Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Za mě překvapení roku a klidně bych to umístil do Top 5 her co letos vyšly. Ačkoliv mam z toho pocit, že na hru byl vystavený nižší budget a tudíž i nižší očekávání, tak za mě z toho Eidos Montréal vykřesal velice svižnou akci s parádním a vtipným příběhem. Rozhodně to ale nebude hra pro všechny, vsadilo se na poměrně generickou akci (hra nepřináší nic nového) ačkoliv vše co hra nabízí, funguje skvěle. Osobně doufám, že vznikne pokračování s větším budgetem, kde by mohlo figurovat i více známějších postav, herní prostředí by bylo větší a charaktery by dostaly více prostoru a možností.

A nutno ještě dodat, že příběh se odráží hlavně z komiksů jak z filmové projekce (kdo zná jen film, ten bude lehce zmatený z dějové linky). Mam k tomu několik výtek co se optimalizace, bugů a ovládání týče. Navíc celé to působí poměrně koridorově, hráč se vrací neustále na stejná místa apod., každopádně jako celek se to hraje skvěle, hráč má dostatek možností, neustále něco vybuchuje, enemáci létají vzduchem, střídá se akce s puzzly a hledáním secretů ... prostě klady převažují nad zápory a to je to hlavní.

Klady:
- Jednoznačně příběh
- Grafické zpracování
- Soundtrack!
- Rozhodnutí v dialogů má dopad na děj
- Sice mi vadí konzolové ovládání, ale i tak se to ovládá skvěle
- Velké množství akčních pasáží s dostatkem možností jak nepřátele porazit
- Dostatek puzzlů a secretů

Zápory:
- optimalizace
- velký počet bugů (zaseknutí v texture, propadnutí výtahem, enemy za stěnou, zaseklá hláška na obrazovce atd., ale díky častým autosavům je to lehce otravný než showstopper)
- konzolové ovládání (je znát, že to není dělané primárně pro klávesnici a myš)
- nedostatek perků které nemají ani moc využití
- absence české lokalizace (malá výtka, ale když mluví 3-4 postavy najednou tak nestíhám vnímat vše)
+23
  • PC 90
Gardeners of the Galaxy je neustále hláškující banda za doprovodu fláků od Blondie nebo Iron Maiden, prožívají jedno zábavný dobrodružství za druhým a ani chvíli mě to nenudilo, což se u podobných her běžně děje.
Celý se to dobře hraje, krásně to vypadá, soundtrack je jedna pecka za druhou, dabing je skvělej, ale hlavně příběh a postavy jsou úžasně napsaný. Drax je můj novej miláček.
Většina mých smrtí ve hře byla způsobená tím, že se mi nepovedl quick-time event, protože jsou, mírně řečeno, zvláštní. Druhým mínusem jsou bugy, několikrát jsem musela hru shodit a znovu zapnout, protože se Quill zasekl v rozhovoru, v textuře a jednou mu dokonce zmizela hlava spolu s celým UI.

Pro: příběh, postavy a jejich interakce, správnej cheesy humor, vizuál, soundtrack, exkluzivní mulet

Proti: bugy, zvláštní qte

+16
  • PC 90
A Flarkin´good game! 

Po tom, jak neslavně dopadli Avengers od stejného distributora, jsem s nadšením sledoval první nadšení ohlasy po vydání, které mě naštěstí přesvědčily k tomu, vyzkoušet tuto hru co nejdříve. Jsem rád, že se autoři vyhnuli aktuálním trendům a místo open worldu, lootu a mikrotransakcí přinesli čistokrevnou lineární příběhovou hru.

Ačkoliv lze gameplay a jeho mechaniky označit za průměrné, hlavní plusy hry jsou v jednotlivých postavách a příběhu, který je kolem nich vystavěn. Dialogy mezi postavami jsou plné humoru, který je ne vždy dokonalý, ale nikdy nesklouzne do trapnosti. Nejsem žádný komiksový znalec, takže nebudu hodnotit, jak moc to celé odpovídá předloze, při účely hry jsou však postavy výborně zvládnuté a dovolím si tvrdit, že hra zafunguje i u hráčů, kteří se se Strážci Galaxie ještě v žádném médiu nesetkali.

Pokud máte rádi čistě lineární příběhové hry, dejte určitě GotG šancí, až všichni vidí, že se tyto hry ještě pořád vyplatí dělat.

Odehraný čas: 18 hodin

Pro: Příběh; Skvělé postavy a dialogy; Celková prezentace a stylizace hry; Soundtrack

Proti: Toporné ovládání při některých úkonech (např. "skákání")

+15
  • PC 85
Velká zábava a frustrace. Ano, obojí lze mít v jedné hře která dokáže přinést dobrý zážitek.
 
Nehleďte na studio, toto je projekt na zakázku, na jehož vývoj dohlíželi lidé s nedostatečnými zkušenostmi s tímto zábavním médiem. Hra nebyla koncipována tak, aby umožnila volnou interaktivitu, jen čistě lineární průchod s drobnými možnostmi pro variace příběhu. Preference máme každý jiné, ale mě to přišlo škoda. Tohle bych si opravdu dokázal představit v podobném stylu jako Deus Ex.

