Děj této strategie z blízké budoucnosti se zabývá konfliktem rozlohou velké, fiktivní asijské republiky, Severního Džombystánu. Tento stát poté, co zjistí, že Američané se na jeho vlastním území, na pronajaté základně, snaží genetickými pokusy a sofistikovanými technologiemi vytvořit vojáka budoucnosti, vyhlásí válku USA. Průběh této fiktivní války, začínající rokem 2008, je zachycen ve dvaceti příběhových misích.
V základu se jedná o klasickou válečnou RTS podobnou například hrám ze série Act of War. Nestaví se zde základny, netěží se tu suroviny. Boj je hlavní náplní hry. Stejně jako v předchozím počinu studia Gameyus, strategii Will of Steel, se i ve Future Combat dají jednotky ovládat hlasovými příkazy.
Vedle možnosti ovládání hlasem patřila mezi hlavní lákadla hry ve své době kvalitní 3D grafika s různými efekty. Hra ale neobsahuje multiplayer, žádné rychlé bitvy, ani editor misí.
- Žánr
- Forma
- placená hra
- Rozsah
- samostatná hra
- Multiplayer
- ne