Rok: 2794. Místo: solární systém Tau Ceti. Cíl: planeta Tau Ceti IV a její kolonizace posádkou lodi UESC Marathon. Během chvíle se vcelku rutinní mise změnila ve smrtící past na kolonisty, když se na Marathon nalodili mimozemšťané z rasy Pfhor, která Tau Ceti považují za své teritorium. Útočníci během boje o loď poškodili tři lodní počítače, z nichž každý je centrem jedné z vysoce pokročilých umělých inteligencí (Leela, Durandal a Tycho), spravujících až do přepadení bezchybně celý Marathon. Nyní však se zničeným počítačem úplně odešel Tycho, zbylé dvě AI vypověděly lidem poslušnost a pustily se do sebe.
Jste bezpečnostní důstojník, který se rozhodl zachránit loď. Cestou rozlehlým Marathonem budete prostřednictvím textových terminálů odkrývat příběh a plnit jednu misi za druhou. Postup dál zpomalují přestřelky se stále silnějšími a početnějšími variantami nepřátelských Pfhorů, čemuž naštěstí odpovídá účinnost vašeho rostoucího arzenálu. Nelineární level design často vyžaduje prohledat každý kout, důležitý spínač může být kdekoli. Překážky typu sjíždějících se stěn, průrv se žhavou taveninou, gravitačních nebo magnetických polí, by vás neměly zastavit, stejně jako přesné časování vyžadující puzzly.
I Marathon naskočil na rozjíždějí se vlak online multiplayeru, kde zaznamenal rok před tím výrazný úspěch první Doom (1993) z konkurenčního PC. Zapojit se může až osm lidí, bojujících buďto ve dvou znepřátelených týmech nebo všichni proti všem. Marathon pokračuje dílem Marathon 2: Durandal.
Jste bezpečnostní důstojník, který se rozhodl zachránit loď. Cestou rozlehlým Marathonem budete prostřednictvím textových terminálů odkrývat příběh a plnit jednu misi za druhou. Postup dál zpomalují přestřelky se stále silnějšími a početnějšími variantami nepřátelských Pfhorů, čemuž naštěstí odpovídá účinnost vašeho rostoucího arzenálu. Nelineární level design často vyžaduje prohledat každý kout, důležitý spínač může být kdekoli. Překážky typu sjíždějících se stěn, průrv se žhavou taveninou, gravitačních nebo magnetických polí, by vás neměly zastavit, stejně jako přesné časování vyžadující puzzly.
I Marathon naskočil na rozjíždějí se vlak online multiplayeru, kde zaznamenal rok před tím výrazný úspěch první Doom (1993) z konkurenčního PC. Zapojit se může až osm lidí, bojujících buďto ve dvou znepřátelených týmech nebo všichni proti všem. Marathon pokračuje dílem Marathon 2: Durandal.
Rok: 2794. Místo: solární systém Tau Ceti. Cíl: planeta Tau Ceti IV a její kolonizace posádkou lodi UESC Marathon. Během chvíle se vcelku rutinní mise změnila ve smrtící past na kolonisty, když se na Marathon nalodili mimozemšťané z rasy Pfhor, která Tau Ceti považují za své teritorium. Útočníci během boje o loď poškodili tři lodní počítače, z nichž každý je centrem jedné z vysoce pokročilých umělých inteligencí (Leela, Durandal a Tycho), spravujících až do přepadení bezchybně celý Marathon. Nyní však se zničeným počítačem úplně odešel Tycho, zbylé dvě AI vypověděly lidem poslušnost a pustily se do sebe.
Jste bezpečnostní důstojník, který se rozhodl zachránit loď. Cestou rozlehlým Marathonem budete prostřednictvím textových terminálů odkrývat příběh a plnit jednu misi za druhou. Postup dál zpomalují přestřelky se stále silnějšími a početnějšími variantami nepřátelských Pfhorů, čemuž naštěstí odpovídá účinnost vašeho rostoucího arzenálu. Nelineární level design často vyžaduje prohledat každý kout, důležitý spínač může být kdekoli. Překážky typu sjíždějících se stěn, průrv se žhavou taveninou, gravitačních nebo magnetických polí, by vás neměly zastavit, stejně jako přesné časování vyžadující puzzly.
