Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Příběhová plošinovka od litevského studia Hidden Layer Games je pro mne příjemným překvapením. Na hru jsem narazil ve výprodeji na Steamu, když jsem hledal hru z některé země bývalého Sovětského svazu pro herní výzvu. A sázka na Inmost rozhodně vyšla.

O příběhu je těžké mluvit a nespoilovat. V Inmost střídáme tři charaktery - holčičku prozkoumávající svůj záhadný domov, starého muže hledajícího odpovědi a rytíře, který se upsal zlu. Ze začátku není jasné, jak spolu tyto příběhy souvisí, ale pochopitelně se vše začne propojovat. Vedení příběhu je ale docela matoucí. Hra střídá charaktery docela často a někdy je těžké pochopit, co se vlastně děje. A přestože se na konci vše vyjasní, musí hráč o právě dohrané hře nějaký čas přemýšlet a sestavovat si jednotlivé příběhové části do sebe. Hra působí jako fantasy zkřížené s hororem, máme zde duchy, čarodějnici, starý hrad a mnoho dalšího, vše má ale skrytý význam, ze kterého lze vyčíst další kapku z opravdového příběhu. A o čem opravdu příběh je? O šikaně, týrání, sebevraždách, zoufalství, smrti. Ale také o naději a lásce. Co jednotlivé scenérie znamenají, na to musí hráč přijít sám.

Hratelnost hry je bezproblémová s malým ale. Tím "ale" je nemožnost přenastavit si klávesy, což je pruda při hraní za rytíře, jejich rozvržení není rozhodně ideální. Naštěstí má rytíř nejméně prostoru, za holčičku a poutníka hrajeme častěji. Každá z postav má odlišnou hratelnost. Rytíř má akční sekvence, jako jediný umí bojovat. Poutník mě bavil nejvíce, bojovat neumí, a tak musí nebezpečenství přelstít hbitostí a inteligencí. Dívka prozkoumávající dům má pak pasáž vyloženě neakční, ale příběhově jsou její pasáže nejsilnější. 

Pixelovatá grafika je výborná, Inmost hráče doslova dusí hutnou atmosférou a čím více se hráč vyzná v příběhu, tím na hráče více doléhá. Ocenit lze i hudbu, která dokáže podtrhnout hlavně ty nejsilnější či nejnapínavější momenty.

Inmost patří mezi hidden gemy, které se vyplatí zahrát v případě, že máte rádi pixelovou grafiku a silné příběhy s těmi nejvážnějšími tématy.

Pro: Silný příběh, grafika, atmosféra, hudba, fajn hratelnost

Proti: Příběh není snadné sledovat a může být matoucí, nemožnost přenastavit klávesy, což trochu kazí hru za rytíře

+20
  • PC 90
Krátké příběhové dobrodružštví s krásným pixelartem a brutálním, mrazivým příběhem. Jak již bylo řečeno, ve hře se střídají tři postavy, které postupně předkládají krátké a zdálnivě chaotické útržky příběhu, které ale nakonec pěkně zapadnou do sebe a nenechají žádný prostor pro misinterpretaci. Co hra postrádá na barevné paletě, to vynahrazuje perfektní prací se světly a stíny, hudbou, zvuky a celkově až překvapivě uvěřitelnou, drtivou a mrazivou atmosférou. V kůži malé holčičky a jejího zvráceného mluvícího králíčka budete řešit záhadu děsivého domu a ještě děsivější domácnosti. Za rytíře se vydáte na brutální a ponurý hon za bolestí a utrpením, snažíce se zalíbit se svému nelítostnému a neusmiřitelnému vládci. A za starce vás čeká pouť do hlubin vaší vlastní duše, cesta plná překážek za porozuměním, přemítáním nad vlastní minulostí... a možná i odpuštěním. Pár procent dolů dávám jen kvůli kapitolám za rytíře, které jsou taky jediné, kdy se dostanete k nějakému boji. Tam hra bohužel trošku strádá, protože je vidět, že se v první řadě jedná spíš o příběhovou adventuru, a boj je ve hře čistě a jen pro účely metaforického příběhu. Nic mi na nich vyloženě nevadilo, ale Dead Cells to prostě není. Jinak jsou všechny části hry kvalitativně rovnocenné a stejně zábavné.

Příběh Inmost mi připadá až podezřele uvěřitelný... až se bojím, že ho opravdu inspirovala nějaká skutečná událost. A to mě docela děsí.

Pro: Atmosféra, pixelart, zvuky, světla, příběh, ovládání, interaktivita, délka/cena

Proti: Slabší boj, jinak nic

+10