C-Evo je freewarová strategická hra vytvořená na motivy slavné strategie Sid Meier's Civilization. Vývoj hry v podstatě započala touha autora opravit některé chyby a slabé stránky hry Civilization II.
Úkolem hráče je vybudovaní silné říše prostřednictvím průzkumu území, stavby měst, vývoje technologií, rozvoje státní správy, armády, obchodu a diplomatických styků. Jediným cílem hry je postavení kosmické lodě a její vyslání do vesmíru. K tomu hráč potřebuje vyvinout pokročilé technologie a rozšířit říši tak, aby získal všechna tři naleziště vzácných kovů. Jejich dostupnost umožní zahájení stavby lodi. Druhou možností je vyhlazení ostatních civilizací, což poté umožní pohodlnou dostavbu lodi a ukončení hry.
Záměrem vývojářského týmu nebylo jen vytvořit kopii Civilization II, ale byly stanoveno i několik principů, na jejichž základě byly změněny pravidla a mechanika hry. Jedním z významných principů je oddělení pravidel hry od vlastního AI modulu. Počítač tak nemůže "podvádět" a funguje podle stejných pravidel jako hráč. Navíc otevřená architektura hry umožňuje vytváření a nahrání nových AI modulů bez zásahu do zdrojového kódu hry. Stačí nahrát nový AI modul a počítač se chová najednou jinak.
Vlastní prvky hry nebyly oproti Civilization II nijak revolučně změněny, a základ je originálu stále velmi podobný. Došlo ale na úpravu mnoha detailů, s důrazem na strategickou složku. Ve hře tak byl maximálně eliminován prvek náhody a skoro vše je výsledkem aplikace stanovených pravidel a činností hráče.
Hráč vybírá z 15 předdefinovaných národů. Jednotlivé národy se liší pouze grafikou a názvy měst. Nejsou jim přiděleny žádné výhody či nevýhody. Hra navíc umožňuje relativně snadnou tvorbu nových národů. Takže je možné si z oficiálních stránek stáhnout rozšiřující balíček se spoustou nových národů, nebo si dokonce vytvořit svůj vlastní.
Na začátku hry je říše tvořena jen jedním městem a několika vojenskými jednotkami. Zakládáním nových měst se rozšiřují hranice říše. Základní činností ve městech je výstavba budov, jejichž efekt má dopad na produkci, výběr daní, výzkum, populaci i obranyschopnost města. Kromě standardních budov může hráč stavět i speciální budovy, které lze postavit jen jednou ve státě, resp. Divy světa, které lze postavit jen jednou na celém světě. Efekt těchto budov je mnohem větší než efekt budov standardních a to často s dopadem na celou říši. Ovšem jejich výstavba je velmi náročná a většinou paralyzuje rozvoj města na dlouhou dobu.
Výraznější změny se objevily v oblasti výzkumu. Samotné technologie i jejich vývojový strom jsou na první pohled odlišné. Navíc je obtížnější získat technologie jinak než výzkumem, protože špión již neumí technologii ukrást, dobýváním lze technologii získat jen za určitých podmínek a Velká knihovna (div světa) poskytne neznámou technologii teprve tehdy, pokud ji objevil již nadpoloviční počet civilizací. Každou takto získanou technologii navíc hráč nemůže hned automaticky použít, ale musí ji nejprve "pochopit". V praxi to znamená, že i když jí získal, stále ji musí vyzkoumat, což ale trvá jen polovinu standardní doby a není nutné mít vyzkoumané požadované technologie, které jí předcházejí.
Ani vlastní vojenské jednotky nejsou automatickým produktem vyzkoumané technologie. Ta totiž hráči poskytne jen možnost nastavení lepších vlastností, ale samotné jednotky se také musí vyvinout. Výzkum jednotek tak dává hře nový rozměr, a hráči umožňuje vytvořit si jednotky k obrazu svému. Na druhou stranu ho hra staví před rozhodnutí, jak často obětovat výzkum technologie ve prospěch výzkumu vojenských jednotek.
Ke změnám sice došlo i v mnoha dalších oblastech hry, ale většinou se jedná spíše o drobné úpravy než koncepční změny. Hra tak není revolucí, ale jak napovídá sám název, evolucí původní hry Civilization II. První verze hry byla vydaná v roce 1999 a od té doby je neustále vyvíjena. Hra byla lokalizována do mnoha jazyků včetně češtiny. Hra disponuje relativně širokou fanouškovskou a moderskou základnou. Z oficiálních stránek je tak možné stáhnout mnoho doplňků, jako jsou nové AI moduly, národy, mapy, modifikace ale i zdrojové kódy nebo editory.
