hráč něco neudělá), velmi krátké, slabé kanony (kromě Goliatha), příliš mnoho artefaktů, které není kam dávat.

+14
  • PC 70
Když jsem si před nedávnem projížděl svůj seznam nedohraných her, Project Nomads mě v něm zaujal. Pamatoval jsem si totiž, že to byla hra hodně zvláštní, odlišující se od ostatních zajímavým příběhem, líbivou hudbou a ne zcela obvyklou hratelností. Co jsem si ale nepamatoval byl důvod, proč jsem ji nedohrál, a tak jsem se rozhodl, že na něj přijdu.

Na začátku jsem měl na výběr ze tří postav jménem Goliath, John a Susie, ale jelikož Goliath byl hrozně obrovský a vůbec se mi nezamlouval a John byl průměrný chlápek, kterého byste si v davu ani nevšimli, padla moje volba na sympaticky vzhlížející Susie.

Dostal jsem k dispozici létající ostrov, na kterém jsem začal stavět různé budovy, z nichž každá má svůj účel a jak jsem později zjistil z jedné recenze, jejich vzhled mají všechny postavy odlišný. Hlavní budovou je maják, po jehož zbourání se rozpadne celý ostrov, další důležitou budovou je strážní věž, kterou se ostrov řídí a nesmím zapomenout ani na elektrárnu, jenž vyrábí energii potřebnou na stavbu a opravu všech budov.

Ostatní budovy již nejsou potřebné pro chod ostrova, ale neobešel jsem se bez nich při dalším postupu ve hře. Patří sem stavby pro boj (střílny, děla, hangáry s letadly), sila, kde se ukládá nahromaděná energie, trezor, kam si ukládáte artefakty, ze kterých jsou všechny budovy tvořeny a jakýsi směšovač, kde správnou kombinací dvou artefaktů vznikne jeden artefakt vyšší třídy.

Problém je, že artefaktů je takové množství, že se vám nevejdou do trezoru a opasku ani po navýšení kapacity opasku, ale ani po jejich smíšení, takže se musíte rozhodnout, které artefakty už asi nebudete potřebovat a zbavit se jich. Dalším problémem je délka hry, která se pohybuje okolo deseti hodin, ale jelikož jsou zde tři postavy, za než se hraje přeci jenom trochu jinak, herní doba se dostane na přijatelnou úroveň.

Pro: zajímavý příběh, létající ostrovy, skvělá atmosféra, hudba, hratelnost

Proti: zbytečně velké množství artefaktů, za jednu postavu krátká herní doba

+11