Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Poslední hrou z prostředí automobilových závodů rally, byla, už si ani nepamatuji název, někdy ve druháku na střední. Musím se přiznat, že hry s touto tématikou se od té doby držely ode mě trochu stranou a ač je to zvláštní i přes to, že arkádové závodění mám docela rád. I první díl Dirtu jsem tak nějak přešel bez povšimnutí a rovnýma nohama skočil do druhého dílu. A jaké bylo mé překvapení, když jsem hru poprvé spustil?

Co mě zcela uchvátilo je hudební doprovod, který je ideální ve spojení s tímto moto sportem. Dále jsou to zvuky závodních speciálů, kdy jde opravdu cítit ta síla pod kapotou, hlasy navigátorů či jiných jezdců. Po grafické stránce si myslím, že také není co vyčítat, úchvatná podoba vodní hladiny, západ slunce nad skálami v Utahu, džungle v Malajsii nebo rýžová políčka v Číně. Rozhodně za klad považuji destrukční model, široké spektrum automobilů a jejich podoba, tratí a druhů závodů a výborně vyvedené základní menu v podobě interiéru karavanu. Také potěší maličkosti typu zavěšené ozdoby na zpětném zrcátku, potisk nebo klakson. Klasicky už je zachován flashback a arkádové jízdní vlastnosti.

To co mě po určité době začalo hodně vadit je po závodové rozhlížení v depu, nudnost některých závodů a postupně začínající stereotyp, hlavně když si osaháte řízení a zjistíte jak na to, a že v podstatě žádný závod už není výzva a zůstanou pouze achievementy na Livu, které mě trochu popoháněly dál.

Dirt 2 považuji za výborně zmáknuté, a v současnosti asi nejlepší arkádové rally závody, u kterých jsem se královsky bavil a potěšující byl i medailonek zesnulého vynikajícího závodníka Colina McRaee.

Pro: grafika, hudba, tratě, medailonek

Proti: trochu stereotyp, rozhlížení v depu

+27
  • PC 85
Největší problém při psaní komentáře je úvod. Člověk má v hlavě tolik informací, které by rád vyzvracel, že samou nedočkavostí píše kraviny, které s hrou vlastně vůbec nesouvisí. Abych se tomu vyhnul, začnu hned zkraje tím, že DIRT 2 je prostě pecka :).

Mé nadšení z nové hry většinou končí po prvních minutách hraní, tento titul si ovšem opravdu koleduje o velmi vysoké hodnocení i po několika hodinách. Předchozí díl byl pro mne příjemným osvěžením, realistickým závodům rally jsem nikdy moc neholdoval, DIRT přišel se svěží hratelností a hlavně fantastickou grafikou. Přesto se po nějaké chvíli dostavil stereotyp a tak se hra stala další z řady beznadějně nedohratelných titulů.

Před psaním komentáře jsem si první DIRT vyzkoušel, snad pro lepší srovnání, co že je v pokračování nového. A co je vlastně nového? Na první pohled toho není příliš, ale zdání klame. Začnu technickou stránkou. Bohužel jsem neměl možnost vidět hru v akci s DirectX 11, ale snad mohu objektivně zhodnotit pokrok i při užití standardních „devítek“. Předně si hra stále zachovává onen charakteristický písečně-přepálený nádech, ale teď již v mnohem přijatelnější míře. Kolem objektů se nezjevuje prapodivná mlžná záře a také dojem, že neustále koukáte přímo do slunce, je ten tam. Naopak, textury i objekty jsou detailnější a foto-realističtější. Efekty vypadají parádně a destrukční model je přímo špičkový. Z takového Hummeru vznikne, po sérii menších úprav, docela jiný vůz :).

Fyzika a ovladatelnost jednotlivých vozů ušly také několik kroků správným směrem. Vozy v jedničce celkem solidně plavaly, ve dvojce už cítíte váhu aut na vlastní kůži a po vyjetí z ideální stopy se o kvalitě fyzikální stránky hry ihned přesvědčíte. I když se nedá říci, že by pokračování bylo arkádovější, kupodivu se na klávesnici ovládá ještě o něco lépe než díl první.

Co dělá hru hrou, je obsah. Ač to nemusí být na první pohled patrné, X-Games jsou neskutečně různorodé a zábavné. Velký podíl na tom nese mnoho typů lokací, které se jen tak neokoukají. Zazávodíte si opravdu všude a na jakémkoliv povrchu vás napadne. Tím se dostávám k největšímu plusu a největší patrné změně oproti předchůdci – tím je design lokací. Ten je opravdu velmi povedený, bohatý, členitý a detailní. Každý závod je pastva pro oko a člověk kolikrát až žasne nad tvůrčími schopnostmi a představivostí autorů. Taktéž stojí za pochvalu nahrávací obrazovky i menu ve formě interaktivního „motor-homeu“. Je přehledné, zábavné a kupodivu, doopravdy zdržuje hru jen v jediné chvíli - po dokončení závodu, kdy se vaše postava pokaždé rozhlíží kolem, než zaleze zpátky do karavanu.

