Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 65
Třetí pokračování v sérii se sice na první pohled tváří jen jako trochu faceliftovaný další díl, ale ve skutečnosti je to vlastně úplně jiná hra a nejenom to, dokonce je to i jiný žánr. Pokud první dva díly se daly zařadit do žánru logických her, tak tenhle tam jednoznačně zařadit nejde, primárně je to totiž real-time strategie. Což o to, to samo o sobě není nic špatného, navíc i předchozí díly se strategickými prvky hodně koketovaly, nicméně pokud někdo předchozí díly hrál a znovu čeká, že si sedne s kafíčkem k PC a v klídku si tu bude šmejdit po síti, tak může být trochu vyvalený, co že se to ksakru děje...

Pokud v minulých dílech bylo největším nebezpečím to, že uděláte něco blbě, tak tady je největším nebezpečím to, že neuděláte nic. Trochu to samozřejmě přeháním, ale skutečně se tu nějak extrémně rozmýšlet a hledat tu správnou strategii nedá. Buď vám vyprší časový limit, ale častěji podlehnete útokům AI hackerů a nebudete schopni level dokončit. Hra pak, alespoň v mém případě, probíhala tak, že jsem každý level, než se mi ho podařilo úspěšně dohrát, opakoval několikrát a na papír jsem si musel poznamenávat postup, jak na to jít, abych při opakování levelu neztrácel čas rozmýšlením již objeveného.

Co bohužel nemůžu pochválit je nastavení obtížnosti. Jakožto pokořitel obou dvou dílů jsem si hrdě navolil obtížnost "medium" a první "Game Over" jsem zažil už v tutorialu!!! No dobrá přepínám na "easy" a po absolvovaném tutoriálu spouštím první level. Přesto po několika marných pokusech naprosto nechápu jak tento level dohrát. Hned první level totiž obsahuje 30 minutový limit na dohrání a je to docela fofr. Teprve když jsem shlédnul gameplay na youtube tak jsem se začal chytat. Na diskusním fóru hry se za nejtěžší považuje level 4, sice mi to zabralo několik pokusů, ale tentokrát už jsem jednoznačně věděl co a jak dělat, a těch několik pokusů jsem potřeboval spíš na to, že jsem občas někde nějaký detail přehlídl, nebo nevzal v potaz. Zbylé tři levely z celkových sedmi byly pak hračkou. A to je přesně to co kritizuji! Ne to, že mě vypekl tutorial na střední obtížnost, ale že mi nejobtížnější ze hry přijde první level a poslední tři naopak nejlehčí. Ta křivka by měla být přesně obráceně!

Co se týká ovládání tak autoři opustili koncept zadávání textových příkazů, nejspíše ve snaze hru více zpřístupnit, a předělali interface do myšoidního ovládání. U mě to sice trochu ztratilo na atmosféře, ale nijak extrémně mi to nevadilo. Trochu více mi vadil příběh, který mi přišel nemastný, neslaný prostě mdlý. Je to jakási rozplizlá biografie Briana Spencera, které se ovšem vlastně vůbec nepodařilo ve mě vyvolat nějaký dojem, proč ve hře dělám to co dělám. Naopak atmosféru znovu zvedá skvělá hudba. Grafika je sice stále statická, ale o něco malinko mi přišla hezčí, než minule, akorát jsem měl problém s některými rozmazanými texty, ale naštěstí nebyly důležité. Navíc to může být dáno mým 19'' monitorem, když už dneska je všechno 16:9.

Zvláštní ovšem je, že přes to všechno, mě těch deset hodin nakonec docela bavilo. Asi se nad sebou budu muset zamyslet...

Pro: Hudba, Překvapivě mě to nakonec bavilo, Ovládání

Proti: Klesající obtížnost, Příběh

+13