Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Císařovnin bodyguard Corvo Attano, který v poslední době neodvedl zrovna nejlepší práci, se plíží prohnilými a zdevastovanými ulicemi Dunwallu, mezi krysami roznášejícími mor, aby se pomstil... Zní to dobře, co? Jenomže to, jak to zní, a co z toho nakonec vyšlo, jsou dvě rozdílné věci.

Co na Dishonored určitě oceňuji nejvíc, je originalita světa, do něhož je příběh zasazen. Vytvořit celé steampunkové město s všemožnými vynálezy, jejichž fungování podmiňuje velrybí tuk, je beze sporu zajímavé. Když se k němu navíc přidají všudypřítomné krysy brázdící ulice a vytvářející z lidí chodící zombie, je to pak ještě zajímavější. Dobrý nápad jsou i kouzla, která může Corvo používat - dělají hru hratelnější a zábavnější. Obzvlášť Mžik a posílání vlastních krys na nepřátele mě teda dost bavilo. :D

Horší je to pak s grafickou stránkou věci. Ano, svět je originální, budovy dejme tomu ještě vypadají slušně, ačkoli v roce 2012 už byla grafika her trochu někde jinde, ale grafiku postav už příliš omluvit nejde. Díky postavám z Dishonored, kdy mají některé dokonce větší jednu dlaň, než celou hlavu, působí grafika Telltale games jako supermoderní a realistická. Ano, lze se vymluvit na umělecký záměr, ale já to prostě beru jen jako odfláknutý design postav.

Příběh jako takový - cesta za pomstou a očištěním jména hlavního hrdiny - je v podstatě tuctový, v Dishonored jej ale může částečně omluvit již výše zmíněná originalita Dunwalského císařství. Co mi ale vadilo víc, bylo provedení příběhu. Kromě docela nečekaného plot-twistu s podrazem od Corvových spolupracovníků, byl příběh vlastně pouhá vyvražďovačka (nebo plíživá stealth hra) s misemi ve stylu "běž tam a tam a odkrouhni toho a toho." Ale i takové pojetí příběhu se pořád dá omluvit, pokud jsou k dispozici výborné postavy a výborný scénář. A to se u Dishonored bohužel úplně nepovedlo. Nevím, jak staří jsou scénáristé této hry, ale vlastně po většinu příběhu jsem si říkala, že to nemohl napsat nikdo dospělý. Postavy mluví a chovají se strašně naivně, jsou ke Corvovi až přehnaně milí a nadšení z jeho přítomnosti (tedy až do své zrady :D ) a Emily je naopak někdy až děsivá (závěr, kdy malá, asi desetiletá holčička, říká, že nevadí, že Corvo tolik zabíjel, protože by stejně nechala všechny povraždit, mě teda docela zarazil. :D). Všemu jsou jinak obroušeny hrany, nikdo nemluví sprostě, všichni se chovají vstřícně a na úrovni, až teda na to, že na každém rohu ulice jsou brány, které člověka spálí na prach, mor a vraždy jsou na denním pořádku. Trochu rozporuplné, nemyslíte? Navíc snad kromě Sokolova, Samuela a Pendeltona, ve hře nejsou osobnosti (nejen, že jsem si pletla služky v domě, ale ani hlavní záporáky už si nepamatuju). Postavy nemají povahové rysy, minulost ani hloubku. Co mě ale štvalo snad úplně nejvíc - NIKOMU SAKRA VŮBEC NEVADÍ, ŽE CORVO ZA CELÝ DĚJ NEŘEKNE JEDINÉ SLOVO! WTF? :D Přitom stačila třeba jen zmínka o tom, že je němý, nebo tak něco. Přišlo mi tak strašně nepřirozené, že do mě lidi okolo pořád něco hustí a já nic neodpovídám, že jsem každou chvíli alespoň přikyvovala myší.

