Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Aby mě hra založená čistě na logických úlohách zaujala (a udržela do konce), musí splňovat hned několik věcí. Jednak se na to musí dát dívat, musí se to dát nějak pohodlně ovládat a také nabídnout alespoň trochu nějaké té variability. To vše Opus Magnum celkem v pohodě splňuje, takže už základ je vcelku slušný. Dále je tu koncept automatizované výrobní linky, což je mi i profesně blízké, takže jsem si připadal jako doma. Hra mě bavila po celou dobu hlavní příběhové linky a nakonec jsem se hecnul i do nějakých těch bonusových úkolů pro 100 % achievementů.

Celkově si odnáším velmi pozitivní dojmy. Jedinou výjimkou je asi občasný bolehlav, který mi způsobilo lidskému mozku trochu nepřirozené pomyslné otáčení hexagonálních obrazců po 60° škále. Příběh není zrovna důležitý, ale neurazí. Pomocná hříčka Sigmar's Garden je fajn koncept. Obtížnost se mírně zvedá a sedla mi tak akorát. Zajímavě se to pak vyhrotí v Epilogu, kdy řešíte sice koncepčně to samé, ale na drasticky omezeném prostoru. Doporučuji všem, co mají občasnou zálibu v logických hříčkách.
+12
  • PC 85
Zachtronics si myslim maji svuj maly koutek logickych her a v tom se zdokonaluji pro potechu lidi, ktere tento druh hadanek bavi. Charakterizoval bych to jako design stroju nasledovany statistikami ohledne optimality vaseho stroje (Je nejrychlejsi? Zabira nejmene prostoru? Stal nejmene?). To podbarvene pribehem, ktery neni zasadni, ale poskytuje celkem prijemny oddech mezi mozkovarnymi ulohami. V tomto pripade nas Zachtronics zavadi do alchymisticke laboratore a budeme transmutovat ruzne kovy, vytvaret molekuly atp.

Na Opus Magnum se mi ze Zachtronics her libila asi nejvice reprezentace. Hotovy alchymisticky stroj vskutku vypada skvele a obzvlast, kdyz si tam date hodne mechanickych casti, ktere ruzne do sebe zapadaji a vzajemne se doplnuji. Hudba je jako obvykle prijemne nerusiva a podporujici soustredeni. Hadanky lze celkem prijemne vyresit bez toho, aby to clovek prilis hrotil a nebo si da zabrat snahou optimalizovani.

Jedine, co me mrzi, je ze samotna hra nijak neodmeni, pokud se vam podari vymyslet nejak optimalizovane reseni (zpravidla nelze optimalizovat vuci vsem kriteriim). Avsak mozna prave to ukazuje, pro jake lidi tyto hry jsou. Ne pro vnejsi validaci, porovnani s ostatnimi je jen informace o kolik lepe to jeste jde (s urcitosti) a motivovani musite byt sami.

Pro: klasicka Zachtronics, mechanika hotoveho stroje, pohodova hra

Proti: neni gamifikovana optimalizace

+10