Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Combat Mission 3: Afrika Korps Combat Mission 3: Afrika Korps Combat Mission 3: Afrika Korps
Battlefront.com
Battlefront.com
Battlefront.com
PC
03.12.2003
PC
03.12.2003
PC
03.12.2003
Combat Mission 3: Afrika Korps Combat Mission 3: Afrika Korps Combat Mission 3: Afrika Korps
Žánr
strategie > tahová strategie *
strategie > tahová strategie *
strategie > tahová strategie *

Forma
placená hra placená hra placená hra
Rozsah
samostatná hra samostatná hra samostatná hra
Multiplayer
ano ano ano

Combat Mission 3: Afrika Korps (CMAK) je třetím pokračováním série CM. Po odskočení na východní frontu v druhém díle se vrací na západ, ale oproti prvnímu dílu má širší záběr. Kromě bojů v Africe, jak ukazuje název, se podíváme i na Krétu a do Itálie. Díku tomu, že nastavení umožňuje zadat období téměř celé 2. světové války, konkrétně červen 1940 až květen 1945, lze simulovat celou západní frontu. Styl hraní je skoro stejný jako v CM II, přibyl jen jeden příkaz a došlo k menším vylepšením grafiky a rozlišení.

Lze hrát jednotlivé scénáře, operace (tj. několik navazujících scénářů) a "rychlou bitvu". K dispozici je i editor map, scénářů a operací. Právě rychlé bitvy jsou důvodem, proč se CMAK stále hraje po celém světě. Duely dvou hráčů lze hrát online nebo na tahy (PBEM), případně lze hrát i PBEM multibitvy dvou skupin hráčů. Hráč je v roli velitele útvaru o síle cca roty až brigády. Po nákupu jednotek (nebo načtení scénáře) a jejich rozmístění začíná vlastní hra, která je nikoliv realtimová, ale na tahy, i když je pojatá poměrně nekonvenčním způsobem:

1. fáze - zadání příkazů: Jednotkám lze zadat kudy a jak rychle mají postupovat, které sektory mají střežit, zda se mají skrýt nebo určit cíle, na které mají útočit primárně. Rozkazy platí dokud nejsou splněny nebo nedošlo k zásadní změně situace (např. dělostřelecký přepad, tím pádem vlastní ztráty na životech i morálce a následný útěk do úkrytu). Není tedy nutné vydávat rozkazy na každý tah.

2. fáze - vlastní boj: Jednotky se snaží splnit rozkazy, které dostaly, případně reagují podle vlastní AI, která je na docela dobré úrovni. Výkon jednotek a jejich morálka se liší podle toho, zda jsou v dosahu nadřízené jednotky a také na úrovni jejich zkušeností. Tato fáze trvá jednu minutu a hráč nemůže do dění na bojišti zasáhnout. Stejně jako velitel v reálu může pouze sledovat, zda rozkazy, které vydal, byly správné.

3. fáze - záznam: v podstatě pouze video, kdy si můžete opakovaně
pouštět co se dělo na různých částech bojiště.

V CM není důležitý počet bodů ("životů") tanku, ale síla pancéřování, jeho sklon a fakt, že je důležité z které strany se na tank střílí. Roli hraje terén, množství a druh munice, kvalita a dosažitelnost velitelů, zkušenosti jednotek a mnoho drobných detailů. CM se nedá hrát podle tabulek síla útoku vs odolnost obrany, ale platí zde obecné vojenské zásady vedení boje. Ovládání je velmi jednoduché, ale vydat ty správné rozkazy ve správnou dobu je mnohem těžší.
Combat Mission 3: Afrika Korps (CMAK) je třetím pokračováním série CM. Po odskočení na východní frontu v druhém díle se vrací na západ, ale oproti prvnímu dílu má širší záběr. Kromě bojů v Africe, jak ukazuje název, se podíváme i na Krétu a do Itálie. Díku tomu, že nastavení umožňuje zadat období téměř celé 2. světové války, konkrétně červen 1940 až květen 1945, lze simulovat celou západní frontu. Styl hraní je skoro stejný jako v CM II, přibyl jen jeden příkaz a došlo k menším vylepšením grafiky a rozlišení.

