Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
America's Army je hra zcela zdarma. To je její ohromné plus. V kategorii freeware her exceluje.
Co hra vlastně nabízí? Jde o zcela online hru simulující americkou armádu. Americká armáda tuto hru také vytvořila a proto je zdarma. Simulace je skutečně dosti reálná, takže sebemenší chyba znamená okamžitou smrt. Hráče bez trpělivosti může ze začátku AA odrazovat - přeci jen v online bitvě není problém během prvních 10 vteřin umřít. Když se ale člověk naučí mapy, ovládání, strategie a podobně, může si hru výtečně užít.
S partou kamarádů nabízí hra dlouhé hodiny zábavy.
Plusem je také častá aktualizace hry. Starší mapy jedou v pohodě i na slabších až slabých počítačích. Grafika na freeware rozhodně neurazí.
Aktualizace:
Verze 3 je na světě a s ní zcela nové provedení hry. Princip zůstal zachován, hra dostala nový engine, novou grafiku, trochu pozměněnou hratelnost (dle mého názoru vylepšenou). Verzi 3 hodnotím pozitivně. Problém však mohou dělat bugy a pády hry, které i přes několik vydaných patchů ve hře stále zůstavají.

Pro: Zcela zdarma, online, povedená simulace armády. Časté aktualizace, již třetí verze.

Proti: Pro někoho dost těžké, nemusí oslovit a bavit každého, po čase může začít nudit, některé mapy nejsou moc povedené, bugy ve verzi 3.

+4
  • PC 75
Americas Army (dále AA) jsem hrál asi před pěti lety dohromady půl roku, takže se mě verze 2 a 3 zřejmě netýkají. Byla to jediná online střílečka, která mě bavila - všechny ti Kvejci, Kantrstrajci a Anrýlové jsou si totiž dost podobní v tom, že vyžadují především rychlou myš a postřeh. Hra mi v nich přišla neuvěřitelně chaotická, nedokázal jsem prohlédnout skrze tu rychlost strategii a spolupráci, která se tam určitě také objevuje. AA byla hra, která mi byla šitá na míru, žel brzy už nebylo tolik času pro pokračování v online hraní.

AA byla úplně jiná, člověk automaticky neběží, a když se rozběhne, tak nemůže střílet. Pokud někam míří jen tak od boku, tak kulky létají všude možně. Je tedy třeba mířit přes hledí, nejlépe v leže a potom si také hlídat dech. A někdy se prostě vzpříčí patrona a musíte se zbraní řádně škubnout. Jedna kulka do hlavy znamená automaticky smrt, střelba do nohy nebezpečné zranění, které musí okamžitě medik ošetřit, jinak hrozí vykrvácení. Když zahynete, tak není žádnej respawn, prostě už si můžete jen prohlížet, jak si vedou ostatní, dokud nejsou všichni z jednoho týmu zabiti nebo útočící tým nesplní objectives.

Už z těchto důvodů oceníte spolupráci s ostatními, kteří vás budou krýt při postupu, kteří budou střílet za vás když se vám vzpříčí patrona, kteří vás rychle ošetří za rohem. Hra vyžaduje kooperaci a nejlépe si hru užijete s přáteli na stejné vlně. To můžu demonstrovat na tak jednoduché věci jako vpád do nepřítelem obsazené místnosti. Jeden člověk připraví oslepovací či normální granát, druhý mu polotevře dveře (ano dveře se dají libovolně polotevřít jak moc chcete, z toho byly dost pěkné tanečky) a do té škvíry ho ten první hodí. Následuje zavření a výbuch, společný rychlý vpád do místnosti a zneškodnění zraněných a oslepených. Kromě realistického použití granátu a zábleskových granátů tu mají svou roli dýmovnice, bez kterých by byl pohyb přes volné prostranství sebevraždou.

Ve hře si vzpomínám jen na několik rolí. Snipeři s ostřelovačkou kontrolující otevřené prostory, kulometčíci s obrovskou, ale nepřesnou palebnou silou, medici, co kromě střílení i ošetřují a potom vojáci s klasickou puškou, která může mít to které vylepšení, nejčastěji granátomet. To ovšem nijak neznamená, že začnete hru se sniperkou a skončíte s ní. Od mrtvých nepřátel si v klidu můžete vzít zbraň, a tak klidně můžete mít všechny možné kombinace.

Každá mapa má svá specifika, když ji poprvé navštívíte tak většinou pouze jako takový pomahač zkušenějšího hráče, který vás povodí a ukáže vám jak hrát. Jak jsem říkal, že při smrti nenastává respawn, tak je to právě obrovská příležitost, jak se učit pozorováním zkušenějších. Některé mapy jsou slabší, moje nejoblíbenější byla asi největší klasikou - dobývání/bránění továrny, potom si vzpomínám ještě na přechod mostu, dobývání/bránění nemocnice, boj v městě na Blízkem Východě atd.

Celkově můžu tuto hru doporučit pro ty, co preferují přesnost nad rychlostí, spolupráci nad solitérstvím a realističnost nad dynamikou.

Pro: freeware, vyšší realističnost, předpoklad kooperace, není tak zezačátku chaotické jako konkurence

Proti: pro někoho možná nedostatečně dynamická pro vybití, relativně stará

+3