Chyby se na této hře hledají opravdu špatně a ostatně k tomu není ani důvod. Nemám tolik času na hraní, ale stejně si každý den pár závodu zajedu. Colin McRae: DIRT 2 je vynikající závodní hra o které by se dalo psát ještě dlouho, takže zbytek zkusím vyzdvihnout alespoň krátce v plusech. Uděluji Aaronovu známku kvality :).

Pro: osvěžující hratelnost, nové typy závodů, grafika, design různorodých lokací, ovládání, fyzika, model poškození, přehlednost interaktivního menu, výběr vozů, serepetičky do auta

Proti: mírná zdlouhavost menu a pár dalších nevýznamných detailů

+18 +20 −2
  • PC 75
DiRT 2 jsem koupil na 1. máje 2010 a singleplayer jsem dohrál po třech a půl rocích. Mezi tím vyšly dva nové díly a byla ukončena podpora multiplayeru. No a proč to tak dlouho trvalo? To je jednoduché... po čase to začne být strašná nuda! Hra totiž obsahuje málo tratí. I když jak se to vezme, tratí je celkem dost, ale v singlu je pro vás připraveno k vyhráni příliš mnoho závodů, ve kterých jezdíte stále dokola tytéž pasáže s trochu odlišnými vozy. Nejvíc znatelné je to při závodech Trailblazer v Utahu, po chvíli znáte každý kámen na trati.

Co se týče technické stránky, hře není co vytknout a i po těch letech stále vypadá výborně. Jediným nedostatkem je ten zpropadený Games for Windows šmejd, který se v současnosti nepřipojí kvůli výše zmíněnému ukončení podpory.

DiRT 2 mi přijde jako hra pro casual hráče. Když nevíte co, tak k ní sednete na půl hodiny, odjedete několik závodů a zase ji necháte pár týdnů hnít na disku.

Pro: nestárnoucí grafika, dobrá optimalizace, arkádová hratelnost

Proti: ukončená podpora multiplayeru, Games for Windows, nudný singleplayer

+17
  • PC 90
K DIRTu 2 jsem jsem přistupoval velice vlažně, ani vlastně nevím proč. Asi hlavním důvodem bylo to, že i když první Dirt byl velice moc fajn, ale zážitek z jízdy byl všelijaký. Jednalo se hlavně o to, že vozidla, ať už se jednalo o písečné buginy, nebo závodní tahače, nemeli téměř žádnou hmotnost, takže jsem měl pocit že řídím papírové modely a ne našlapané těžké bestie, když byl ovšem člověk toto ochoten překousnout a zvykl si, tak to byly fajn závody.

K Dirtu 2 jsem se dostal snad až půl roku po vydání a jaké překvápko mě čekalo. Teďka jsem zase na pár hodin nasedl do závodních speciálu a začal znovu řádit.
Od závodní hry očekávám především kvalitní jízdní model a slušnou fyziku, tudíž odrážení od svodidel v některých dílech NFS mě moc nebere. Pod pojmem kvalitní jízdní model nemyslím ultra simulaci, ale prostě a jednoduše to, že se vozidlo dobře řídí a nemáte pocit, že řídíte nějaké vznášedlo.

Toto splňuje Dirt 2 na stopéro. Když se prostě řítíte z kopce po blátě v Malajsii a ve 170 km/h najede s WW Tuaregem na skokánek a při dopadu do obrovské louže kolem Vás lítá mraky vody přičemž se urvou pravé dveře a zdní nárazník.... Prostě super.

Dirt 2 je poctivou evolucí prvního dílu, co poznáte na první pohled, je rozhodně grafika na které kluci z Codies mákli vážně na jedničku, grafika je naprosto úžasná, od vody přes překrásné hory v Utahu až po Baju v Kalifonii. Hra je parádně optimalizovaná tudíž beží fantasticky i na slabších strojích.

Oproti jedničce zde nenajdete tolik jízních kategorií ani tratí, ale i tak se dá velice dobře se vyblbnout, jako zapálený jezdec jsem chtěl jezdit i bez i zde přítomných flashbacků, ale nakonec jsem si jeden vždy nechal, není totiž nic hezčího než se podívat jak jste po líznutí kamene předním kolem odhozeni mimo cestu a následně auto obtočíte kolem stromu.

Zvuky jsou parádní a soundtrack je vážně skvelý a dobře padnoucí, poslouchal jsem i mino hru a to už je co říct.

