Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Vývoj

Od vydání, až do roku 2011 zůstala hra exkluzivitou Apple Platforem (Macintosh, Apple Pippin). V červenci 2011 však začalo nést plody mnohaleté úsilí vývojářů, pracujících s open sourcovou verzí enginu druhého Marathonu a vyšla verze hry pro iPad, kterou v prosinci následovalo vydání celé trilogie ve verzích pro Windows, Mac OS X a Linux.
Původně Macintosh exkluzivní blockbuster byl v roce 1994 v mnoha směrech průlomovou FPS, která dala vzniknout celé trilogii. První takovou byl volný mouselook v době, kdy byly jiné střílečky primárně designovány pro ovládání klávesnicí. Mezi další novinky, či minimálně velmi neobvyklé prvky hratelnosti patřily v té době patra a výškové rozdíly v rámci "čtyrozměrných" levelů, střelba ze dvou různých zbraní najednou či přednabité uzdravovací stanice, fixované na stěnách, podobně jako o 4 roky později v Half-Life (1998).

Ostatní

V době natáčení Mission Impossible si Tom Cruise krátil čas právě hraním této hry. Ten se zasekl v jedné části, což jej nakonec přimělo zavolat tvůrcům hry.