Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Inner Worlds

1996
85
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Barbarka Nikita se rozhodla zúčtovat se zlem, které soustavně ohrožuje její domovinu. Ve třech po sobě jdoucích epizodách ze sebe hrdinka vydá vše. Nejprve musí vyřídit černokněžníka Graloba, který ze zchátralého hradu Drofanayrb chrlí na svět své odporné kreace, aby následně zjistila, že má tento arcizloduch ještě souputníka. Nikita se jej vydá hledat po celém známém světě. Nakonec dojde i na to, bez čeho nemůže být žádné pořádné fantasy, na výpravu do podzemí. Tam se Nikita dostane skrze vulkán, s cílem dosáhnout "srdce světa", u nějž se ukryl druhý z kazisvětů. Nikita možná působí křehce, ale v jejím nitru dřímá vlčice, ve kterou se může proměnit, kdykoliv se jí zlíbí a pak už jen trhat nepřátele.

Nikitiny proměny v dravou šelmu a zase nazpátek mají své praktické dopady. Jako vlčice se může protáhnout úzkými koridory a sápat. V lidské podobě zase lézt, šplhat, skákat, sbírat předměty a bojovat chladnými zbraněmi. Cestou Nikita nachází náhrdelníky postupně zlepšující hodnoty zdraví, many a útoku. Zbraně, jako jsou třeba meče, luky a sekery se dají "enchantovat" nalezenými svitky. Nepřátelé, to je pestrá paleta bytostí, jež se vyskytující v určitých variantách a v každém brakovém fantasy. Pavouci, netopýři a obří stonožky jsou jen předskokani všemu ošklivému, co přijde poté.

Plošinovka zahrnuje celkem 27 úrovní v propracované 2D grafice se spoustou paralax efektů (24 vrstev) a celá působí jako něco, co mělo vyjít spíše v 80. letech. To není vůbec náhoda, protože s nápadem přišli tvůrci už v roce 1986, kdy mělo být Inner Worlds skrolovací plošinovkou pro konzoli Atari 7800, ale kvůli nedostatku financí, zkušeností, i lidí (24) se vývoj protáhl na neuvěřitelných 10 let (na samotnou realizaci došlo poslední 3 roky). Hra vyšla pro DOS v době, kdy už zájem o dvojrozměrné skrolovačky vyklízel pole 3D akcím. Komerční úspěch se proto nedostavil a studio přestalo existovat krátce po vydání hry. Na stále udržovaných oficiálních stránkách se můžete dočíst, že hra je nyní zdarma.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

Doposud ke hře nikdo nenapsal komentář.