Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@nick16 (09.02.2015 23:26): Nakupoval jsem jen kódy do Steam peněženky a vždy bez komplikací - akorát na té Sazce je drobný příplatek.
Nicméně pro toho kdo nemá kartu tak ideální řešení :-)
@SíDžej (11.02.2014 18:03): XD neee
Zajímalo by mě cena..Kde vzali prachy..A dabing je hustej, ale ted me to zajima ve hre :D.Asi jedinej dobrej duvod, proc se vratit k wow..

Chapu to tak, ze Riot si rekl, ze zaplati nam cechackum dabing ? Jezis je mi trapne, kdyz Cesi rikaj, ze dabing je trapnej...Así si neuvedomují, ze proste v cestine to zni jinak..
Jako rict fireball a ohnivá koule. ...

parada daber ze zaklinace !!
@Borghal (28.01.2014 22:00): Právě že sehnat takový lidi je fakt zázrak (no flame, no troll, no ragequit). Trvalo mi to rok a to stejně to není zcela dokonalé. O hledání týmu bych snad mohl napsat i knihu :D
@orromis (28.01.2014 21:21): Hmm, tak držím palce :-) Já celou pětku nikdy dohromady nedal, na nějaké pravidelnější úrovni.

Myslel jsem to vysmátí hlavně tak, že když hraješ se čtyřmi známými, jsi s nima na Skypu/TS a víš že nebudou trollovat či nebudou flamovat za každou blbost a prohraješ jen kvůli vyššímu skillu protivníka, ne proto že někdo trolluje nebo rage afk. Z takových klidných her mám radost i když třeba prohraju na plné čáře, žel solo nejsou kdovíjak časté :-)
@Borghal (28.01.2014 20:42): Nejde o ego, spíš o mindset (samozřejmě záleží jak u koho). Nemyslím si, že jsem nejlepší, ale do hry jdu s tím, že ji vyhraju a že každému nakopu zadek.

Máš pravdu. Mě šlo jen o prosté zhodnocení hry, které je kompletní od A do Z :)

"ideálně fungovala, kdybych byl v top 10-20% (a to i tam jen možná)" hra často ideálně nefunguje ani v Dia natož v top 10-20% :D

Premade 5 je nejtěžší typ hry vůbec. Sehnat 4 další lidi, kteří mají stejný cíl a jsou ochotni pravdidelně hrát není jednoduché. Rozhodně nejsi vysmátý :) (rok jsem přecházel z týmu do týmu a až teď jsem se dostal do kolektivu, který má nějaký cíl tj.: MČR)
Jádro probému spočívá v tom, že vlastní mechanické schopnosti si jen tak nezlepšíš, zatímco od lepšího přehrávače tě dělí prostá otázka financí. Neříkám že nemůžeš hře rozumět, to se nastudovat dá, ale že se prostě nedostaneš do takové úrovně, kde bude většina ostatních rozumět tak jako ty, protože nabyté znalosti ve hře prostě nedokážeš aplikovat tak dobře jako jiní, nejsi dost rychlý apod.

Zkrátka, pokud nemáš ego větší než jsi sám, nejdeš do PvP hry s očekáváním, že budeš hrát za takových podmínek, jako vrchních 10%. (hráči ale očividně mají ega trochu nafouklá, viz časté příspěvky lidí, kteří trvají na tom, že to není jejich vina, že jsou Bronze III apod.)

Já si o sobě například nemyslím, že jsem nějaký super-hráč, a ani nehodlám věnovat stovky hodin na to, abych se zlepšoval v jedné hře, a proto si radši přečtu, jak taková hra funguje pro průměrného hráče, než jak by ideálně fungovala, kdybych byl v top 10-20% (a to i tam jen možná).

