Project Highrise je budovateľská stratégia, v ktorej hráč dostane pod kontrolu výstavbu mrakodrapu. Inšpirovaná hrami ako SimTower (a jej pokračovaniami) Yoota Saita, vracia hráča na dvojrozmernú plochu (výrez á la mravenisko), na ktorom buduje svoje vertikálne impérium.
Kým však SimTower bola vo svojej podstate založená na riadení a optimalizácii výťahov, Project Highrise skôr emuluje celý ekosystém budovy. Nové poschodia sa jednoducho neuložia, ale jednotlivé priestory musia byť najskôr postavené. Hráč sa musí starať o celú infraštruktúru budovy – vedenie elektriny, telefónnej siete, vody a podobne. Zároveň však musí brať ohľad i na požiadavky nájomníkov, ako sú prístup k jednotlivým službám, miera hluku, alebo doba čakania na výťahy.
K dispozícii má hráč ako voľné stavanie, tak i scenáre. V scenároch si musí poradiť s aktuálnou situáciou a vyriešiť ju k všeobecnej spokojnosti. Hre nechýba ani podpora Steam Workshop pre užívateľské mody.
V rámci Humble Monthly se mi pod pazoury dostala i tahle hra. Podle jednoduché grafiky jsem si myslel, že půjde i o jednoduchý tycoon, ale Highrise tady zdárně klame tělem. Pod jednoduchou 2D grafikou se totiž skrývá komplexní tycoonovský základ.
Hráč tak krom samotného stavění obstarává pro svůj rostoucí baráček plný bytů a kanceláří veškeré služby a dodávky energií.
Komplexnost toho všeho je na příjemné úrovni. Kanceláře je třeba zásobovat elektřinou a napojit na telefonní linku. Úředník, který v ní pracuje nutně potřebuje v baráčku kavárnu pro pravidelný přísun kofeinu a restauraci pro něco k snědku :) V kancelářích je hluk a ten ruší případné sousedy v bytech, to samé platí o zápachu z restaurací. Obchody potřebují skladovací prostory. A všichni se potřebují zbavit odpadu. Pokud budete mít recyklační centrum, paňácy bude hřát u srdíčka, že myslíte na přírodu a budou šťastnější. Některé kanceláře potřebují kurýrní služby, copycentrum, atd., atd. Nechybí ani možnost zvelebování a vyzdobení baráčku.
Druhá část managementu a nutných peněžních výdajů souvisí s údržbou celého mraveniště. Je třeba mít servis, který si poradí s rozbitým výtahem, četu která zvládne znovu vymalovat zašlý byt nebo kancelář. Roztáčí se tak klasická spirála tycoonovského oběhu peněz.
Ve hře jsou různé dílčí úkoly, které přinesou hráči různé bonusy, scénáře, sandbox mod, steam workshop, urychlení času, nechybí tedy nic podstatného. Jedinou drobnější výtku mám snad jen k tomu, že jsou občas delší prodlevy, kdy hráč čeká a vydělává peníze, aby mohl přistavět další patro. Ale to už tak nějak k tycoonu patří :)
Hráč tak krom samotného stavění obstarává pro svůj rostoucí baráček plný bytů a kanceláří veškeré služby a dodávky energií.
Komplexnost toho všeho je na příjemné úrovni. Kanceláře je třeba zásobovat elektřinou a napojit na telefonní linku. Úředník, který v ní pracuje nutně potřebuje v baráčku kavárnu pro pravidelný přísun kofeinu a restauraci pro něco k snědku :) V kancelářích je hluk a ten ruší případné sousedy v bytech, to samé platí o zápachu z restaurací. Obchody potřebují skladovací prostory. A všichni se potřebují zbavit odpadu. Pokud budete mít recyklační centrum, paňácy bude hřát u srdíčka, že myslíte na přírodu a budou šťastnější. Některé kanceláře potřebují kurýrní služby, copycentrum, atd., atd. Nechybí ani možnost zvelebování a vyzdobení baráčku.
Druhá část managementu a nutných peněžních výdajů souvisí s údržbou celého mraveniště. Je třeba mít servis, který si poradí s rozbitým výtahem, četu která zvládne znovu vymalovat zašlý byt nebo kancelář. Roztáčí se tak klasická spirála tycoonovského oběhu peněz.
Ve hře jsou různé dílčí úkoly, které přinesou hráči různé bonusy, scénáře, sandbox mod, steam workshop, urychlení času, nechybí tedy nic podstatného. Jedinou drobnější výtku mám snad jen k tomu, že jsou občas delší prodlevy, kdy hráč čeká a vydělává peníze, aby mohl přistavět další patro. Ale to už tak nějak k tycoonu patří :)
Pro: Komplexní, všechny podstatné funkce a mody, Steam Workshop
Proti: Občas delší prostoje kdy hráč "syslí" peníze na další rozvoj