Lze hrát jednotlivé scénáře, operace (tj. několik navazujících scénářů) a "rychlou bitvu". K dispozici je i editor map, scénářů a operací. Právě rychlé bitvy jsou důvodem, proč se CMAK stále hraje po celém světě. Duely dvou hráčů lze hrát online nebo na tahy (PBEM), případně lze hrát i PBEM multibitvy dvou skupin hráčů. Hráč je v roli velitele útvaru o síle cca roty až brigády. Po nákupu jednotek (nebo načtení scénáře) a jejich rozmístění začíná vlastní hra, která je nikoliv realtimová, ale na tahy, i když je pojatá poměrně nekonvenčním způsobem:

1. fáze - zadání příkazů: Jednotkám lze zadat kudy a jak rychle mají postupovat, které sektory mají střežit, zda se mají skrýt nebo určit cíle, na které mají útočit primárně. Rozkazy platí dokud nejsou splněny nebo nedošlo k zásadní změně situace (např. dělostřelecký přepad, tím pádem vlastní ztráty na životech i morálce a následný útěk do úkrytu). Není tedy nutné vydávat rozkazy na každý tah.

2. fáze - vlastní boj: Jednotky se snaží splnit rozkazy, které dostaly, případně reagují podle vlastní AI, která je na docela dobré úrovni. Výkon jednotek a jejich morálka se liší podle toho, zda jsou v dosahu nadřízené jednotky a také na úrovni jejich zkušeností. Tato fáze trvá jednu minutu a hráč nemůže do dění na bojišti zasáhnout. Stejně jako velitel v reálu může pouze sledovat, zda rozkazy, které vydal, byly správné.

3. fáze - záznam: v podstatě pouze video, kdy si můžete opakovaně
pouštět co se dělo na různých částech bojiště.

V CM není důležitý počet bodů ("životů") tanku, ale síla pancéřování, jeho sklon a fakt, že je důležité z které strany se na tank střílí. Roli hraje terén, množství a druh munice, kvalita a dosažitelnost velitelů, zkušenosti jednotek a mnoho drobných detailů. CM se nedá hrát podle tabulek síla útoku vs odolnost obrany, ale platí zde obecné vojenské zásady vedení boje. Ovládání je velmi jednoduché, ale vydat ty správné rozkazy ve správnou dobu je mnohem těžší.
Combat Mission 3: Afrika Korps (CMAK) je třetím pokračováním série CM. Po odskočení na východní frontu v druhém díle se vrací na západ, ale oproti prvnímu dílu má širší záběr. Kromě bojů v Africe, jak ukazuje název, se podíváme i na Krétu a do Itálie. Díku tomu, že nastavení umožňuje zadat období téměř celé 2. světové války, konkrétně červen 1940 až květen 1945, lze simulovat celou západní frontu. Styl hraní je skoro stejný jako v CM II, přibyl jen jeden příkaz a došlo k menším vylepšením grafiky a rozlišení.

Lze hrát jednotlivé scénáře, operace (tj. několik navazujících scénářů) a "rychlou bitvu". K dispozici je i editor map, scénářů a operací. Právě rychlé bitvy jsou důvodem, proč se CMAK stále hraje po celém světě. Duely dvou hráčů lze hrát online nebo na tahy (PBEM), případně lze hrát i PBEM multibitvy dvou skupin hráčů. Hráč je v roli velitele útvaru o síle cca roty až brigády. Po nákupu jednotek (nebo načtení scénáře) a jejich rozmístění začíná vlastní hra, která je nikoliv realtimová, ale na tahy, i když je pojatá poměrně nekonvenčním způsobem:

1. fáze - zadání příkazů: Jednotkám lze zadat kudy a jak rychle mají postupovat, které sektory mají střežit, zda se mají skrýt nebo určit cíle, na které mají útočit primárně. Rozkazy platí dokud nejsou splněny nebo nedošlo k zásadní změně situace (např. dělostřelecký přepad, tím pádem vlastní ztráty na životech i morálce a následný útěk do úkrytu). Není tedy nutné vydávat rozkazy na každý tah.

2. fáze - vlastní boj: Jednotky se snaží splnit rozkazy, které dostaly, případně reagují podle vlastní AI, která je na docela dobré úrovni. Výkon jednotek a jejich morálka se liší podle toho, zda jsou v dosahu nadřízené jednotky a také na úrovni jejich zkušeností. Tato fáze trvá jednu minutu a hráč nemůže do dění na bojišti zasáhnout. Stejně jako velitel v reálu může pouze sledovat, zda rozkazy, které vydal, byly správné.

3. fáze - záznam: V podstatě pouze video, kdy si můžete opakovaně pouštět to, co se dělo na různých částech bojiště.

V CM není důležitý počet bodů ("životů") tanku, ale síla pancéřování, jeho sklon a fakt, že je důležité, z které strany se na tank střílí. Roli hraje terén, množství a druh munice, kvalita a dosažitelnost velitelů, zkušenosti jednotek a mnoho drobných detailů. CM se nedá hrát podle tabulek - síla útoku vs odolnost obrany, ale platí zde obecné vojenské zásady vedení boje. Ovládání je velmi jednoduché, ale vydat ty správné rozkazy ve správnou dobu je mnohem těžší.