Instalace:
Simulátor lze zcela bez problému nainstalovat a spustit pod 32 bit Windows XP bez nutnosti zvolit režim zpětné kompatibilit pro Windows 95 nebo 98/ME.
Hra běží zcela bezproblémově jak v softwarovém módu, tak s akcelerovanou grafikou pod 3Dfx Glide.
Pro 3Dfx verzi doporučuji stáhnout a nainstalovat si
nGlide, který emuluje svého času revoluční přídavné HW karty 3Dfx Voodoo 1/2.
Ovládání:
Horší to je s mapováním kloboučku HAT pro pohodlné rozhlížení z kokpitu. Namapovat funkce v GUI je téměř nemožné, protože hra špatně vyhodnocuje stisk pohledu např. nahoru vpravo, apod., a snaží se přepsat již nastavený pohled doprava.
Kloubouček HAT (rozhlížení) na joysticku nejrychleji namapujete manuální úpravou souboru
C:\MicroProse Software\European Air War\eaw.ini
Najděte sekci [Remappable Keys] a přepište následující řádky:
INSTRUMENT VIEW=Joystick_Btn_3
INSTRUMENT LABEL=ALT F1
SNAPVIEW FRONT=Joystick_Btn_4
SNAPVIEW RIGHT FRONT=POV_hat_Forward-Right
SNAPVIEW RIGHT=POV_hat_Right
SNAPVIEW RIGHT REAR=POV_hat_Back-Right
SNAPVIEW LEFT FRONT=POV_hat_Forward-Left
SNAPVIEW LEFT=POV_hat_Left
SNAPVIEW LEFT REAR=POV_hat_Back-Left
SNAPVIEW UP=POV_hat_Forward
SNAPVIEW REAR=POV_hat_Back
SNAPVIEW INSTRUMENT=NUMPAD0
Grafika
Nativně hra podporuje 640 x 480, svého času v ohromujících 256 bit barvách. Rozlišení hry lze zvýšit na prakticky jakékoliv manuální úpravou v již zmíněného
eaw.ini souboru ale nejvíc se mi osvědčilo na 24" LCD zvolit 800*600, protože tehdy jsou ještě přístroje na palubní desce rozumně čitelné.
V sekci [GRAPHICS] si zvolte požadované rozlišení.
Width=1024
Height=768
Po změnách nezapomeňte soubor eaw.ini uložit.