Lightmatter je logická plošinovka z pohledu první osoby. Hráč se dostane do kůže pozvaného návštěvníka do společnosti Lightmatter, ve které vědec jménem Virgil prý vyvinul nekonečný zdroj energie, který chce veřejně představit. Jak to tak bývá, prezentace nejde podle plánu a hráč se probouzí na zemi ve špatně osvětlené místnosti chvilku potom, co z komplexu odjel poslední záchranný vlak.
Hra si bere inspiraci z podobně laděného Portalu. Hráč zdolává jednotlivé, navzájem oddělené "místnosti", kde řeší logické hádanky, aby se posunul dál. Princip hry tkví v překonávání překážek pomocí světla, jelikož po havárii se vašim úhlavním nepřítelem stává černočerný stín, který vás kompletně pohltí, pokud do něj vstoupíte. K dispozici máte přenosné lampy a v pozdější fázi hry i paprsky světla, které korigujete pomocí zvláštních stožárů. Hráče provází samotný Virgil, který komplex na rozdíl od ostatních, neopustil.
Hra si bere inspiraci z podobně laděného Portalu. Hráč zdolává jednotlivé, navzájem oddělené "místnosti", kde řeší logické hádanky, aby se posunul dál. Princip hry tkví v překonávání překážek pomocí světla, jelikož po havárii se vašim úhlavním nepřítelem stává černočerný stín, který vás kompletně pohltí, pokud do něj vstoupíte. K dispozici máte přenosné lampy a v pozdější fázi hry i paprsky světla, které korigujete pomocí zvláštních stožárů. Hráče provází samotný Virgil, který komplex na rozdíl od ostatních, neopustil.