Úkolem hráče je vybudovaní silné říše prostřednictvím průzkumu území, stavby měst, vývoje technologií, rozvoje státní správy, armády, obchodu a diplomatických styků. Jediným cílem hry je postavení kosmické lodě a její vyslání do vesmíru. K tomu hráč potřebuje vyvinout pokročilé technologie a rozšířit říši tak, aby získal všechna tři naleziště vzácných kovů. Jejich dostupnost umožní zahájení stavby lodi. Druhou možností je vyhlazení ostatních civilizací, což poté umožní pohodlnou dostavbu lodi a ukončení hry.
Záměrem vývojářského týmu nebylo jen vytvořit kopii Civilization II, ale byly stanoveno i několik principů, na jejichž základě byly změněny pravidla a mechanika hry. Jedním z významných principů je oddělení pravidel hry od vlastního AI modulu. Počítač tak nemůže "podvádět" a funguje podle stejných pravidel jako hráč. Navíc otevřená architektura hry umožňuje vytváření a nahrání nových AI modulů bez zásahu do zdrojového kódu hry. Stačí nahrát nový AI modul a počítač se chová najednou jinak.
Vlastní prvky hry nebyly oproti Civilization II nijak revolučně změněny, a základ je originálu stále velmi podobný. Došlo ale na úpravu mnoha detailů, s důrazem na strategickou složku. Ve hře tak byl maximálně eliminován prvek náhody a skoro vše je výsledkem aplikace stanovených pravidel a činností hráče.
Hráč vybírá z 15 předdefinovaných národů. Jednotlivé národy se liší pouze grafikou a názvy měst. Nejsou jim přiděleny žádné výhody či nevýhody. Hra navíc umožňuje relativně snadnou tvorbu nových národů. Takže je možné si z oficiálních stránek stáhnout rozšiřující balíček se spoustou nových národů, nebo si dokonce vytvořit svůj vlastní.
Na začátku hry je říše tvořena jen jedním městem a několika vojenskými jednotkami. Zakládáním nových měst se rozšiřují hranice říše. Základní činností ve městech je výstavba budov, jejichž efekt má dopad na produkci, výběr daní, výzkum, populaci i obranyschopnost města. Kromě standardních budov může hráč stavět i speciální budovy, které lze postavit jen jednou ve státě, resp. Divy světa, které lze postavit jen jednou na celém světě. Efekt těchto budov je mnohem větší než efekt budov standardních a to často s dopadem na celou říši. Ovšem jejich výstavba je velmi náročná a většinou paralyzuje rozvoj města na dlouhou dobu.
Výraznější změny se objevily v oblasti výzkumu. Samotné technologie i jejich vývojový strom jsou na první pohled odlišné. Navíc je obtížnější získat technologie jinak než výzkumem, protože špión již neumí technologii ukrást, dobýváním lze technologii získat jen za určitých podmínek a Velká knihovna (div světa) poskytne neznámou technologii teprve tehdy, pokud ji objevil již nadpoloviční počet civilizací. Každou takto získanou technologii navíc hráč nemůže hned automaticky použít, ale musí ji nejprve "pochopit". V praxi to znamená, že i když jí získal, stále ji musí vyzkoumat, což ale trvá jen polovinu standardní doby a není nutné mít vyzkoumané požadované technologie, které jí předcházejí.
Ani vlastní vojenské jednotky nejsou automatickým produktem vyzkoumané technologie. Ta totiž hráči poskytne jen možnost nastavení lepších vlastností, ale samotné jednotky se také musí vyvinout. Výzkum jednotek tak dává hře nový rozměr, a hráči umožňuje vytvořit si jednotky k obrazu svému. Na druhou stranu ho hra staví před rozhodnutí, jak často obětovat výzkum technologie ve prospěch výzkumu vojenských jednotek.
Ke změnám sice došlo i v mnoha dalších oblastech hry, ale většinou se jedná spíše o drobné úpravy než koncepční změny. Hra tak není revolucí, ale jak napovídá sám název, evolucí původní hry Civilization II. První verze hry byla vydaná v roce 1999 a od té doby je neustále vyvíjena. Hra byla lokalizována do mnoha jazyků včetně češtiny. Hra disponuje relativně širokou fanouškovskou a moderskou základnou. Z oficiálních stránek je tak možné stáhnout mnoho doplňků, jako jsou nové AI moduly, národy, mapy, modifikace ale i zdrojové kódy nebo editory.