Obtíznost dle nastavení, ale jakmile se Vám řízení dostane do ruky, budete řezat zatáčky jako polínka na cirkule. Moc fajn je, že i z protivníků máte pocit jako by to byli skuteční jezdci, dělají chyby, občas otočí auto a nadávaji Vám do vysílačky, když vyfrknete nějaký nečistý manévr.


Za mě palec nahoru.

Metascore: 89

Pro: Grafika, zvuky, fyzika, jízdní model, soundtrack

Proti: Tratí mohlo být více

+13
  • PC 90
DiRT2. Jak začít. Jelikož bývalý přítel mé sestry sám jezdí rally a mě auta vždy bavila, když jsem dostal nadupanější PCčko, DiRT2 byla jasná volba. Hra mě uchvátila a nyní se podíváme hlouběji.

HRA a HRATELNOST
První závody byly fuška. Člověk si musí zvyknout na jízdní model a na různé druhy povrchů a jejich přechody. Různé vybírání zatáček a skoků... Ale jak si zvykneš, tak jedeš! Parádní jízda, ani těžký ani lehký. Systém flashbacků mi přišel velice dobrý. Hlavně je to dost efektní. Jeden obrázek, pohled do kabiny, ještě něco a JEĎ! Paráda.
Různé tratě, různé druhy závodů - třeba to srážení těch kvádrů byla dobrá vychytávka. Spousta "zemí" tudíž spousta závodění. Akorát, když chceš odjezdit třeba 5 eventů za sebou tak se ty tratě už docela opakujou, ale opakování je matka moudrosti a po několika zaježděních už vim, jak vybírat zatáčky, kde brzdit, kde přidat.
Soupeři jsou celkem chytrý. Umí pěkně předjíždět i bejt svině. Nejlepší sou ty jejich keci, když narazíš. A občas si povídají i mezi sebou.
Hratelnost je parádní, hra pouští trochu do terénu, ale ne moc. Věci okolo jdou bourat, pokud je to možné (keře, menší stromy, sítě, balíky sena...) a na domech se oběvujou praskliny pokud se narazí. Model poškození je taky paráda. Plechy padají, křídla padají. Podívejte se na letošní NFS: The Run a na tuhle 2 roky starou hru a víte sami, kdo je vítěz.
Příjemný byly takový ty blbůstky na palubce. T-Rex hejbe hlavou, botky skáčou... Vůbec pohled řidiče byl parádně vyřešenej. Stěrače stírají, ostrřikovače ostřikují, klakson troubí (u mě nejčastěji jako zmrzlinářský vůz) :)

GRAFIKA
Hrál jsem DiRT3. Nic se nezměnilo. Grafika parádní. Kamínky odletují, auto se špiní, po průjezdu vodou se očišťuje.
Barvy a textury vypadají úplně živě, a to jsem to ani nehrál na nejvyšší detaily!

EPIC
Medailonek. Až dojemné video, kvůli kterému jsem to zajel znova. A znova. Žádný YouTube...
Zvuky motoru. To Evo X, prostě to turbo ... To člověk musí hrát... A zepředu je slyšet nasávání, zezadu mohutný výfuk. :)
Spolujezdcovi keci. Sice jsou spolujezdci jenom 2, ale se Skotem si člověk užije.
Ta malá rally formulka!

CO BYCH VYTKNUL
Možná časté opakování tratí. Časté výzvy od soupeřů.
Jo a to menu... Karavan a venek... Pěkný grafický zpracování podle posledního závodu (Japonsko, Amerika, Chorvatsko). Ale trvalo to...!

Co říci závěrem:
Hra je parádní. Jsem velice torelantní k přehlýdnutelnejm mouchám.
90% jasně.

Pro: Grafika, hratelnost, medailonek...

Proti: Něco málo, ale kdo by se s tim psal, s maličkostma...

+11
  • PC 60
Původně jsem chtěl napsat, jestli se někdo v Codemasters úplně nepo**al, ale čtou to tu i děti, takže jen řeknu, že v Codemasters někdo absolutně neměl soudnost, a tak zadupal do země něco, co mohla být perla.

Dirt 2 je hra, která vás nejdřív úplně nadchne, aby se pak stala hrou, kterou přes veškeré přemáhání nedohrajete. Ne vážně, já jsem si řekl, že hry budu dohrávat, i když to bude stát trochu přemáhání, protože si je chci prostě odšrtnout a co kdyby třeba na konci bylo něco zajímavého. Ale tady pánové, tady jsem to vzdal.

