Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Nová rasa: Skřeti, po vizuální stránce nevýrazní, leč překvapivě zábavní po stránce taktické. Lákavý je především nový systém krvežíznivosti, občas trošku nespravedlivý, za to správně motivující k přímému útoku. Krvežíznivost dělá spolu se silnými jednotkami ze skřetů jednu z nejmocnějších stran, jak to v datadiscích s novým obsahem bývá. V kampani potěší, v multiplayeru už méně.

Kampaně se mi líbily všechny, nové verze jednotek i náplň misí udrží pozornost až do konce, snad jen ten humor v cutscénách mi do noty moc nepadnul. Nejvíc mě kupodivu bavily mise za nekromanty, noví lichové s oživováním mrtvých jsou zatraceně silní.

Tribes of the East přináší čerstvý vítr i mimo příběhovou část, tedy do skirmishe/multiplayeru. Kromě kupy nových jednotek potěšilo skládání artefaktových sad a zredukování počtu dovedností potřebných na ultimátní skill (ze 4 na 3).
+15
  • PC 85
Další nová frakce: "Tvrz" (Orkové)
Nové kampaně a to hned čtyry: "Kampaň Quroqa, Kampaň Nekropole, Kampaň Gotaie, Kampaň Zehira"
Obrovské plus dávám za možnost větších map a to 320 x 320 bodů - PARÁDA to je přesně to co chybělo!!! K tomu je možné si vytvořit ne jenom svojí mapu, ale také svojí celou kampaň, další PARÁDA !
Artefakty je nově možné skládat do sad, jako v Heroes III a tým získat další bonus. Zaujímaný strategický prvek je, že máme možnost alternativních upgradů jednotek.

Co je asi vrcholem tohohle dílu je komunita: "WOG" která vydala mod s názvem Might & Magic: Heroes 5.5 v čase psaní komentáře se jedná o verzi RC14 beta 4 a stále vývoj pokračuje. Modifikace dělá toho fakt hodně. Přidává kopu artefaktů, vylepšuje UI, zvětšuje bojové pole, balancuje mapy kampaně a také balancuje náhodné jednotky - čím hráč později zaútočí na náhodní jednotku tým je silnější, náhodné jednotky se přizpůsobují síle hráče co dělá z každé mapy o mnoho větší a časově náročnější dobrodružství.

Když bude modifikace kompletní dovolím si napsat, že tohle je další díl který si zaslouží 85-90% hodnocení. Jdu to ještě pořádně přezkoumat a projet MapEditor.
Původně mne pátý díl hodně zklamal, ale s přidáním dvou datadisků a ještě fanušikovská modifikace k tomu ze hry udělali neskutečnou parádu a jsem nadšený za pravý dobrý Heroes of Might and Magic, který se pomalu vymaňuje ze stínu legendárního třetího dílu. Jsem nadšený!!!

Verze hry: GOG v.2.1.0.24 (ve hře zobrazuje v 3.1)

Pro: grafika, MapEditor, velké mapy 320x320, možnost vlastní kampaně, artefaktycké sady, alternativní upgrady jednotek

Proti: už to vypadá na dokonalé pokračování legendy Heroes of Might and Magic III, až na ten hrozný multiplayer online

+11
  • PC 75
Druhý datadisk Heroes V s názvem Tributes of East už mě tolik nebavil a byl o něco slabší než jeho předchůdci. Co mi nesedlo byla kampaň. První kampaň za nemrtvé ještě šla,ale mnohdy byla obtížná, že jsem se musel podívat do návodu abych jí vůbec dohrál. Druhá kampaň mě ale už vůbec nebavila. Především druhá mise kde se první silnou armádu která na mě přišla jsem odrazil ale ta druhá byla tak silná, že jsem to zkoušel asi 5 krát a neuspěl jsem. Především tamto armáda měla hafo posledních jednotek a tolik jsem nemohl stihnou za tu dobu vyrobit.

Rasa Skřetů my ale příjde dost slabá má strašně málo kouzel a její jednotky mi příjdou až na pár vyjímek dos slabé. První jednotka skřetů se zahnutými meči, krterou autoři okopírovali z Pána prstenů, vám uteče když na ní někdo zaútočí a když zabijou 2/3 jednotek přejdou k jednotkám protivníka. U orkských jednotek se mi líbili Wywerny. Pozitivem hry je také druhé vylepšení jednotek, které je u některých jednotek ultimátní. Tak například upíří princové tě při haždém útoku omráčí takže nehraješ dokud na ně někdo nezaútočí nebo mistři kuše nemají postih na střelbu a střílejí 2 krát čím se z nich stává lelmi silná střelecká jednotka.

Pro: Druhé vylepšení jednotek

Proti: kampaň, skřetí jednotky

+4 +6 −2