Photopia je textová adventura, která v roce 1998, kdy zvítězila v soutěži XYZZY jako nejlepší hra, představovala revoluční krok a měla významný dopad na vývoj tohoto žánru. Její autor, spisovatel Adam Cadre, odstranil do té doby obvyklé řešení hádanek a zaměřil se pouze na interaktivní konstrukci příběhu majícího zjevné umělecké ambice. Inspirací pro něj byl film kanadského režiséra arménského původu Atoma Egoyana The Sweet Hereafter.
Ve Photopii je tak z pohledu několika postav nahlížena tragická automobilová nehoda, ale navíc se v ní ještě inovativně prolínají dvě příběhové linie, do kterých může hráč zasahovat přes příkazovou řádku. Příkazy jsou však velmi intuitivní, aby nebránily plynulému toku příběhu. Text epizod jedné příběhové linky je pak postupně zobrazován v šesti barvách. Průměrná délka "hraní" jsou 2-3 hodiny.
Ve Photopii je tak z pohledu několika postav nahlížena tragická automobilová nehoda, ale navíc se v ní ještě inovativně prolínají dvě příběhové linie, do kterých může hráč zasahovat přes příkazovou řádku. Příkazy jsou však velmi intuitivní, aby nebránily plynulému toku příběhu. Text epizod jedné příběhové linky je pak postupně zobrazován v šesti barvách. Průměrná délka "hraní" jsou 2-3 hodiny.
Photopia je textová adventura, která v roce 1998 představovala revoluční krok a měla významný dopad na vývoj tohoto žánru. Její autor, spisovatel Adam Cadre, odstranil do té doby obvyklé řešení hádanek a zaměřil se pouze na interaktivní konstrukci příběhu majícího zjevné umělecké ambice. Inspirací pro něj byl film kanadského režiséra arménského původu Atoma Egoyana The Sweet Hereafter.
Ve Photopii je tak z pohledu několika postav nahlížena tragická automobilová nehoda, ale navíc se v ní ještě inovativně prolínají dvě příběhové linie, do kterých může hráč zasahovat přes příkazovou řádku. Příkazy jsou však velmi intuitivní, aby nebránily plynulému toku příběhu. Text epizod jedné příběhové linky je pak postupně zobrazován v šesti barvách. Průměrná délka "hraní" jsou 2-3 hodiny.
Ve Photopii je tak z pohledu několika postav nahlížena tragická automobilová nehoda, ale navíc se v ní ještě inovativně prolínají dvě příběhové linie, do kterých může hráč zasahovat přes příkazovou řádku. Příkazy jsou však velmi intuitivní, aby nebránily plynulému toku příběhu. Text epizod jedné příběhové linky je pak postupně zobrazován v šesti barvách. Průměrná délka "hraní" jsou 2-3 hodiny.
Photopia je textová adventura, která v roce 1998 představovala revoluční krok a měla významný dopad na vývoj tohoto žánru. Její autor, spisovatel Adam Cadre, odstranil do té doby obvyklé řešení hádanek a zaměřil se pouze na interaktivní konstrukci příběhu majícího zjevné umělecké ambice. Inspirací pro něj byl film kanadského režiséra arménského původu Atoma Egoyana The Sweet Hereafter.
Ve Photopii je tak z pohledu několika postav nahlížena tragická automobilová nehoda, ale navíc se v ní ještě inovativně prolínají dvě příběhové linie, do kterých může hráč zasahovat přes příkazovou řádku. Příkazy jsou však velmi intuitivní, aby nebránily plynulému toku příběhu. Text epizod jedné příběhové linky je pak postupně zobrazován v šesti barvách. Průměrná délka "hraní" jsou 2-3 hodiny.
Ve Photopii je tak z pohledu několika postav nahlížena tragická automobilová nehoda, ale navíc se v ní ještě inovativně prolínají dvě příběhové linie, do kterých může hráč zasahovat přes příkazovou řádku. Příkazy jsou však velmi intuitivní, aby nebránily plynulému toku příběhu. Text epizod jedné příběhové linky je pak postupně zobrazován v šesti barvách. Průměrná délka "hraní" jsou 2-3 hodiny.