NEO Scavenger je pro mě velmi netraddiční hra, které se nějakým záhadným způsobem povedlo vzít různé (osamoceně někdy i otravné) prvky a spojit je v jeden velmi zábavný celek.
Příběh je pro mě zatím záhadou, ale jeho odhalování mě opravdu baví a přestože je vyprávěn pomocí dlouhých knižních textů a několika pixelovatých obrázků, s každou další indicií získává na atraktivitě.
O grafické stránce moc nemůže být řeč. Ta je ryze účelová, avšak plně dostačující, jelikož v této hře nejde o nablýskané, trojitě vyhlazené hrany.
Hlavní zábavu poskytují nesmlouvavé herní mechaniky, které ze začátku mohou hráče odradit. Po pár hrách si však i ten nejtvrdohlavější člověk zafixuje, že je nutné jíst, pít a spát, že je nutné teple se obléct a že vyhrožovat ozbrojené stráži a pak utíkat s prostřeleným kolenem není nápad tisíciletí.
Sice bych uvítal několik zjednodušení, ale připadá mi geniální, že pokud člověk nechce umřít hlady, musí zabít zvíře a pomocí ostrého předmětu jej stáhnout a naporcovat. Aby mu maso déle vydrželo, je nutné zapálit oheň pomocí zapalovače a malých klacíků, následně ho rozšířit pomocí většího klacku, a pomocí dalšího klacku nad ohněm maso opéct.
Pití nepřevařené vody může být také nebezpečné. Postavu pak může zchvátit průjem, takže ztrácí tekutiny rychleji a je vysílená, tudíž na hexové mapě nepřeková takovou vzdálenost. Stačí jen mít něco, co se nad ohněm nerozteče, do toho vodu nalít a pak se těšit ze sterilizované vody.
Kdybych měl popisovat herní mechaniky dál, psal bych ještě půl roku. Důležité je, že tahle hra je překvapení, je geniálně jednoduchá a přitom hrozně komplexní. Jediné, co mi na ní vadí, je permanentní smrt. Naštěstí se dá vcelku jednoduše ošulit :). NEO Scavenger je skutečný simulátor přežití.
Příběh je pro mě zatím záhadou, ale jeho odhalování mě opravdu baví a přestože je vyprávěn pomocí dlouhých knižních textů a několika pixelovatých obrázků, s každou další indicií získává na atraktivitě.
O grafické stránce moc nemůže být řeč. Ta je ryze účelová, avšak plně dostačující, jelikož v této hře nejde o nablýskané, trojitě vyhlazené hrany.
Hlavní zábavu poskytují nesmlouvavé herní mechaniky, které ze začátku mohou hráče odradit. Po pár hrách si však i ten nejtvrdohlavější člověk zafixuje, že je nutné jíst, pít a spát, že je nutné teple se obléct a že vyhrožovat ozbrojené stráži a pak utíkat s prostřeleným kolenem není nápad tisíciletí.
Sice bych uvítal několik zjednodušení, ale připadá mi geniální, že pokud člověk nechce umřít hlady, musí zabít zvíře a pomocí ostrého předmětu jej stáhnout a naporcovat. Aby mu maso déle vydrželo, je nutné zapálit oheň pomocí zapalovače a malých klacíků, následně ho rozšířit pomocí většího klacku, a pomocí dalšího klacku nad ohněm maso opéct.
Pití nepřevařené vody může být také nebezpečné. Postavu pak může zchvátit průjem, takže ztrácí tekutiny rychleji a je vysílená, tudíž na hexové mapě nepřeková takovou vzdálenost. Stačí jen mít něco, co se nad ohněm nerozteče, do toho vodu nalít a pak se těšit ze sterilizované vody.
Kdybych měl popisovat herní mechaniky dál, psal bych ještě půl roku. Důležité je, že tahle hra je překvapení, je geniálně jednoduchá a přitom hrozně komplexní. Jediné, co mi na ní vadí, je permanentní smrt. Naštěstí se dá vcelku jednoduše ošulit :). NEO Scavenger je skutečný simulátor přežití.
Pro: Zábavnost, neokoukanost, geniální herní mechaniky, mysteriózní atmosféra
Proti: V některých případech nedomyšlené ovládání, permanentní smrt