Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Příběh

Narozdíl od McLarenu MP4/4 již autoři hry nebyli tak akurátní při tvorbě ostatních dvou aut ve hře - Williamsu a Ferrari.

Druhé nejrychlejší auto ve hře je Williams FW12. Ve hře se uvádí, že je osazen motorem Renault s osmi válci do V o objemu 3,5 litru. Ve skutečnosti takový motor v té době neexistoval. Pro sezonu 1988 používal FW12 osmiválcové motory Judd. Motory Renault se pod kapotou Williamsů objevily až v roce 1989 a nebyly to osmiválce, nýbrž desetiválce.

Nejméně výkonným, ale nejlépe ovladatelným je ve hře Ferrari F1 87/88C, s tříapůllitrovým motorem V12 a pětistupňovou převodovkou. Taková konfigurace auta ale rovněž nikdy nezávodila. Model F1 87/88C používal ve skutečnosti velmi podobný motor, jako konkurenční McLaren MP4/4, a sice jedenapůllitrový šestiválec přeplňovaný turbem a spojený se šestistupňovou manuální převodovkou. Zatímco ve hře je McLaren výrazně rychlejší než Ferrari, ve skutečnosti byla auta rychlá stejně. To demonstroval jezdec Ferrari Gerhard Berger, když mu v sezoně 1988 naměřili na Hockenheimringu v Německu při volných jízdách rychlost 328 km/h, což bylo ještě o 8 km/h více, než u McLarenu (následně mu to ovšem McLaren vrátil při kvalifikaci, kdy dosáhl rychlosti 333 km/h).

Tříapůllitrový dvanáctiválec se pod kapotou Ferrari F1 87/88C nakonec dostal. Auto ovšem nezávodilo, nýbrž sloužilo jako pojízdná laboratoř pro testování nového motoru, který se měl objevit v příští sezoně 1989 pod kapotou kompletně přepracovaného nástupnického modelu Ferrari 640. Ani zde ovšem motor neměl pětistupňovou převodovku, nýbrž "šestikvalt". Ve Ferrari 640 pak byl tento motor nakonec spojen s dokonce sedmistupňovou poloautomatickou převodovkou (kde pilot sice řadí manuálně, ale nemá spojkový pedál - o rozpojování motoru a převodovky se zde starala automatická spojka řízená elektronikou).
Výkonové parametry aut obsažených ve hře odpovídají skutečnosti té doby. Nejrychlejším autem v Grand Prix Circuit je McLaren MP4/4, který v roce 1988 (kdy tato hra vyšla) skutečně jezdil a celou sezonu F1 také vyhrál. Vůz byl poháněn maličkým motorem Honda o objemu pouhých 1494 cm3, který měl šest válců uspořádaných do V a byl přeplňován turbodmychadlem. Vzhledem k fantasticky navržené konstrukci vozu a s přihlédnutím k tomu, že za volantem obou soutěžních McLarenů v této sezoně seděla dvě nejslavnější jména té doby, Ayrton Senna a Alain Prost, stáj McLaren naprosto neuvěřitelným způsobem rozdrtila a zostudila veškerou tehdejší konkurenci. Ayrton Senna se stal mistrem světa, vícemistrem Alain Prost. V Poháru konstruktérů získal McLaren 199 bodů a vyhrál, druhé Ferrari dosáhlo pouze na 65 bodů. Kromě jediného závodu, Velké ceny Itálie, vyhrál McLaren úplně všechny ostatní závody v sezoně (Senna v tomto závodě poškodil svůj vůz při havárii a dojel desátý, Prost musel odstoupit pro poruchu motoru). Tento rekord v úspěšnosti jedné automobilové stáje v rámci jedné závodní sezony nebyl dodnes překonán.

McLaren byl natolik úspěšný a technicky vzdálený konkurenci, že pro následující sezonu 1989 zakázala FIA další používání přeplňovaných motorů. McLaren si z toho ale hlavu nedělal a následující dvě sezony (1989 a 1990) vyhrál s upraveným modelem MP4/5 s motorem V10 o objemu 3490cm3.

Hardware

Minimální systémové požadavky:
CPU: 8088 /8086
RAM: 384 KB
CGA / EGA karta
HDD: 316 KB