Jednotlivé mise, kdy jsem jenom pořád prolézala kanály, nebo rozpadené ulice, které za tmy vypadaly vlastně taky jako kanály plné špíny a krys, mě moc nebraly. Ale našly se světlé výjimky - 1) Dům rozkoše (baví mě prostředí bordelů ve hrách, i v Mafii jedničce byl hotel Corleone moje nejoblíbenější destinace :D), takže mě musíte omluvit, když se mi jeden místní kápo nabízel, že Pendeltonovy bráchy zabije místo mě, dost rezolutně jsem nesouhlasila. 2) Poslední ples lady Boyleové - asi nejlepší mise ve hře - hezké prostředí, hosté v maskách, reakce na Corvův převlek byly k nezaplacení, navíc velmi originální zadání úkolu (najít ženu mezi jejími sestrami v barevných oblecích) a možnost nemuset zabíjet cíl. Pěkný kontrast k ponurosti a depresivnosti většiny ostatních misí.

Jinak dohrála jsem na Vysoký chaos - trpělivě sledovat každý pohled stráží není nic pro mě. Ze začátku jsem dokonce systematicky vraždila úplně všechny, abych si vyčistila prostředí, po upozorněních hry, že pak ale bude špatný konec a také s přihlédnutím k množství krys, jsem pak trochu ubrala. To, že se město mění v závislosti na tom, jak se v něm hráč chová, byl výtečný nápad, který ale na druhou stranu trochu svazuje. Zvlášť, když vám ostatní postavy vyčítají, že na cestě za pomstou vraždíte lidi, kteří se vás snaží zabít a vy nemůžete ani nic odpovědět. :)

Abych to shrnula: Dishonored je dobrá hra. Není sice výborná, ani nikterak strhující (na pár týdnů jsem ji úplně přestala hrát a musela jsem se k dokončení donutit), ale je originální především steampunkovým prostředím krysami prolezlého císařství, různými mechanickými vynálezy a kouzly.

PS: Doufám, že v pokračování nějak vysvětlili tu Corvovu němotu. :D

70%

Pro: Dunwall, atmosféra, originalita fungování světa, podoba města závislá na tom, jak hráč hraje

Proti: Příběh ani postavy neumějí strhnout, naivní reakce a chování postav, grafika postav, délka hry (hra je krátká), opakující se úkony a nevysvětlení, proč Corvo nemluví! :)

+15 +19 −4
  • PC 95
Dishonored je akční hra z pohledu první osoby se zaměřením na stealth.
Dostáváte se do role Corva Attana – osobního strážce císařovny Jessamine Kaldwin. Zrovna se vracíte z cesty se zprávou o boji proti krysímu moru, který sužuje vaše království, a před vašimi zraky je císařovna zavražděna a její dcera Emily unesena. Z vraždy jste obviněni vy. Atentát ve skutečnosti zosnoval císařský Zvědmistr Hiram Burrows, jenž se chce dostat k moci. Corvo je uvězněn v Dunwallské věznici. Zde je mučen a vyslýchán, protože jeho přiznání k vraždě císařovny by pomohlo Burrowsovi usednout na trůn. Corvovi ale někdo pomůže uprchnout z vězení. Zjišťujeme, že existují lidé nevěřící, že by Corvo zabil císařovnu. Přidáváte se tedy k odboji a postupně odhalujete pavučinu spiknutí, snažíte se očistit své jméno a vrátit trůn právoplatné dědičce.
Hra se skládá z rozsáhlých misí rozdělených na několik částí. Kromě povinných úkolů je v každé misi řada i nepovinných. Způsob plnění misí a celkový počet vražd, které spácháte, ovlivní konec hry. Cest k vašemu cíli je nespočet, můžete hrát agresivně a všechny zabíjet, nebo být jako stín a misi splnit neviděn. Na konci každé mise je vždy přehledná statistika – kolik jste zabili nepřátel, kolikrát jste spustili poplach, jestli jste prošli misí bez povšimnutí, počet nalezených run, peněz, obrazů atd.
Mezi jednotlivými misemi jste v tajné skrýši odboje – opuštěné hospodě Hound Pits Pub, kde si můžete vylepšovat své vybavení, jít se vyspat anebo si povídat s ostatními postavami. K vašemu vybavení patří skládací čepel, pistole, jednoruční kuše s různými šipkami, granáty, miny, maska s možností přiblížení a srdce, které vám ukazuje, jestli je ve vaší blízkosti runa nebo kostěný amulet a další. Kostěné amulety vám přidávají bonusy a runy slouží k vylepšování vašich mocných schopností, mezi které patří teleportace na krátké vzdálenosti, vidění nepřátel a předmětů skrz zdi, schopnost zpomalení času, převtělení se ve zvíře nebo jiného člověka, přivolání masožravých krys a odhození nepřátel. Mezi pasivní, které nespotřebovávají manu, patří více životů, krvežíznivost, rychlejší pohyb a vyšší skoky a přeměnění nepřítel v prach po jejich zabití. Mana se nedoplňuje automaticky, ale pomocí lektvarů.
Stealth je zpracovaný na výborné úrovni a atmosféra je úžasná – ponurá se směsí viktoriánské Anglie a steampunku s kouzly. Hru doporučuji hrát ve stylu stínu a snažit se zabít co nejméně lidí, je to pak větší výzva a zábava.