C-Evo je freewarová strategická hra vytvořená na motivy slavné strategie Sid Meier's Civilization. Vývoj hry v podstatě započala touha autora opravit některé chyby a slabé stránky hry Civilization II.
Úkolem hráče je vybudovaní silné říše prostřednictvím průzkumu území, stavby měst, vývoje technologií, rozvoje státní správy, armády, obchodu a diplomatických styků. Jediným cílem hry je postavení kosmické lodě a její vyslání do vesmíru. K tomu hráč potřebuje vyvinout pokročilé technologie a rozšířit říši tak, aby získal všechna tři naleziště vzácných kovů. Jejich dostupnost umožní zahájení stavby lodi. Druhou možností je vyhlazení ostatních civilizací, což poté umožní pohodlnou dostavbu lodi a ukončení hry.
Záměrem vývojářského týmu nebylo jen vytvořit kopii Civilization II, ale bylo stanoveno i několik principů, na jejichž základě byla změněna pravidla a mechanika hry. Jedním z významných principů je oddělení pravidel hry od vlastního AI modulu. Počítač tak nemůže "podvádět" a funguje podle stejných pravidel jako hráč. Navíc otevřená architektura hry umožňuje vytváření a nahrání nových AI modulů bez zásahu do zdrojového kódu hry. Stačí nahrát nový AI modul a počítač se chová najednou jinak.
Vlastní prvky hry nebyly oproti Civilization II nijak revolučně změněny, a základ je originálu stále velmi podobný. Došlo ale na úpravu mnoha detailů, s důrazem na strategickou složku. Ve hře tak byl maximálně eliminován prvek náhody a skoro vše je výsledkem aplikace stanovených pravidel a činností hráče.
Hráč vybírá z 15 předdefinovaných národů. Jednotlivé národy se liší pouze grafikou a názvy měst. Nejsou jim přiděleny žádné výhody či nevýhody. Hra navíc umožňuje relativně snadnou tvorbu nových národů. Takže je možné si z oficiálních stránek stáhnout rozšiřující balíček se spoustou nových národů, nebo si dokonce vytvořit svůj vlastní.
Na začátku hry je říše tvořena jen jedním městem a několika vojenskými jednotkami. Zakládáním nových měst se rozšiřují hranice říše. Základní činností ve městech je výstavba budov, jejichž efekt má dopad na produkci, výběr daní, výzkum, populaci i obranyschopnost města. Kromě standardních budov může hráč stavět i speciální budovy, které lze postavit jen jednou ve státě, resp. Divy světa, které lze postavit jen jednou na celém světě. Efekt těchto budov je mnohem větší než efekt budov standardních a to často s dopadem na celou říši. Ovšem jejich výstavba je velmi náročná a většinou paralyzuje rozvoj města na dlouhou dobu.
Výraznější změny se objevily v oblasti výzkumu. Samotné technologie i jejich vývojový strom jsou na první pohled odlišné. Navíc je obtížnější získat technologie jinak než výzkumem, protože špión již neumí technologii ukrást, dobýváním lze technologii získat jen za určitých podmínek a Velká knihovna (div světa) poskytne neznámou technologii teprve tehdy, pokud ji objevil již nadpoloviční počet civilizací. Každou takto získanou technologii navíc hráč nemůže hned automaticky použít, ale musí ji nejprve "pochopit". V praxi to znamená, že i když ji získal, stále ji musí vyzkoumat, což ale trvá jen polovinu standardní doby a není nutné mít vyzkoumané požadované technologie, které jí předcházejí.
Ani vlastní vojenské jednotky nejsou automatickým produktem vyzkoumané technologie. Ta totiž hráči poskytne jen možnost nastavení lepších vlastností, ale samotné jednotky se také musí vyvinout. Výzkum jednotek tak dává hře nový rozměr, a hráči umožňuje vytvořit si jednotky k obrazu svému. Na druhou stranu ho hra staví před rozhodnutí, jak často obětovat výzkum technologie ve prospěch výzkumu vojenských jednotek.
Ke změnám sice došlo i v mnoha dalších oblastech hry, ale většinou se jedná spíše o drobné úpravy než koncepční změny. Hra tak není revolucí, ale jak napovídá sám název, evolucí původní hry Civilization II. První verze hry byla vydaná v roce 1999 a od té doby je neustále vyvíjena. Hra byla lokalizována do mnoha jazyků včetně češtiny. Hra disponuje relativně širokou fanouškovskou a moderskou základnou. Z oficiálních stránek je tak možné stáhnout mnoho doplňků, jako jsou nové AI moduly, národy, mapy, modifikace, ale i zdrojové kódy nebo editory.
