Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
Z první poloviny hry jsem měl vážně radost. Byla vtipná a hravá, odkrývání nových "fíčur" mělo tempo a příjemný humor. Navíc v povedené grafice, napodobující (opět s vtipem) různá historická herní období a jejich "high-tech" milníky. Vrcholem byla krásně vymodelovaná vesnice Aeogai, vzdávající hold kultovním místům známých klasik.

V téhle části se ale hra láme. Studnice nápadů vyschla či co. Spád a humor ze začátku hry pomalu mizí, novinky v gameplayi jsou čím dál sporadičtější a různé prvky se začínají recyklovat. Nepříliš vyvedený diablovitý dungeon to rozhodně nezachraňuje. Nejhorší ale je, že Evoland najednou neví, jestli chce být i nadále tou svěží parodií, nebo svébytnou hrou. Což je problém, protože s příklonem k tomu druhému se stává jen generickou, průměrnou variací Final Fantasy. Čím víc se bere vážně, tím víc si škodí.

Stejně jsem ale zvědavý na dvojku.

Pro: vtip první půlky, Aeogai

Proti: nevtip půlky druhé

+19
  • PC 75
Zklamáním pro mě bylo, že "mapování technického vývoje" eventuelně ustalo a hra přepla na standardní jRPG klišé (sic ironicky) říznuté Zeldou a s jednou odbočkou k Diablu.

Pozitivem je, že při herní době cca 5-6 hodin nemá tahle malá výstavka jRPG klišé moc šancí stihnout omrzet a samotné provedení je víceméně ve všech ohledech když ne na výbornou, tak aspoň na chvalitebnou.

Narážky na Maria ani na to ostatní nejsou zrovna nenápadné. Vzhledem ke kvalitě zpracování Evolandu doufám, že se autoři pustili do nečeho serióznějšího a původního. Byla by škoda, kdyby ne.

Jo a lehký humor ofkoz.
+7 +8 −1
  • PC 50
"Jaký to roztomilý a originální koncept" pravím si v duchu po prvních 30 minutách, aby na mě po následujících 90 minutách bafly závěrečné titulky.
Na tomto experimentu mne fascinovaly 2 věci.
- Krásně je vidět, jak technologický pokrok byl v jistých aspektech vlastně krokem zpět, jak přechod z krásné pixel artové grafiky na nechutně hranatou a nesymetrickou 3D grafiku celý žánr jen hyzdila. To bylo jen posíleno elegantními přechody grafiky, které onen "pokrok" bezchybně prezentovaly. Blbosti typu "dramatická kamera" při otevření truhly, která brzdila tempo prozkoumávání. Nebo komplexnější animace v soubojích zpomalujíc jejich dynamiku. Nebo jak se najednou všude musely objevovat protivný nahrávací obrazovky.

- A ta druhá věc mě jen přesvědčila o tom, že tahový souboje, který přineslo Final Fantasy, jsou zhoubou pro mozkový závity alespon průměrně fungujícího člověka. Na druhou stranu "Zeldovské" adventuření mělo/má základ, myšlenku a na tu dobu nevídanou nálož kreativity, která trvá dodnes a která je do větší míry zastoupena i zde.

Hra vlastní i solidní porci nadsázky, která hlavně vynikala v parodii na "Diablovky" která mi neustále předhazovala naprosto bezcenný loot "10% more chance to get an item you already have"

Hezký hokus pokus, který, jak mi bylo sděleno, byl mnohem více rozšířen v pokračování. Jako hra ale nemá Evoland prakticky žádnou hodnotu.
+7 +8 −1