P.S. Samozřejmě premade5 v rámci téhle diskuze vůbec neřeším, pokud seženeš 4 další se kterýma budeš pravidelně hrát, jsi vysmátý, ale kolik lidí to tak má, že? Většinu času stejně trávíš v soloQ...
@Matthew.J (28.01.2014 13:50): Jistě, protože v top level hře je všechno a jen tam je ta hra celistvá. To že 80% hráčů není schopná vytěžit z konceptu vše není problém hry, ale problém hráčů :)

@Borghal (28.01.2014 14:11): "o taková hra průměrnému člověku potenciálně nabízí"

Každému nabízí úplně to samé, v tom je ten háček :)

Nevím jestli čteš /r/leagueoflegends, ale i zde najdeš kvalitní in-depth analýzy bronze-silver hráčů, kteří hře rozumí na velice vysoké úrovni (matchupy, taktiky, itemizace). Pouze nemají mechanický skill k tomu, aby se dostali do vyšší divize :)

Pro podnětné zhodnocení jakékoli hry musíš porozumět jejím mechanikám.

Další debilní :) přirovnání: V recenzi high-end sluchátek (vlastně high-end čehokoli) také nenapíšeš, že jsou na prd, protože 80% lidí poslouchá hudbu z přehráváčů, které mají mizernou reprodukci hudby.

Prostě když hodnotím produkt, tak hodnotím PRODUKT a ne to jak bude využíván většinou jeho majitelů.

A vždy je problém v lidech ne ve hře. Já jsem se z Gold V (s nízkým MMR které jsem měl na úrovni silveru II tuším) dostal do Dia ligy za asi 5 měsíců (po půlroční pauze, přičemž před pauzou jsem byl gold hráč).

No a jinak nesrovnávám, ale snažím se najít rozumný příklad.
@orromis (28.01.2014 12:17): Imho srovnávat čistě singleplayer hru - kde s trochou cviku, save/load, přinejhorším cheatů, může kdokoliv dosáhnout všeho, co hra nabízí - s čistě multiplayer hrou - kde kvalita dostupného obsahu je přímo úměrná hráčovým schopnostem, popř. možnostem dát dohromady 4 další stejně schopné - o ničem nevypovídá.

Ono ani tak nejde o to, jak to ti lidi skutečně dělají, ale o to, co taková hra průměrnému člověku potenciálně nabízí. A co se LoL týče, z počtu hráčů na jednotlivé divize je zřejmé, že průměrný hráč nemůže oekávat, ani že by si čuchl k hraní v Gold, natož výše.

Komu se nechce kilkat - Bronze + Silver divize tvoří skoro 80% všech hráčů.
@Borghal (28.01.2014 01:01): Tim padem ale nehodnotis hru jako celek.

Priklad z jineho soudku: Dishonored muzes dohrat za par hodin a stezovat si, ze to je kratke a plytke a rict, ze mas pravdu, protoze 8 z 10 tvych kamaradu to dohralo stejne.
@orromis (27.01.2014 17:40): Že je to blbost? Inu tak v tom případě je říkám blbost na tvoje "blbost" :P Potenciálního (a tudíž průměrného) hráče bude spíš zajímat, jaký zážitek může ze hry mít on sám... takže je při posuzování kvalit hry podstatnější obyčejný level hraní než level na kterém hrají profíci. Tedy minimálně u hry, která chce zaujmout co nejvíc lidí.
Yasuo support je samozřejmě troll pick.

@Borghal (27.01.2014 12:34): "Btw. nemá moc cenu hru hodnotit jen podle toho, kdy je hra nejlepší, je třeba vzít v potaz hlavně půměr"

To je blbost. Hra se hodnotí podle toho, co nabízí. Hodnotí se mechaniky, grafika, technická stránka.

Jelikož Dota i LoL jsou neustále se vyvíjející hry (alespoň LoL je, viz S4 změny metagame, nevím jak je to v dotě, možná že je mnohem více kontroverznější). Proto je také naprostá blbost takové hry vůbec hodnotit číselně. Popravdě tady na DH snad není ani komentář, který by rozumně ohodnotil LoL slovy na slušné úrovni :/

No a pokud někdo nerozumí mechanikám LoL, současné metagame (a proč se hraje), tak ho nemůže relevantně hodnotit. To je stejné, jako kdyby někdo hodnotil Zaklínače 2 po dohrání první kapitoly.
@orromis (26.01.2014 20:40): Loni měli takové plány, ale tomu je konec, někde jsem četl že to spíš bude už jen cca 6-7 ročně. A to je dobře.