Začneme tím dobrým. Vizuál je furt fantastický a kdo to dal v době vydání na max, musel být v nebi. Dnes, víc jak 10 let po vydání, to RX580 dala ve 4K klidně s 4× MSAA s prstem v nose na 60 FPS, a to i při power limitu -30 %. Telka to upgradla na 120 Hz a byla z toho ultimátní podívaná. Všechen zbytečnej HUD jde samozřejmě vypnout, což jedině přispívá pocitu, že člověk je tam. Co je horší, že narozdíl od snad všech předchozích dílů Colina tady je jen jeden pohled z kabiny, a to ten s celým volantem. U hraní s gamepadem na velký bedně to tak nevadí, ale stejně bych preferoval tu bližší, kde je vidět jen vršek volantu a skoro celou plochu zabírá čelní sklo. Nechápu, proč tam není.

Podpora ovladače je prvostřídní a jízdní model čitelný, ačkoliv jsem občas bojoval se smyky, který mi přišly jak naskriptovaný (prostě jsem toho kontra dal voe včas). Nicméně opět jde vracet čas, a tak krom jednoho místa v Chorvatsku, kde byla hned za horizontem zatáčka, od které když se člověk rewindoval, šlo to maximálně k tomu horizontu, tudíž se úplně stejně v té zatáčce rozmrdal, takže obtížnost není tak hrozná (hrál jsem na nějakou vyšší). Proč rewind je v každém okamžiku jinak dlouhý je mi stále záhadou.

No takže dobře to vypadá, dobře to jezdí, tak v čem je problém? Vážení, ta hra má několik lokací. Každá lokace má tak dvě, možná tři tratě, které mívají nějaké drobné variace, ale start a stop a nezanedbatelnou část vždy stejnou. Co z toho plyne? Dejte si v každé lokaci... ať nežeru... 4 turnaje, a máte za sebou celou hru. Ne vážně, víc tam toho není. Během první hodiny hru vyčerpáte, a já si rvu vlasy, že jsem dle počítadla ve hře se hrou strávil 10 hodin čisté jízdy (to čisté jízdy je důležité zmínit, protože hra je prošpikovaná spoustou animací, které nejdou přeskočit, a čím vícekrát je vidíte, tím jsou zábavnější). Těch 10 hodin bylo pocitově tak 30. Někdo v Codemasters se totiž pos..., teda neměl soudnost, a v každé lokaci udělal tak 12 až 20 turnajů. Každý turnaj je většinou ze tří závodů. A jak takový turnaj vypadá? No vezměme si třeba rally, což je to nejzábavnější, co se ve hře nachází. Jedete erzetu, dojedete ji. Pak jedete druhou, která začíná přesně tam, kde ta první skončila. A pak jedete třetí, a to se podržte, to jsou spojené ty dvě dohromady! Ano, jedete znova úplně to samé. Ani neotočí směr. Nic, prostě to samé. Dojedete to, a hádejte co je další turnaj? No přeci to samé. Na chlup, maximálně se změní pořadí těch tratí. Ještě úmornější je to u závodů s oponenty. Oni vám bez pr**le dají třeba 5 úplně stejných turnajů za sebou. Fakt, tak to je. Tratě celého světa umíte brzy úplně nazpaměť.

Takže tu máme hru, která v sobě obsahuje ptákoviny, jako tisíceré ohlédnutí do davu před vstupem do karavanu, Rimmerovské kostky na zrcátku a tunu dalších zbytečností. A máme tu taky pár tratí, které budete jezdit furt dokola. Furt, furt, neustále, dokud to nezvdáte, neodinstalujete a nezahrajete si některý zábavnější kousek z dílny Codies. Třeba prvního Dirta. Možná má hnusně přeefektovanou grafiku a auta brzdí na metru, ale hra vám neustále servíruje něco nového, má normální množství závodů a člověk se bude těšit, až ji zapne. To u dvojky nehrozí.

Pro: Grafika, pocit z jízdy, první hodina hry

Proti: Komické množství tratí, málo disciplín proti jedničce, absurdní množství závodů plus různých výzev a dalších věcí, co nebudete chtít hrát

+10
  • PC 95
Už to neni klasický rallye tak jak ho známe z dílů předchozích, což mi docela i vadí. Nic to ale nemění na tom, jak dokonale to borci od Codemasters zase zvládli. Vyblbli se i na naprostejch detailech. Chování vody je lepší než v akčních hrách a dynamika milionkrát větší než u NFS: Shift. Grafika je možná až moc dokonalá a výběr hudby co vás hrou doprovází parádní. Jediný mínus je stereotyp v pokročilejší fázi hry a v podstatě pořád stejný tratě (poušť, džungle a něco mezi tím). Chybí mi déšť, chybí mi sníh a chybí mi australskej štěrk. Tuhle hru nikdo jinej v danym žánru nepřekoná.

Pro: grafika, zvuk, dynamika, model poškození, hratelnost

Proti: málo tratí, stále stejný počasí (žádnej sníh, déšť, zamračeno)

+7 +8 −1