Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Opět dohráno a opět super zážitek jako kdysi před léty. Zajímavé je, jak tato budovatelsko - explorační hra dokáže udržet napětí i při minimu válečných prvků. Boje jsou sporadické a opravdu jen o produkci a posílání raket do několika krizových míst párkrát za hru, zatímco se hráč přitom primárně stále věnuje výzkumu, průzkumu, produkci a snaze o soběstačné kolonie na co nejvíce planetách v systému. Puntičkářský cíl vysbírat do mrtě všechny sektory na každé planetě a asteroidu je taky výzva.

A sranda je si nepozorně přečíst jednu ze zpráv a zaseknout se v postupu třeba na tři dny bez jakéhokoliv posunu, kdy člověk čeká, jestli se jako nějaká další událost stane a ono se neděje nic a tak si tak člověk v poklidu tři dny buduje, než si zprávu přečte znovu a pozorně :-)
Ekonomický model této hry je tak dokonalý, až mě to po letech opět překvapilo a je sranda, jak člověk něco zanedbá a dostane se do solidního víru zásobování a vyvažování, dovozu z nadbytku jedné kolonie, aby se dorovnal nedostatek v jiné a jak jich má člověk 20, tak je to solidní závar. A do toho se roztrhne pytel zpráv z poradci, kteří vyžadují tam postavit orbitální stanici, tam laboratoře, tam vyslat lodě na průzkum, jinde naopak s raketami....i po létech stále dokonalost, které nevím, proč jsem vlastně nedal stovku :-) Teď mi ve hře solidně hoří půda pod nohama a vůbec nevím, jestli vyhraji, a i kdyby ne, už se mi v hlavě spřádají plány, jak to rozehrát znovu, jinak, a ještě pečlivěji. Člověk pořád vyvažuje, kolik základen vlastně živit, kolik jich jen zbytečně odčerpává zdroje z jiných, které by mohly být vysoce produktivní a nebo jestli naopak v pozdější fázi se ty slabší nehodí k tomu, aby z nich ty silnější odčerpaly drobné bonusy do produkce a byly tak ještě produktivnější :-)
Tuhle pecku jsem kdysi hodně dávno dohrál a něco mě přimělo ji oprášit a mrknout se po letech na ní znova. Po letmém rozehrání jsem byl opět vtažen do perfektně zlehka se odhalujícího příběhu, který je základem pro veškeré strategické a tak trochu adventurní činnosti, které ve hře lze dělat - zakládání kolonií, těžba rudy, produkce lodí a robotů, hledání zbytku trosek druhé výpravy na povrchu planet a výzkum z nalezených trosek a pozůstatků druhé výpravy.

Jenom bych dodal, že ve zdejším popisku hry je zásadní omyl, Alien Legacy není strategie tahová, ale probíhá v reálném čase a s Master of Orion má společný jen sci-fi námět, jinak s ním nemá ohledně herních principů prakticky nic společného. A ukazatel Turns ukazuje zřejmě počty dní (tedy otočení planety kolem osy), nikoliv počítadlo odeslaných tahů, žádné tahy tady nejsou. Je to počítadlo času, dle kterého se lze orientovat například při odhadu času doletu lodí, odhadu času pro vyzkoumání další technologie nebo času pro postavení budovy.