QTE na každém rohu, automatické míření, vysoká repetitivnost. Cutscény tvoří minimálně třetinu hry a některé jsou hodně dlouhé. Někdo může oponovat, že jich tam zas až tak moc není, jenže jako cutscény lze brát i všechny pasáže během kterých můžete jít jenom jedním směrem nebo musíte stát na místě, během kterých nemůžete hýbat kamerou nebo jí můžete hýbat jen v omezeném úhlu. Celkově tady prostě převládají vyprávěcí prvky které potřebují odebírat kontrolu nad postavu a je jich tu tolik, že se hra stává interaktivním filmem s neohrabanými akčními prvky. A pokud tohle nebyl záměr, tak jediné vysvětlení je, že lidé kteří měli kontrolu nad projektem neumí vyprávět příběh v rámci her.

Ten akční element začne dobře, i když je divný hned od začátku. Bojujete proti gymnastickým míčům a želatinovým kostkám, v prostředí oblepeném růžovou žvýkačkou. Jenže originalita nepřátel s postupem času klesá. Když přišli na scénu zcela standardní darebáci, tak mi došlo že to moc zábava nebude. V druhé půlce hry už mě boje nudily a v mnoha místech frustrovaly, především kvůli mechanikám které moc dobře nefungují. To automatické míření si občas přeletuje sem tam, někdy se vám vyloženě nedaří zamířit na cíl který chcete trefit. Vaše zbraně jsou hodně slabé, i ty nejslabší nepřátele pižláte několik vteřin a musíte se silně spoléhat na schopnosti. To samé platí o vašich parťácích. Máte možnost si vylepšit výbavu, ale tyto prvky mají na herní náplň jen minimální dopad. Jsou tu segmenty během kterých řídíte loď, ale těch je jen pár a nejsou vůbec propracované. Kdyby tam nebyly tak se nic nestane. Trošku mě mrzí, že tu nejsou aspoň nějaké opakovatelné minihry, něco ve stylu arkády na palubě lodi.

Základem a silnou stránkou hry jsou příběh, interakce s postavami a obecná nápaditost situací. Jinými slovy věci, které někdo mohl napsat. A co šlo v této hře napsat, to je napsané opravdu dobře. Hodně jsem se bavil když hrdinové museli zpěvem navigovat fialovou lamu po místnosti nebo když se při komunikaci s automatizovaným systémem všichni překřikovali, snažili se každý klikat na jiné možnosti a do hlasového formuláře zadali úplné nesmysly. Podobných situací je tu plno, zrovna tak jako dialogů do kterých se všichni velmi přirozeně zapojují i když nejsou zrovna ve stejné místnosti. Postavy si oblíbíte, každý dostane hodně prostoru a i když se opakuju, napsaní jsou všichni dobře. Humoru jsou kvanta, ale nechybí dojemné chvilky a narazíte i na pár opravdu silných WTF momentů u kterých se někdo dobře vyřádil. Pro fanoušky filmů se hodí podotknout, že hra se odehrává v jiné časové lince - sled událostí byl úplně jiný a mnohé postavy mají jinou minulost.

Ani tady to ale není perfektní. Tvůrci si vymysleli vlastní nadávky které využívají opravdu hodně, a celý tento koncept mi byl proti srsti. Chápu že chtěli mít hodnocení pro nižší věkové kategorie, ale k tomu by stačilo kdyby ty nadávky prostě nepoužívali. Během misí se pak mezi sebou postavy často škádlí, což je fajn poslouchat. Jenže pokud si tyto dialogy chcete poslechnout celé, tak občas musíte stát na místě jinak budou přerušeny postupem mise. No a samozřejmě příběh nebude pro všechny, pořád je to vesmírná pohádka, stejně jako film.

Technická stránka je dobrá s jedním velkým a jedním malým ale. Hra vypadá krásně, ALE škála snižování detailů je malá, takže minimální požadavky jsou vysoko. Hra implementuje ray-tracing, ale některé tyto efekty nejsou zrovna povedené. Na druhou stranu DLSS dělá obrovský rozdíl na výkonu a opět potvrzuje, že to je hlavní přednost RTX karet. Překvapily mě velmi nadprůměrné možnosti nastavení zvuku, tohle bych chtěl mít jako standard. Za celou dobu kampaně jsem se setkal jen s jedním pádem. V geometrii jsem se zasekl vícekrát, hra má však na toto nějakou detekci a teleportuje vás o kousek vedle. Dvakrát se mi stalo, že hra nezareagovala a musel jsem restartovat checkpoint.

Pokud jste ochotni hru přijmout takovou jaká je, dokáže nabídnout opravdu dobrý zážitek. Možnosti média moc dobře nevyužívá, ale přináší něco co by se do filmového formátu nevešlo. Já to opravdu vzal jako interaktivní film a z celku jsem naprosto nadšený.

Pro: Příběh, postavy, dialogy a hlášky

Proti: Zbytek

+14
  • PC 80
Velmi dlouho trvalo než jsem se do toho dostal a první polovinu hry mě to takřka nebavilo. Hratelnost není kdoví jaká, ale postupně se dostane pod kůži, prim však hraje nosný příběh s postavami, co dobře známe z filmů a některé z komiksů a vzhled hrdinů není tak rušivý jako u the Avengers. Produkční hodnoty jsou neskutečné, na výjevy se moc dobře kouká a finále je totálně strhující. Dal bych si dvojku, hrozně mě mrzí, že šlo o velký propadák.

Pro: příběh, postavy

Proti: hratelnost

+7 +9 −2