Moonring je freeware projekt, za kterým stojí vývojář Dene Carter. Ten je v herním světě známý především jako designer Xbox série Fable nebo původní hry Dungeon Keeper. S Moonring si dal za úkol vrátit se do dob starých počitačových RPG a je jakousi poctou především sérii Ultima. Prim tak hraje především samotná hratelnost a procházení dungeonů ve fantasy světě Caldera.
Většina open-worldu je ručně vytvořena a nabízí rozlehlou mapu plnou nepřátel, lootu, magie a především skrytých tajemství a věcí k prozkoumání. Dungeonů je však neomezené množství, neboť si hráč může případně vygenerovat zcela nové. Zmíněných nepřátel hra obsahuje více než 100 a nechybí mezi nimi ani bossové. Netradičně pak hra obsahuje také možnost řídit loď a s tím spojené námořní bitvy včetně naloďování se na nepřátelská plavidla. Velkou součástí je také bohatý syntetizérový soundtrack čítající přes 50 skladeb.
Tak mám po úvodním dungeonu a že mi dal zabrat. Má to skvělý charisma, boj je zatím hodně o krokování, s takovým vlkem jsem tancoval přes půl dungeonu abych se debuffnul a postupně ho zdolal. Jsem zvědavý jak se to rozvine, je tu tuna zajímavých nápadů(rozhovory, plížení, statusy z povrchů) ale nevím jak přesně budou fungovat v praxi. Já kašlal na plížení trávou, házel z dálky kameny a zblízka sekal dokud jsem měl štíty a zdrhal když jsem o ně začal přicházet:)