Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 50
Moonscars je 2D plošinovka, která se dnes jako mnoho dalších tváří jako souls-like. Podle mého na to přítomnost parry, dodge a death run nestačí. Absentuje stamina a samotné boje nejsou otázkou pomalého trpělivého čekání a reakce na oponenta. Na to je nepřátel ve hře příliš mnoho současně a boje jsou rychlé, takže jde až na výjimky spíše o prosté drcení tlačítka pro základní útok. Ve hře je také poměrně dost tajných míst, ale většina předmětů, které člověk najde takto schované, nepředstavuje nic převratného (zpravidla se jedná o herní měnu, kterou lze získat i jinak).

Na druhou stranu nejde o nijak zásadní problémy. Hra má výbornou atmosféru, postava se svižně hýbe, příběh se postupně zajímavě rozvíjí. Hra je také bohatá na herní mechanizmy. Z nepřátel padá herní měna, za tu je možné postupně ve skill tree odemykat kouzla (aktivní mohou být současně nejvýše dvě). Ve hře jsou na různých místech trvalé bonusy ke zdraví, ichor (mana) a udílenému poškození. Tak trochu po vzoru rogue-lite získává postava také různé bonusy typu větší pravděpodobnost kritického zásahu, které se po smrti ztrácí (a je možné je zase získat znovu), totéž platí pro některé speciální útoky nebo nastavení u checkpointů (např. větší množství herní měny, padající z nepřátel). A na některých místech je od NPC možné nakupovat amulety (ty je možné používat až tři současně).

Dalším zajímavým mechanizmem je ravenous moon. Po určitém počtu smrtí zčervená ukazatel měsíce a nepřátelé se stanou silnějšími. Vypadává z nich zase více herní měny, jdou získat některé předměty, které do té doby nebyly vidět a je to možné zvrátit (sice použitím speciálního předmětu, ale ten lze grindovat, takže to není zase takový problém, jak to ze začátku vypadá). Trochu problematické je léčení za ichor (který se dobíjí útočením), ale ve většině hry to není výrazný problém.

Do tří čtvrtin se jednalo o slušnou záležitost (tak na 7/10). Pak se hlavnímu designérovi přihodilo něco ošklivého a začaly se dít věci. První varování přichází v rámci boss fightu s Cruel Lajos. V tom je třeba trefovat poletující lebku výhradně magií, aby se na chvíli objevilo místo, do kterého se dá mlátit mečem (boss je jinak nezranitelný). Lebka na hráče samozřejmě útočí několika různými způsoby, stejně jako nezranitelné končetiny, do toho v místnosti ze stropu padají krápníky, zkrátka jeden velký bordel. Většinu bossů dá člověk do té doby na doslova pár pokusů, tento ani omylem. Na výtky ohledně obtížnosti autoři zareagovali tak, že do místnosti přidali na stěny bodáky a původně alespoň trochu zranitelným končetinám je nově možné dát nulové poškození. K popukání.

A protože je ten boj tak neskutečně zábavný, tak si jej samozřejmě člověk střihne pro jistotu ještě jednou. A hned dvoufázově. A protože je to ještě pořád málo, tak po tomto souboji dojde automaticky k raveous moon, který vtipně nejde vrátit zpátky jako to šlo do té doby. Poslední level tak kvůli tomu člověk dělá celý mezi mrtí nepřátel, kteří jej svěsí asi tak na dvě rány (s maximálním vylepšením životů) a jsou pravidelně namixovaní tak, aby některé nebylo možné zabít jinak než magií. A ano, probíhat mezi nimi jednoduše nelze, protože řada místnosti funguje tak, že v nich člověk musí vybít všechny nepřátele, aby mohl pokračovat dál. Naštěstí to stačí jednou a po smrti už je průchod otevřený, ale i tak je to proti zbytku hry tak nepochopitelný voser, že jsem si od určitého momentu začal pomáhat zálohováním save.

Nechápu, co k tomu autory vedlo. Skok v obtížnosti je naprosto nesmyslný a nepřidává k hratelnosti vůbec nic. Není to něco, co by nešlo opravit patchem, ale autoři zatím dělají pravý opak. Poslední patch je 2022-11-11 a autoři v něm akorát zkomplikovali boj s Cruel Lajos.

Pro: atmosféra, bohatost herních mechanizmů

Proti: celá poslední čtvrtina hry

+15