Alaloth je jméno temného boha, který kdysi dávno přišel do říše smrtelníků, aby tam páchal zlo. Nyní se nalézá uvězněný v Údolí Bouří na pomezí čtyř hlavních království, ale i odsud má dostatek moci k šíření temnoty do všech koutů světa. Zmar se šíří ať už v podobě stvůr, ničivých bouří, nákazy nebo draků a země čekají na šampióna, který by zapudil Alalotha jednou pro vždy.
Jedná se o izometrické akční RPG z rozlehlého fantasy světa s bohatou historií, inspirovaném ranným středověkem. Ten je rozdělen na čtyři hlavní říše podle ras, jež je obývají. O území se tak dělí lidé, orkové, elfové a trpaslíci, přičemž vy si můžete určit, z jaké rasy váš udatný rek bude pocházet. Následně si zvolíte i profesi pocházející ze tří hlavních větví - bitevní, božské nebo přírodní. Se svým hrdinou procházíte epický svět, plníte hlavní i vedlejší úkoly, získáváte zkušenosti, vybavení nebo bojujete ve jménu některé z čtyřiceti dostupných frakcí. Během své pouti potkáváte vedlejší postavy a některé se k vám mohou přidat do party, přičemž mají vlastní minulost, osobnost a důvody, proč s vámi spojily své síly.
Nedílnou součástí hry jsou souboje s různými typy nepřátel, které si půjčují prvky z souls žánru. Musíte tak pracovat se svou výdrží, umět poznat, kdy zasadit úder nebo vyčarovat kouzlo, kdy uskočit a kdy se krýt a počítat s faktem, že chvilka nepozornosti může vyústit v rychlou smrt. Máte však více možností, na jaký styl boje se zaměříte a v jakém odvětví budete svou postavu rozvíjet.
Dost zajímavá záležitost. První hodiny byly poměrně těžké, bez vybavení a levelů je to klasické okopávání kotníků v RPG. Hlavně když stejně jako já nepostřehnete, že levelování neprobíhá získáváním zkušeností ze soubojů :) Tam se hromadí jen vybavení, materiály, peníze. Levelování probíhá formou osvobození map obsazených enemáky. Zní to docela kostrbatě, ale ve výsledku to funguje. Souboje jsou dynamické, efektní. Plné bloků, úhybů a odrážení. Příjemné překvápko na dlouhé večery.