I Marathon naskočil na rozjíždějí se vlak online multiplayeru, kde zaznamenal rok před tím výrazný úspěch první Doom (1993) z konkurenčního PC. Zapojit se může až osm lidí, bojujících buďto ve dvou znepřátelených týmech nebo všichni proti všem. Marathon pokračuje dílem Marathon 2: Durandal.
Jste bezpečnostní důstojník, který se rozhodl zachránit loď. Cestou rozlehlým Marathonem budete prostřednictvím textových terminálů odkrývat příběh a plnit jednu misi za druhou. Postup dál zpomalují přestřelky se stále silnějšími a početnějšími variantami nepřátelských Pfhorů, čemuž naštěstí odpovídá účinnost vašeho rostoucího arzenálu. Nelineární level design často vyžaduje prohledat každý kout, důležitý spínač může být kdekoli. Překážky typu sjíždějících se stěn, průrv se žhavou taveninou, gravitačních nebo magnetických polí, by vás neměly zastavit, stejně jako přesné časování vyžadující puzzly.
I Marathon naskočil na rozjíždějí se vlak online multiplayeru, kde zaznamenal rok před tím výrazný úspěch první Doom (1993) z konkurenčního PC. Zapojit se může až osm lidí, bojujících buďto ve dvou znepřátelených týmech nebo všichni proti všem. Marathon pokračuje dílem Marathon 2: Durandal.
Rok: 2794. Místo: solární systém Tau Ceti. Cíl: planeta Tau Ceti IV a její kolonizace posádkou lodi UESC Marathon. Během chvíle se vcelku rutinní mise změnila ve smrtící past na kolonisty, když se na Marathon nalodili mimozemšťané z rasy Pfhor, která Tau Ceti považují za své teritorium. Útočníci během boje o loď poškodili tři lodní počítače, z nichž každý je centrem jedné z vysoce pokročilých umělých inteligencí (Leela, Durandal a Tycho), spravujících až do přepadení bezchybně celý Marathon. Nyní však se zničeným počítačem úplně odešel Tycho, zbylé dvě AI vypověděly lidem poslušnost a pustily se do sebe.
Jste bezpečnostní důstojník, který se rozhodl zachránit loď. Cestou rozlehlým Marathonem budete prostřednictvím textových terminálů odkrývat příběh a plnit jednu misi za druhou. Postup dál zpomalují přestřelky se stále silnějšími a početnějšími variantami nepřátelských Pfhorů, čemuž naštěstí odpovídá účinnost vašeho rostoucího arzenálu. Nelineární level design často vyžaduje prohledat každý kout, důležitý spínač může být kdekoli. Překážky typu sjíždějících se stěn, průrv se žhavou taveninou, gravitačních nebo magnetických polí, by vás neměly zastavit, stejně jako přesné časování vyžadující puzzly.
I Marathon naskočil na rozjíždějí se vlak online multiplayeru, kde zaznamenal rok před tím výrazný úspěch první Doom (1993) z konkurenčního PC. Zapojit se může až osm lidí, bojujících buďto ve dvou znepřátelených týmech nebo všichni proti všem. Marathon pokračuje dílem Marathon 2: Durandal.
Jste bezpečnostní důstojník, který se rozhodl zachránit loď. Cestou rozlehlým Marathonem budete prostřednictvím textových terminálů odkrývat příběh a plnit jednu misi za druhou. Postup dál zpomalují přestřelky se stále silnějšími a početnějšími variantami nepřátelských Pfhorů, čemuž naštěstí odpovídá účinnost vašeho rostoucího arzenálu. Nelineární level design často vyžaduje prohledat každý kout, důležitý spínač může být kdekoli. Překážky typu sjíždějících se stěn, průrv se žhavou taveninou, gravitačních nebo magnetických polí, by vás neměly zastavit, stejně jako přesné časování vyžadující puzzly.
