Engalus byl vůbec prvním projektem, který vznikal ve studiích nové vývojářské společnosti CryTek a práce na jeho vývoji byly započaty již v roce 1999. Engalus měl být sci-fi akčním RPG, jehož hlavním hrdinou byl žoldák jménem Jordain. Tento stoupenec totalitní vlády ve světě po nukleární válce 22. století se při převzetí jedné z pochybných zakázek pro vládu dozvídá o existenci záhadného mimozemského artefaktu nazvaného Engalus. Pátrání po jeho původu mělo hráče v roli Jordaina přesunovat galaxií až na povstaleckou stanici na okraji vesmíru.
Engalus vznikal na původním enginu CryEngine a byl přiveden do fáze technologického dema, které mělo pomoci mladému studiu k podpisu smlouvy s Ubisoftem. Soukromě bylo předvedeno na veletrhu E3 v roce 2000 a svůj účel splnilo. Engalus měl být poté dokončen do podoby finálního produktu, nakonec byl však projekt společně s další hrou, vyvíjenou pod názvem Silent Space zrušen, a uvolnil tak prostor na dokončení úspěšné prvotiny Far Cry, který na trh vydali právě zmínění Ubisoft Entertainment.
Engalus vznikal na původním enginu CryEngine a byl přiveden do fáze technologického dema, které mělo pomoci mladému studiu k podpisu smlouvy s Ubisoftem. Soukromě bylo předvedeno na veletrhu E3 v roce 2000 a svůj účel splnilo. Engalus měl být poté dokončen do podoby finálního produktu, nakonec byl však projekt společně s další hrou, vyvíjenou pod názvem Silent Space zrušen, a uvolnil tak prostor na dokončení úspěšné prvotiny Far Cry, který na trh vydali právě zmínění Ubisoft Entertainment.