Pro: Příběh, Atmosféra, Nelineárnost misí a více způsobů jejich plnění, Možnost ovlivnění konce hry a osudů postav, Gameplay, Grafika, Postavy

Proti: Nízká inteligence nepřátel

+24
  • PC 100
HRÁNO NA PC

TENTO TEXT OBSAHUJE SPOILERY!
Po několika měsících od dohrání hry jsem konečně úspěšně zrehabilitován a mám tu schopnost něco napsat.

Hru jsem poprvé spustil až v lednu, takže jsem měl do té doby sledovat samé pozitivní reakce na tuhle peckovici.
Na mém průměrném PC jsem hru nakonec rojzel na střední až vysoké detaily, takže to nebyla až taková hrůza.

Nápad hry je úžasný, za tohle bych udělil Nobelovu cenu za nejlepší nápad v herním průmyslu. Bethesda svých dolarů určitě nelituje a taky získaly nějaké navíc...
Příběh je geniální jeden z těch, co mě po dlouhé době navnadil na delší hraní -když někdo zabije císařovnu a nástupkyně je malá Emily, tak je to vždy fascinující a přiotravený Corvo Attano na konci hry je motivován na pomstu!

Hratelnost je excelentní, na PC se to hrálo úžasně, sám jsem byl překvapen tím, čeho byli vývojaři schopni. Zamlouvala se mi i možnost vlézt pod stůl nebo do kontejneru.
Taky jsem mohl chodit jen tak po okolí a spíše se kochat prostředím než hrát, někdy jsem ani neplnil mise, ale zacházel daleko do detailů.
Celé je to úžasné a hlavně "vymoženosti" - teleport, ovládaní zvířat nebo vojáků.

I když na mém polorozpadlém PC jsem hru rozjel, nevšiml jsem žádných bugů. Ba dokonce ani technických lagů. No polygony pracují pilně!

Hra mě chytla i tím, že jsem mohl hrát na více stylů, takže nejen že jsem mohl jen tak vraždit, ale ani jsem nikoho zavraždit nemusel, ale jak to tak bývá, jsem hodně líný přemýšlet, takže jsem se snažit to projít co nejjednodušeji a když jsem něco zapomněl zasebou, už se mi nechtělo vracet.

Grafika není reálná, čehož jsi na poprvé nevšiml. Ale časem si člověk zvykne na to, na co musí!
Corvo nemluví! Což bylo vlastně mírně debilní... Kdyby uměl mluvit, tak jim přeci řekne,jak to doopravdy bylo. Ale možnost výběru dialogů to spravila. Není to až taková hrůza.
Hra mě taky překvapila svou hravostí a možností kreativovat své dosavadní schopnosti. Mohl jsem si přečíst tuny knih a neměl jsem dost.. Stále jsem hledal nové a nové knihy ke čtení(ve hře).