I Marathon naskočil na rozjíždějí se vlak online multiplayeru, kde zaznamenal rok před tím výrazný úspěch první Doom (1993) z konkurenčního PC. Zapojit se může až osm lidí, bojujících buďto ve dvou znepřátelených týmech nebo všichni proti všem. Marathon pokračuje dílem Marathon 2: Durandal.
Rok: 2794. Místo: solární systém Tau Ceti. Cíl: planeta Tau Ceti IV a její kolonizace posádkou lodi UESC Marathon. Během chvíle se vcelku rutinní mise změnila ve smrtící past na kolonisty, když se na Marathon nalodili mimozemšťané z rasy Pfhor, která Tau Ceti považují za své teritorium. Útočníci během boje o loď poškodili tři lodní počítače, z nichž každý je centrem jedné z vysoce pokročilých umělých inteligencí (Leela, Durandal a Tycho), spravujících až do přepadení bezchybně celý Marathon. Nyní však se zničeným počítačem úplně odešel Tycho, zbylé dvě AI vypověděly lidem poslušnost a pustily se do sebe.
Jste bezpečnostní důstojník, který se rozhodl zachránit loď. Cestou rozlehlým Marathonem budete prostřednictvím textových terminálů odkrývat příběh a plnit jednu misi za druhou. Postup dál zpomalují přestřelky se stále silnějšími a početnějšími variantami nepřátelských Pfhorů, čemuž naštěstí odpovídá účinnost vašeho rostoucího arzenálu. Nelineární level design často vyžaduje prohledat každý kout, důležitý spínač může být kdekoli. Překážky typu sjíždějících se stěn, průrv se žhavou taveninou, gravitačních nebo magnetických polí, by vás neměly zastavit, stejně jako přesné časování vyžadující puzzly.
I Marathon naskočil na rozjíždějící se vlak online multiplayeru. Zapojit se může až osm lidí, bojujících buďto ve dvou znepřátelených týmech nebo všichni proti všem.
Marathon vyšel v roce 1994 na Macintosh, jako protiváha velmi úspěšného Doomu z konkurenčního PC. V roce 1999 vydali autoři zdrojový kód hry pod open-source licencí, což umožnilo vznik projektu Aleph One. V roce 2005 pak autoři zpřístupnili zbylé součásti hry jako freeware. Díky tomu pak z projektu Aleph One vznikla v roce 2011 konverze na PC i na mobilní platformu iOS.
Série pokračuje dílem Marathon 2: Durandal.
Jste bezpečnostní důstojník, který se rozhodl zachránit loď. Cestou rozlehlým Marathonem budete prostřednictvím textových terminálů odkrývat příběh a plnit jednu misi za druhou. Postup dál zpomalují přestřelky se stále silnějšími a početnějšími variantami nepřátelských Pfhorů, čemuž naštěstí odpovídá účinnost vašeho rostoucího arzenálu. Nelineární level design často vyžaduje prohledat každý kout, důležitý spínač může být kdekoli. Překážky typu sjíždějících se stěn, průrv se žhavou taveninou, gravitačních nebo magnetických polí, by vás neměly zastavit, stejně jako přesné časování vyžadující puzzly.
I Marathon naskočil na rozjíždějící se vlak online multiplayeru. Zapojit se může až osm lidí, bojujících buďto ve dvou znepřátelených týmech nebo všichni proti všem.
Marathon vyšel v roce 1994 na Macintosh, jako protiváha velmi úspěšného Doomu z konkurenčního PC. V roce 1999 vydali autoři zdrojový kód hry pod open-source licencí, což umožnilo vznik projektu Aleph One. V roce 2005 pak autoři zpřístupnili zbylé součásti hry jako freeware. Díky tomu pak z projektu Aleph One vznikla v roce 2011 konverze na PC i na mobilní platformu iOS.
Série pokračuje dílem Marathon 2: Durandal.