Hellish Quart je realistická bojová hra, zaměřená na šermířské duely ve věrných historických kulisách 17. století Polsko-litevské unie. Ujmete se role jedné z mnoha technologií motion capture plně nasnímaných ragdoll postav skutečných šermířů, fyzické kontakty jejich rozličných čepelí jsou obdobně jako u Kingdom Come: Deliverance simulovány. Zdejší charaktery jsou rozhýbané tisícovkami individuálních pohybů, včetně množství jednotlivých zranění. Ovládání je reaktivní a libovolné zaváhání může být fatální.
Hra v předběžném přístupu nabízí volitelnou VR variantu a ve finální verzi figuruje singleplayerová narativní kampaň, a také možnost online klání. V singleplayeru dává hra na výběr mezi několika herními mody, jmenovitě ze survivalu, duelů vs AI, a možnost sparringu s dřevěnými zbraněmi. Bojové dovednosti lze také poměřit zcela sportovně jako HEMA šermíř v tělocvičně.
Upřímně je podle mě neskutečná ostuda zdejší komunity, že tady tohle nikdo nehraje - je to zdaleka nejlepší šermířská hra v historii (jakkoliv MP Warbandu byl na svém vrcholu s nej mody z hlediska gameplaye přece jen ještě zábavnější, protože byl mnohotvárnější, nededikován duelům) a osobní projekt jednoho z main animátorů třetího Zaklínače. A teď když jsem si ulevil, upozorním na monstrózní update, přidávající mimo hromady dalších věcí také Story mode.