@Mount (27.01.2014 07:33): Hm, tak to cos popsal mají obě hry z větší části společné... a Yasuo jako support je imho špatný nápad. Nějaký damage ti bez farmy vydrží jen pár levelů a stackovat qčko abys mohl použít tornádo jednak bude buď krást farmu, pushovat lajnu, nebo u toho schytáš harrass kvůli nízkému range Qčka.

Btw. nemá moc cenu hru hodnotit jen podle toho, kdy je hra nejlepší, je třeba vzít v potaz hlavně půměr - ranked draft 5v5 hraje málokdo a ano, je to něco úplně jiného než blind pick nebo solo q, kde je ale težiště aktivity co do počtu hráčů a tak se to rovná nejčastějšímu zážitku z hraní.
"Lolko je totiž hodně o skillu v rychlejší hře, pak člověk potřebuje umět reagovat na situaci okamžitě a takticky správně..." xD
@orromis (26.01.2014 20:40): Lolko je totiž hodně o skillu v rychlejší hře, pak člověk potřebuje umět reagovat na situaci okamžitě a takticky správně. Taktika v lolku začíná už draft pickem hrdinů, pokračuje rozestavením pozic a nákupem itemů a koční zničením inhibitoru, to že někdo hraje blindy a nemá svoji pětku, tak je jasný že o tomhle ví naprosté hovno. Blindech a ranked solo, se moc taktizovat nedá, každej hraje víceméně svoje a jakákoliv snaha o komunikaci je často podkopávána špatnou angličtinou. Nevím po kolika hrách to alien zabalil a na jakém levelu, ale dost pochybuju, že si k tomuhle vůbec čichl(myslím, k pokročilejší hře s taktikou, contrapicky hrdinů, contra nákupy itemů atd.)



@orromis (26.01.2014 20:40): Yasuo, to je pěknej kripl chci ho koupit a hrát jako "supporta".
@AlieN (26.01.2014 19:55): Možnost odzoomovat je logická. Kdyby bylo možné odzoomovat až do aleluja tak vidíte gangující junglery normálně na obrazovce (ne na minimapě) což značně zlehčuje obranu proti gangům

Jinak k přehlednosti: Mám takový pocit, že přehlednější je pro každého ta hra, kterou má radši (protože to má prostě zažité).

No a důraz na rychlejší hru je snad něco špatného? :) Podle mě není horší ani jedno, ty hry jsou prostě jiné a vlastně neporovnatelné. Obě mají určitě plusy i mínusy. Proto také nechápu, proč někteří LoL hodnotí když ho nehrajou a nerozumí mu.

@Mount (26.01.2014 19:57): Vychází cca měsíčně. Jelikož ale teď startovala S4 a LCS tak bych očekával nového champa během února (spíš ke konci února). Navíc nedávno vyšel yasuo
@Borghal (26.01.2014 19:48): "Ale hlavně ta nemožnost si pořádně odzoomovat kameru je děsně blbá u obou."
Souhlas, taky mi to dost vadí.

Dota je kontrastní imho dost, zato v LoLku jsem měl v bitevní vřavě problém najít i kurzor, natož jasně rozeznat některé jednotlivé hrdiny.
Po půl roce zkoušení LoLka jsem chtěl zkusit i Dotu a vydrželo mi to sotva dvacet hodin... Ty hry jsou opravdu hodně jiné, Dota byla na můj vkus moc vleklá a zároveň rozhodující věci měli tendenci se dít v mžiku oka, LoL mi přijde takové... uhlazenější v průběhu věcí.

Je to vesměs všechno subjektivní. Já např. nesouhlasím s tvrzením, že Dota 2 je přehlednější než LoL. Pro mě to bylo přesně naopak, Dota 2 mi přišla že má málo kontrastní paletu.
Ale hlavně ta nemožnost si pořádně odzoomovat kameru je děsně blbá u obou. V půdovní Dotě to bylo limitacemi W3 enginu, ale proč je to tak směšně málo i v následnícíh, to nechápu.
@orromis (26.01.2014 18:58): Dota 2 je Dota pro Warcraft na novém enginu, na gameplay, mapě ani postavách se nic nezměnilo.

