Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Neverwinter Nights: Kingmaker

02.10.2005
60
8 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ne

Neverwinter Nights: Kingmaker je názov pre expanziu, ktorá je zložená z troch prémiových modulov pre hru Neverwinter Nights a to: Kingmaker, Shadowguard a Witch’s Wake – tri dobrodružstvá, ktoré nie sú na sebe navzájom závislé.

- Kingmaker:
V tomto príbehu hráč cestuje so spoločníkmi a ich cieľom je „Keep of Cyan“, ktorej vládnu zlé sily. Hra sa dá rozdeliť do niekoľkých fáz – prvá je zoznamovacia sa so spoločníkmi a neskorší výber len dvoch zo štyroch z nich. V ďalšej fáze hráč musí získať dostatok hlasov, aby bol zvolený za pána pevnosti a napokon sa mohol postaviť antagonistovi menom „Maskovaný muž“.

- Shadowguard:
V tomto príbehu hráč vstupuje do Imperiálnej akadémie v meste Ghaarak, aby sa mohol stať členom elitnej skupiny imperiálnych agentov známej ako „Shadowguard“. Čoskoro sa však zaplieta do udalostí, ktoré privedú mesto Ghraarak na pokraj zničenia, a podľa všetkého za tým stojí práve práca „Shadowguard“.

- Witch's Wake 1: The Fields of Battle:
Preberieš na bojovom poli, spolu s tebou je tam i tvoj umierajúci princ. Pri poslednom vydýchnutí, ti ešte stačil povedať jedno: „Povedz kráľovi, že je mŕtva.“ Netušíš čo sa stalo, nevieš kto má byť ten kráľ a už vôbec nie, kto je „ona“. Avšak chceš vyplniť posledné slová svojho princa, a tak sa vypravíš na cestu za hľadaním odpovedí.

Expanzia „Kingmaker“ je rovnako súčasťou „Diamond“ edície Neverwinter Nights.


Poslední diskuzní příspěvek

@Peach (27.05.2024 13:05): Jasné, rytiersky turnaj - ja som to hral ešte v ne-EE verzii a tam som žiaden problém nemal. Práve som to gúglil - dúfam, že to opravia, keď nie Beamdog, tak aspoň fanpatch.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Neverwinter Nights: Kingmaker je sbírka tří prémiových modulů, z nichž jeden nese název Kingmaker. A právě modul Kingmaker je jediným, který vypráví ukončený příběh. Další dva, Witch's Wake a Shadowguard, jsou jen prvními částmi sérií, které nikdy nebyly dokončeny, a z toho důvodu je vlastně ani nemohu doporučit k hraní. Během hodinky, maximálně hodinky a půl, hráče pouze navnadí (či nikoliv) a pak konec. Navíc ani jeden ze tří modulů v Kingmakeru se neodehrává ve Forgotten Realms či v jiném z oficiálních DnD settingů, takže odpadá i důvod načerpání lore těchto světů pro fanoušky a hráče Dungeons and Dragons.

Witch's Wake

Tady forma výrazně zvítězila nad obsahem. Ohromně atmosférické in-engine cinematické intro. A každý, kdo ví, jak hnusná je grafika hry, tak podle mě musí uznat, že autor odvedl neuvěřitelnou práci. Magická a tajuplná atmosféra, doplněna tematickou hudbou a příjemným hlasem vypravěčky, pak provází hráče minimálně polovinu modulu. Osobně bych řekla, že v tomto je Witch's Wake na vrcholu všech oficiálních modulů. Kdyby byl příběh dokončen a udržel si kvalitu po celou dobu, hodnotila bych ho velice kladně. Bohužel si kvalitu neudrží ani po celou délku tohoto kratičkého rozšíření.

Navíc je ukončen opravdu hloupě, takřka uprostřed věty, a ačkoliv obsahuje hromady zajímavých detailů, popisů a vyprávění, tak je celý modul proběhnutelný za pár minut. Celkově Witch's Wake asi nemůžu doporučit nikomu kromě vývojářů fanouškovských modulů, kteří by se mohli inspirovat skvěle udělaným intrem a také pár netradičními úpravami pravidel Neverwinter Nights, jako je získávání zkušeností za rozhovory a volby místo soubojů a plnění úkolů.

Shadowguard

U Shadowguardu bych šla s hodnocením ještě níž. Je sice o kousek delší než Witch's Wake a drží si úroveň vyprávění po celou dobu hraní, ale ta úroveň je velice nízká. Slabý příběh, téměř žádný dabing postav, někdy až absurdně nevyvážené souboje, špatná práce se změnou přesvědčení postavy, přílišný railroad s minimální možností role-playingu, a kdybych se nad tím zamyslela víc, určitě bych našla další nedostatky.

Tento modul určitě vynechejte. Pokračování nemá, a i kdyby mělo, nezachránilo by ho. Dnešní Neverwinter Nights nabízí obrovské množství obsahu a Shadowguard může v klidu zapadnout do hlubin zapomnění.

Kingmaker

A jako poslední je zde modul, podle kterého dostalo celé rozšíření svůj název. Kingmaker by tak už z principu měl být z trojice modulů tím nejlepším a dle mého názoru jím skutečně je. Ale ne nijak výrazně. Pořád se jedná o velice zapomenutelný příběh, ale aspoň působí kompletně. Váš hlavní úkol zde je přesvědčit guildmastery pevnosti Cyan, aby pro vás hlasovali ve volbě o pána/paní pevnosti. Některé dokážete přesvědčit nebojovým způsobem v dialogu, jiní vás požádají o vymlácení jednoho z asi pěti malých dungeonů ve hře. Když získáte dostatek hlasů, můžete přejít do závěrečného dungeonu a porazit hlavního záporáka.

Kingmaker je tedy velice ukecaný a boj se odehrává převážně ve zmíněných malých dungeonech. V tom vám pomáhá kouzelná zbraň, jejíž typ si můžete zvolit, ale musí být melee, tudíž hrát tu za lučištníka či kušiníka vám silně nedoporučuji. Silnou stránkou modulu jsou rozhodně zajímaví společníci, což vlastně vystihuje i první věta popisku Kingmakera od BioWare: "In a party with a cowardly Wererat, a scarred Nymph, an exiled Rakshasa, and a quick-tempered Azer, you seem to be the only normal one... but are you?"

Pro: Kingmaker a zejména tamní společníci

Proti: Nedotažený Shadowguard a nedokončený Witch's Wake

+15