Hru jsem dohrál za 27hodin. Hodně jsem si ji užil, ale už se mi nechce hrát znova. Pořádně jsem se vykochal okolím, klidně prošel tutéž lokaci 3x a snažil se zapamatovat co nejvíce detailů a projít každou skulinu.

Verdikt:
Hru jsem vychválil, to je u mě obvyklé, protože k hrám mám určitý vztah a vždy hledám i v té největší kravině pozitivum, které ji aspoň trošku pomůže s hodnocením.
Bohudík bezchybné hře dávám 100%



Pro: bez chyb,více stylů, příběh, zábavnost, rozmanitost, hratelnost a další..

Proti: překvapivě nic.

-5 +9 −14
  • PC 100
Existuje spousta her, které jsou vyjímečné svým style, svými vlastnostmi. Ale pouze jedna jediná je tak výjímečná a nezapomenutelná, že nemá konkurenci. Samozřejmě epická záležitost Half Life patří mezi tyto hry ovšem u mě je touto hrou právě Dishonored. Považuji za zbytečné rozepisovat všechny aspekty hry a dále hru rozebírat jediné co mohu říct je to, že Dishonored je první hra, která bere dech a dokázala, že v herním světě jde stále vytvořit klenot tohoto formátu. Bez váháni mohu říct, že vznikla nová úroveň hraní, modla všech co už ani nedoufali, že vznikne něco podobného formátu. Tohle vše je podle mě Dishonored.Dishonored ve vás zanechá pocit, který jen tak ze sebe nedostanete.

Pro: Nový nápad, Město plné moru, Celkový dojem ze hry

Proti: Já chyby nehledám a kdybych hledat zde je nenajdu.

+3 +15 −12
  • PC 100
Herní výzva 2019- 7. Hra roku

Upřímně tahle hra je jedinečná. Je to asi jediná hra, která ve mně zanechala něco hlubšího. Už po hodině hraní jsem měl tento pocit a nezmizel ani po dohrání.

Příběh se točí kolem osobního strážce císařovny, který ve svém úkolu selže a je obviněn za její vraždu a má být popraven. Díky pomoci Loajalistů se mu podaří utéct a tak začíná jeho cesta za pomstou.

Hra pro mne není jen hrou roku 2013, ale hrou všech dob.

Pro: Atmosféra, Postavy, Hratelnost

Proti: Nepřátelé jsou slepí i na vyšší obtížnost

+15 +18 −3
  • PC 85
Země promořená doposud neznámou nemocí, které vládne despotický maniak? Hmm..to zní povědomě.

A teď vážně. Dishonored je opravdu povedená hra. Ačkoliv jsem měl ze začátku trochu problém si osvojit všechny herní mechanismy, protože se stealth žánrem nemám moc zkušeností, tak mě nakonec plížení se ponurým Dunwall City neskutečně bavilo. Co musím opravdu hodně ocenit je volnost ve způsobu plnění úkolů, kterou vám hra nabízí. Nejenže si můžete zvolit, jestli se k cíli nenápadně proplížíte nebo se k němu naopak probijete přes nepřátele, ale můžete si taky zpravidla vybrat hned z několika cest, kterými se lze vydat - přes střechy, stokami, temnými ulicemi atd. Dokonce si můžete vybrat i jakým způsobem se vypořádáte se samotným cílem mise. Velká variabilita je i ve schopnostech a vybavení hlavního hrdiny a záleží na každém hráči, jestli bude preferovat spíše používání magie, klasických zbraní nebo technických udělátek, případně kombinaci všeho. Suma sumárum, je možné si stejnou misi zahrát třeba třikrát a pokaždé to bude úplně jiný zážitek.

