Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Brasikona (30.01.2022 02:59): ne nejsi, ačkoliv kdo ví. :)
Řeknu to takhle: jsem zvyklý držet ovladač od Microsoftu už nějakým pátým rokem v ruce (XOS, XSX). Microsoft má "jen" vibrace, ale více motorků než u Sony ovladače, takže jsou údajně vibrace díky tomu přesnější. Nějakou logiku v tom vidím.

Dříve, na PC, jsem byl zvyklý na Logitech F510 ovladač, což je fakticky tvarem dualshock z PS2?, používal jsem jej místo volantu na závodní hry. Ergonomicky mě přijde v porovnání s MS hrozný, nicméně je to jen síla zvyku.

PS5 ovladač, a vlastně jakýkoliv Sony ovladač je pro mě nová věc, pár jsem jich v ruce držel u kamarádů, ale Sony konzoli jsem nikdy dřív nevlastnil. Fakt je, že jsem hrál na PS5 se sluchátky, a tudíž se očividně ochudil o zážitek ze zvuku PS5 ovladače. Je to proto, že jsem PS5 připojil k monitoru kde repro nejsou bůhví co, na rozdíl od TV. Samozřejmě mohl bych do sluchátkového výstupu (3,5 jack) dát místo sluchátek reprobedny, a tím to definitivně vyřešit.

Na srazu mě kluci ukazovali Ratchet & Clank, kde se hrálo s výstupem na HDMI TV, chvíli jsem tam zkoušel i demo Astro's Playroom. Bylo zajímavé cítit spoušť při střelbě jak klade odpor.

Rozhodně je myšlenka adaptivních spouští (kladení odporu) a té haptiky (vibrace dle povrchu, naklápění, apod.) v kombinaci se zvukem (pro podpoření dojmu z konkrétní akce) zajímavá a, ano souhlasím je to svým způsobem inovativní. Ostatně i Phil se vyjádřil v tom smyslu, že by to rád u Xboxu viděl. Tak třeba jednou to bude standard i zde.

@Charllize (30.01.2022 06:59): dovolím si poznamenat, že jako věrný a zasloužilý PC hráč jsem nejspíš výjimka. :) Na konzoli NIKDY nehraji v kombo myš+klávesnici a to ani kdybych měl vyšší možnost rozdávat headshots, ale preferuji ovladač a to i u real-time strategií, protože ovladač má vibrační motorky což PC výbavička nemá, a dává mi tak zpětnou vazbu třeba i tím, že mi vibruje u výbuchů, animací, apod.
Smysl ovladače chápu a u konzole jej naopak preferuji. Z stejného důvodu nejezdím Forzu Motorsport ani Gran Turismo na volantu, ale preferuji ovladač, ačkoliv to není jediný důvod proč.
Ten druhý je split-screen. Ke konzoli 2 a více ovladačů připojím (k XSX mám 4), dva volanty těžko, nemluvě o nárocích na prostor.
Takže souhlas, ke konzolovému hraní z gauče patřil, patří a bude patřit navždy jako preferované zařízení ovladač a nic jiného!
@Brasikona (30.01.2022 02:59): V pořádku, je jedině dobře, že tě to oslovilo. Já asi čekal víc, jak jsem o tom všude četl a můj kamarád domě hustil, že je to nový styl hraní atd. Tak mě to vůbec neoslovilo, i hraní v VR, na chvilku proč ne ale doma to mít nemusím.
Je potřeba říct, že PS5 nevlastním, ono hrát z pohodlí svého domova taky dělá věci než u návštěvy.
@Brasikona (30.01.2022 02:59): Vůbec nejsi divná, měl jsem to stejně u Astra. Tam je důležitý to nehrát se sluchátky, protože ten samotný DS taky vydává zvuky a prohlubuje ten pocit z vibrací.

Nicméně Astro je asi jediná hra, kde je to takto dobře udělané. U jiných her je to potom o tom, jak moc se s tím vývojáři dělají. Třeba Tsushima to měla dost dobré, zmíněný Wreckfest nebo WRC. Ale teď třeba hraju Spidermana a tam je to spíš meh.
@Brasikona (30.01.2022 02:59): Tak na PS 5 to standart už asi je a určitě do budoucna i bude, jakoze ps6 tuhle funkci určitě bude mít taky. 
Ale asi aby to byl standart úplně všude to fakt těžko obvzlast když se většina pc hráčů drží klávesnice a myši jak klíšťata, tam fakt tuhle funkci dostat nepůjde :)
Mimochodem když Sony dala do prvního dualshocku vibrace tak to byl dost podobný šok jako ty sense funkce. Si pamatuju jak na ps1 u FF8 jsem vyvolal summona Ramuha a když pouštěl ty blesky tak sem měl díky těm vibracim pocit jako by to bylo doopravdy. Ale samozřejmě stejne jako u toho Sense se to časem omrzi a člověk to bere jako samozřejmost a skoro to nevnímá.
@Strady (29.01.2022 11:30): @Rapier (29.01.2022 12:05)
Takhle. Já nejsem milovník ovladačů. Jsou fakt výjimky, kde jej ocením. Ale když na jednu takovou výjimku došlo nedávno, kdy jsem potřebovala u PC hrát s ovladačem a po ruce byl jen Dualsense na půjčení, s překvapením jsem shledala, že se příjemně drží, mnohem lépe než Dualshock – což jsem nečekala, že mi na tom bude nějak záležet, respektive že je možné, aby mi byl ovladač příjemný na držení. Nicméně tím to pro mě skončilo, nechápala jsem ty nadšené reakce, nedovedla jsem si je představit a ani jsem si nemyslela, že bych je dokázala ocenit. Prostě vibrace, no jéje, to je toho. 

