Futuristický New York roku 2094 a královská Praha 15. století... Kdo by býval řekl, že jsou osudy dvou diametrálně odlišných metropolí, jež od sebe dělí plus mínus 600 let a širý Atlantik, propleteny skrze středoevropské památky hmotné kultury? Spolek zvoucí se Ravens těmito magií prodchnutými artefakty disponuje. Stačí se jich dotknout a další střípek živoucí historické paměti je odemčen. Převtělení členové spolku tak prožívají střety s příšerami v útrobách procedurálně generovaných katakomb staré Prahy. Bude bariéra mezi jejich přítomností a středověkem natolik oboustranně prostupná, aby znovu procitli v pohodlí svých plně automatizovaných domácností řízených AI s poetickým označením Odette?
Všem, kterým v Dragon's Dogma titulech scházela kooperace, slibovalo jak hratelností, tak estetikou dungeonů blízké Deep Down výpravy zpátky do minulosti až ve čtyřech lidech. Vydavatelstvím Capcom široce využívaný MT Framework měl nahradit rovněž proprietární Panta Rhei (předchůdce RE Engine), díky němuž Deep Down svého času představovalo potenciál nových technologií zkraje aktivního cyklu konzole PlayStation 4. Bylo to znát z promo videí, hlavně na hře světel a stínů, kvalitě textur i realističtějším opotřebení povrchů prostředí, brnění a zbraní bez šidítek typu pouhého prohazování jedné 2D textury za jinou, navíc se zřetelem k okolnostem vzniku poškození, tedy síle úderu, ale i druhu ničeného materiálu.
S nápadem na akční RPG v gotických kulisách s akcentem na kooperaci přišli dva zkušení producenti – Jošinori Ono (série Street Fighter) a producent Kazunori Sugiura (řada Pokémon her). Jejich snový projekt byl poprvé prezentován na PlayStation Meeting 20. února 2013, kde Sony odhalilo PS4, a to videem o střetu rytíře s drakem. Neexistoval tedy důvod nepokládat ambiciózní titul na novém enginu za jeden z exkluzivních taháků chystané konzole. Na červnovém E3 2013 hru již ale neukázali a na zářijovém Tokyo Game Show 2013 Ono oznámil, že půjde F2P záležitost s veřejnou betou začínající souběžně japonským startem PS4 v únoru 2014. V roce 2015 Sugiura prohlásil, že vize a tím i čas na vývoj byl rozšířen.
Od prosince 2014 nebyly zveřejněny žádné další obrázky ani videa. Jediným zábleskem naděje se zdálo být obnovení licence v červnu 2018. V rozhovoru pro server Gematsu z listopadu 2019 Ono uvedl, že původní vývojářský team už není, ale projekt v Capcomu ještě úplně nevzdali. Následujícího roku byla ochranná známka znovu obnovena, nicméně jakékoliv naděje 9. srpna ještě více umrtvil odchod Ona z Capcomu. Shawn Layden ze Sony, jenž projekt v roce 2013 pomohl představit, v rozhovoru pro PlayStation Lifestyle ze září 2021 řekl, že netuší, co se s Deep Down vlastně stalo a tím zpětně potvrdil, že vydavatelský gigant Capcomu s vývojem DD nikdy nepomáhal. Ten v listopadu 2023 opět prodloužil licenci...
Hra sice nebyla oficiálně zrušena, ale jejímu vydání v dohledné době již dnes vůbec nic nenasvědčuje.