O Dotě si obviously můžeš říkat co chceš, že je LoL horší říkám čistě jako své subjektivní posouzení. Že je v něm mnohem větší důraz na rychlejší hru je ale celkem objektivní fakt.
@AlieN (26.01.2014 18:46): Mě dota nikdy nebavila (protože je pomalá a pro mě nepřehledná). Asi je to dost na vkusu no.

Bavím se tedy o dotě jako modu na W3. SC mod pro dotu jsem nehrál a Dotu 2 jen chvilku a taky mě to vůbec nechytlo.

Ale říkat o LoLku že je to horší nebo jednoduší prostě není fér. Jestli nesleduješ esport v LoL tak ani nemůžeš tvrdit že je to takticky jednodušší (resp můžeš ale to samé můžu říct o dotě, jakožto naprostý neznalec).
@orromis (26.01.2014 18:06): Je to jiná hra, to nepopírám. Je rychlejší, akčnější a méně přehledná, tudíž pak logicky méně klade důraz na promyšlenější manévry jako Dota. ("méně", ne "vůbec")
@AlieN (komentář): "takticky poměrně dosti bohatý koncept"

Můžeš vysvětlit tuto část? Lolko totiž skutečně není osekaná v tomto ohledu. Je to prostě jiná hra.
Na dotě nebylo potřeba dělat nějaké změny. Myslím, že kdyby se pouštěli ve dvojce do nějakých přílišných změn spíš by spoustu hráčů naštvali.
[neexistující komentář]: Srovnavas to s dotou jednickou jo ? :D TO chce kus odvahy.. A kdyby z dvojkou tak to srovnavas banany a pomerance
@Clorky (03.01.2014 14:33): tohle lze realne resit pouze u placenych her. systematicky resit lidi co si udelaji novej ucet za minutu a pak zase serou ostatni proste nezastavis. muzes je omezit, muzes dat nastroje ostatnim jak se branit, ale to je tak vsecko co s tim muzes delat ;)
@Clorky (03.01.2014 14:33): Není to problém, za který by mohla hra.

V mínusku to je, protože to občas dokáže nasrat a je to jediná věc, která mi na hraní lolka vadí.

Na druhou stranu, ten komentář jsem psal když jsem hrál v goldu (kde se ještě celkem dost flamovalo za blbosti). Teď jsem v Dia a většinou to je v pohodě (občas člověk narazí na ultra trolla, ale alespoň je s ním sranda).
@Clorky (02.01.2014 19:14): Naprogramovat bota, který bude umět něco takového je dost problematické (obecně naprogramovat cokoli, co simuluje lidské chování/vyhodnocuje ho, je problematické... proto neexistují roboti ve smyslu inteligentních bytostí).
@Clorky (02.01.2014 16:16): To seš takovej puritán, že se po 6 "fuck" zhroutíš? Tady nejde o sprostá slova, tady jde o flame. Flamovat se dá i bez fuckování.

A problém není ve hře, ale v mentalitě lidí. Nikdo s tím nic neudělá technicky, začít musí každý u sebe a slušně vychovat své děti.
@Borghal (02.01.2014 16:14): Problém vulgárního hráče asi těžko vyřešíš, ale dá se ovládat.
Nemám mozek na to, vymyslet tyto věci - napadl mě ale strajk systém - člověk nesmí napsat sprosté záležitosti 5x po sobě za dva dny např.

Ale zkus to vštěpit vývojářům.
@Clorky (02.01.2014 15:50): LoL má přece podobná opatření. Cenzurovaný chat, možnost mutnout konkrétního hráče, banování za flame podobně jako trvalejší mute v Dota...

Ban je sice fajn věc, ale eliminuje jen ty nehorší - stejně pak potkáš člověka, který je v 95% hrách slušný a dneska má zrovna blbý den - ten nikdy ban nedostane, ale statisticky budeš takové lidi potkávat celkem často.

Jinak řečeno - hra může používat pouze reaktivní opatření, ty jsou ale značně omezené a problém jako takový neřeší. Ten totiž vyřešit nejde, dopředu nikdy nevíš, ejstli ten či onen hráč nebude náhodou debil.