A bum, včera u toho Astra najednou další překvapení. Mně je jasné, že tohle není a nebude vlastně ani standard, ale v tomto případě jsem musela zkrátka ocenit to, co se mi v rukách dělo zrovna v tu chvíli. Možná někteří víte, že jsem posedlá audiem, že si užívám, když jsou tvůrci natolik zdatní a šikovní a dokáží dát hře takový zvuk, že nejen ilustruje, ale během hraní "oživuje". A něco podobného se mi stalo teď u Astra, s tím ovladačem. Nedokážu to popsat, ale když se sklouzl, skočil do písku a tak... Bylo to tam. Cítila jsem ten povrch, pocítila jsem ho doslova na vlastní kůži. A nikdy by mě nenapadlo, že je něco takového možné. Společně s tím zvukem (který je tady výborně zpracovaný) to byl vyloženě zážitek. Vím, že zní asi dost podivně, když se tu rozplývám nad pár povrchy a pohyby ve hře, ale opravdu mě to dostalo. Nevím, co od toho čekat do budoucna, jak s tím budou vývojáři pracovat a tak, ale pokud se najde něco takhle propracovaného, já budu jedině ráda.

Jak moc divná jsem?
@Rapier (29.01.2022 19:32): jestli víš, jaxe dualsense projevuje, tak nerozumím tomu proč si ho pleteš s klasickou vibrací, vždyť to je úplně jiný level :-)

Dirt 5 jsem hrál jen chvíli a jak už píšou v tom textu co jsi postoval, opravdu tam je cítit každé přeřazení a jízda po površích, hlavně pak protisíla při brzdě a plynu. nevím, co na tom "ve hře není vidět", mě to začalo srát po deseti minutách :-)
@Garret (29.01.2022 14:42): to už jsem prosím hrál jako první věc po vybalení a zapojení konzole! :)

Dirt 5 jsem dnes jezdil jak o duši. Fakt nevím, něco tam asi je, občas. Zkusím hru stáhnout na Xbox a zajezdit si to pro porovnání zde abych ten rozdíl lépe pochopil. Snažil jsem se textu níže odhadnout co tam vlastně čekat:
"Dirt 5 came out back in late 2020, but a big update will bring new life to the game, especially the PS5 version. According to   a post on the PlayStation Blog , the upcoming July 20 update will improve the game's DualSense integration, with adaptive trigger support and full haptics that can simulate the clunk of a gear change, as well as the feel of different traction on discrete surfaces. "

Tak chápu, že reaguje plyn a brzda = adaptivní odpor, ale moc to ve hře vidět není, alespoň ne u všech aut.
Co myslí tou haptikou? Jako že auto vibruje na různém terénu odlišně a zároveň, že ovladač vydává nějaký zvuk? Ve hře jsem si všiml, že když se s někým srazím nebo jedeme vedle sebe nalepeni, tak prostě ovladač tak jakoby vibruje a dává mě zpětnou vazbu - haptickou odezvu?

Jinak Dirt 5 vypadají skutečně jako nextgen závody - naprosto fantasticky - troufám si tvrdit, že překonávají zpracováním i Paulovu oblíbenou závodní hru Driveclub. A to jak na XSX tak PS5, ačkoliv jednou se mi to při plném počtu účastníku v jisté fázi závodu nepříjemně zpomalilo. To bude nejspíš tím, že hraji na quality image ve 4k, ne v performance mode.
@Rapier (29.01.2022 13:56): nejprve bych zkusil Astros Playroom, abys věděl, co vlastně dual sense umí a paxi zkus třeba Dirt 5 ;-)

připomínáš mi mého kámoše - "a co že to ta PS5 vlastně má navíc?"... říkám "dual sense ovladač"... "jó vibrace, to znám, to už měl PS1"
Prostě ti plyn i brzda vyvíjí různý odpor do prstu. Třeba Wreckfest to má hezky zpracované. A když máš auto rozbitý, tak se ti třeba zvětší odpor do pravého triggeru, semtam ti jakoby něco přeskočí atd. Nejde to moc popsat. Chce to něco vyzkoušet a pořád nemudrovat, jak je to o ničem, když jsi to očividně ani nezkusil :D
@Brasikona (29.01.2022 10:58): Je to fakt dobré v Astrovi, jinak mě to ale zatím moc nepřesvědčilo. Možná je to jen o zvyku, ale třeba v Borderlands 3 kladou adaptivní triggery takový odpor, že s tím je až nepříjemné hrát. V Rift Apart to už bylo lepší, půlstisk na míření a plný stisk na házení granátů je fajn nápad, ale taky jsem to stejně nakonec vypnul.
@Brasikona (29.01.2022 10:58): no já nevím, ano jsem PlayStation skeptik a nesdílím nadšení redakcí a PS CZ/SK komunity. Na jednu stranu to má něco do sebe, ale že by to byla taková bomba jak o tom recenzenti básní to ne. Spíš je na tom šikovně založený marketing, trochu mě to připomíná nadšení z VR. Tzn. fajn na vyzkoušení, ale nadšení brzy opadne, ačkoliv tohle je přeci jenom použitelnější.

Nechám se překvapit jak s tím bude reagovat Gran Turismo 7, jakožto Forza Motorsport pozitivní to má u mě GT velmi těžké v přímém porovnání, a zatím mě GT Sport nepřesvědčilo. Zkoušel jsem s tím hrát toho kočkopsa s tím děckem - The Last Guardian, kde to k mému překvapení je taky. Spíš mě to přijde jako nice to have, než must to have feature.
Tak už začínám chápat, co na tom ovladači všichni mají. Ono je to fakt dobrý.