Než jsem s Dishonored začal, byl jsem trochu rozpačitý ze Steampunkového prostředí, ve kterém je příběh zasazen, protože jsem spíše na klasické fantasy, ale nakonec se mi ten svět opravdu líbil. Zchátralé a zaplavené čtvrti, doupata pouličních gangů, šlechtická sídla, rozmanité mechanické konstrukty, všudypřítomné krysy atd. To vše dohromady vytváří unikátní atmosféru prohnilého Dunwallu. Celkem povedené jsou i jednotlivé postavy. Škoda jen, že tvůrci nevtiskli hlavnímu protagonistovi Corvovi trochu víc života a nepřidali více možností interakce s okolním prostředím.

Co musím určitě doporučit, jsou obě DLC - The Knife of Dunwall a The Brigmore Witches. Z mého pohledu jsou minimálně stejně dobré jako původní příběh a mají navíc i lepšího (respektive propracovanějšího) protagonistu.

Laťka je nastavena vysoko a doufám, že dvojka bude taky stát za to...:)
+32
  • PC 95
Hlavní tahák dishonored je jednoznačně prostředí a jeho využití.Na místo určení se můžete dostat po zemi , po střechách domů , kanalizací a skoro vždy je těchto cest na výběr více.
Hru můžete hrát různými styly třeba se jen přiblížit a nepřátelé pouze omračovat taky můžete být tichý zabiják a naopak můžete hrát akčním stylem , využívat všechny smrtící zbraně a dát všem najevo že procházíte.Na konci každé mise se zobrazí statistiky a vyhodnocení.Po lokacích se vyskytují runy a kostěné amulety v jejichž hledání vám pomůže srdce které vám darovalcizinec.Za runy si vylepšujete své schopnosti , tyto schopnosti vám daroval cizinecmezi ně patří například temný zrak který umožnuje vidět nepřátelé skrze zdi , krátká teleportace s názvem mžik , zpomalení nebo zastavení času atd.Ve hře se po lokacích nachází peníze za které si kupujete nové věci , munici ,vylepšení atd.Ve hře se nachází také elixíry například elixír zdraví nebo many používání kouzel vás totiž něco stojí.Všude po lokacích se nachází jídlo které nemůžete brát sebou ale hlavní je slouží pro doplnění
životů.Nepřátelé mají po boku různé poplašné nebo obranné zařízení například alarm který po spuštění přivolá posily , světelná zed která nechá projít pouze stráže ostatní se po dotyku vypaří , automatické strážní věže které po nepřátelích střílí rakety a poslední je obloukový stožár tohle nenechá kolem sebe nikoho projít kromě stráží. Naštěstí se všechno dá vypnout , stačí odebrat velrybí olej ale pomocí zkratovače můžete tyto stroje využít ve svůj prospěch a to tak že budou brát vojáky za nepřátelé a vás nechají být.Co se týče zbraní tak máte zbran v obou rukách v pravé ruce máte vždy svůj meč ale zbran v levé ruce můžete měnit jako například pistole , kuše která má několik druhů šipek například normální , uspávací a zápalnou a ještě granáty. Ale co je v dishonored špatné je umělá inteligence nepřátelé mají omezenou dohlednost a pokud od nich stojíte trochu dál můžete si tam zaskákat a oni si vás nevšimnou ale pokud si vás všimnou seběhnou se na vás všichni nepřátelé z okolí.Ale ve hře jsou i horší protivníci než vojáci například obří roboti , psi , nakažení civilisté a teleportující se vrazi.A poslední vizuál samotné hry , grafika vypadá nádherně několikrát sem se zastavil a obdivoval ji



A ještě poslední věc jak se hra líbila mě: fakt hodně nejlepší stealth hra kterou znám těším se na druhý díl ale do těch sto procent tem něco chybí nebo je něco špatně , to fakt nevím ale těch sto dát nemůžu

Pro: STEALTH ,příběh,grafika,prostředí,kouzla,zbraně v obou rukách,herní doba

Proti: inteligence nepřátel

+7 +12 −5