Úkolem hráče je vybudovaní silné říše prostřednictvím průzkumu území, stavby měst, vývoje technologií, rozvoje státní správy, armády, obchodu a diplomatických styků. Jediným cílem hry je postavení kosmické lodě a její vyslání do vesmíru. K tomu hráč potřebuje vyvinout pokročilé technologie a rozšířit říši tak, aby získal všechna tři naleziště vzácných kovů. Jejich dostupnost umožní zahájení stavby lodi. Druhou možností je vyhlazení ostatních civilizací, což poté umožní pohodlnou dostavbu lodi a ukončení hry.
Záměrem vývojářského týmu nebylo jen vytvořit kopii Civilization II, ale bylo stanoveno i několik principů, na jejichž základě byla změněna pravidla a mechanika hry. Jedním z významných principů je oddělení pravidel hry od vlastního AI modulu. Počítač tak nemůže "podvádět" a funguje podle stejných pravidel jako hráč. Navíc otevřená architektura hry umožňuje vytváření a nahrání nových AI modulů bez zásahu do zdrojového kódu hry. Stačí nahrát nový AI modul a počítač se chová najednou jinak.
Vlastní prvky hry nebyly oproti Civilization II nijak revolučně změněny, a základ je originálu stále velmi podobný. Došlo ale na úpravu mnoha detailů, s důrazem na strategickou složku. Ve hře tak byl maximálně eliminován prvek náhody a skoro vše je výsledkem aplikace stanovených pravidel a činností hráče.
Hráč vybírá z 15 předdefinovaných národů. Jednotlivé národy se liší pouze grafikou a názvy měst. Nejsou jim přiděleny žádné výhody či nevýhody. Hra navíc umožňuje relativně snadnou tvorbu nových národů. Takže je možné si z oficiálních stránek stáhnout rozšiřující balíček se spoustou nových národů, nebo si dokonce vytvořit svůj vlastní.
Na začátku hry je říše tvořena jen jedním městem a několika vojenskými jednotkami. Zakládáním nových měst se rozšiřují hranice říše. Základní činností ve městech je výstavba budov, jejichž efekt má dopad na produkci, výběr daní, výzkum, populaci i obranyschopnost města. Kromě standardních budov může hráč stavět i speciální budovy, které lze postavit jen jednou ve státě, resp. Divy světa, které lze postavit jen jednou na celém světě. Efekt těchto budov je mnohem větší než efekt budov standardních a to často s dopadem na celou říši. Ovšem jejich výstavba je velmi náročná a většinou paralyzuje rozvoj města na dlouhou dobu.
Výraznější změny se objevily v oblasti výzkumu. Samotné technologie i jejich vývojový strom jsou na první pohled odlišné. Navíc je obtížnější získat technologie jinak než výzkumem, protože špión již neumí technologii ukrást, dobýváním lze technologii získat jen za určitých podmínek a Velká knihovna (div světa) poskytne neznámou technologii teprve tehdy, pokud ji objevil již nadpoloviční počet civilizací. Každou takto získanou technologii navíc hráč nemůže hned automaticky použít, ale musí ji nejprve "pochopit". V praxi to znamená, že i když ji získal, stále ji musí vyzkoumat, což ale trvá jen polovinu standardní doby a není nutné mít vyzkoumané požadované technologie, které jí předcházejí.
Ani vlastní vojenské jednotky nejsou automatickým produktem vyzkoumané technologie. Ta totiž hráči poskytne jen možnost nastavení lepších vlastností, ale samotné jednotky se také musí vyvinout. Výzkum jednotek tak dává hře nový rozměr, a hráči umožňuje vytvořit si jednotky k obrazu svému. Na druhou stranu ho hra staví před rozhodnutí, jak často obětovat výzkum technologie ve prospěch výzkumu vojenských jednotek.
Ke změnám sice došlo i v mnoha dalších oblastech hry, ale většinou se jedná spíše o drobné úpravy než koncepční změny. Hra tak není revolucí, ale jak napovídá sám název, evolucí původní hry Civilization II. První verze hry byla vydaná v roce 1999 a od té doby je neustále vyvíjena. Hra byla lokalizována do mnoha jazyků včetně češtiny. Hra disponuje relativně širokou fanouškovskou a moderskou základnou. Z oficiálních stránek je tak možné stáhnout mnoho doplňků, jako jsou nové AI moduly, národy, mapy, modifikace, ale i zdrojové kódy nebo editory.