Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Age of Wonders Age of Wonders Age of Wonders
Triumph Studios
Triumph Studios
Triumph Studios
PC
11.11.1999
PC
11.11.1999
PC
11.11.1999
Age of Wonders Age of Wonders Age of Wonders
Žánr
strategie > tahová strategie *
strategie > tahová strategie *
strategie > tahová strategie *

Forma
placená hra placená hra placená hra
Rozsah
samostatná hra samostatná hra samostatná hra
Multiplayer
ano ano ano

Age of Wonders vyšla na konci roku 1999 jako prvotina týmu Triumph Studios. Hra byla z velké části pouze opakováním již známých aspektů žánru fantasy turn-based strategií (série Heroes či ještě starších Warlords), kam patří správa království, dobývání měst a hlavně zaměření na hrdiny. Hratelných ras bylo 12 (ve dvou kampaních se jich většina postupně dostala pod kontrolu hráče). To vše v rámci klasického šestiúhelníkového hracího pole.

Navzdory nepokrytému kopírování cizích nápadů nebyl AoW pouhým klonem tehdejších Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia, ale přinesl i několik zajímavých vylepšení. Mimo jiné tedy i poměrně propracovaný systém vývoje postav, možnost používat magii i v rámci hlavní mapy a především bitvy, které se odehrávaly na podstatně větších mapách, než nabízel třetí díl Heroes, s plnou účastí hrdinů a navíc s množstvím terénních nesrovnalostí a výrazným posunem k taktičtější hře. Bojů se pak nezúčastňovaly pouze dvě střetnuvší se skupiny, ale všechny v okolí (teoreticky tedy až 56 samostatných jednotek).

V roce 2002 vyšel druhý díl Age of Wonders 2: The Wizard's Throne a roku následujícího ještě další pokračování (Shadow Magic).
Age of Wonders vyšla na konci roku 1999 jako prvotina týmu Triumph Studios. Hra byla z velké části pouze opakováním již známých aspektů žánru fantasy turn-based strategií (série Heroes či ještě starších Warlords), kam patří správa království, dobývání měst a hlavně zaměření na hrdiny. Hratelných ras bylo 12 (ve dvou kampaních se jich většina postupně dostala pod kontrolu hráče). To vše v rámci klasického šestiúhelníkového hracího pole.

Navzdory nepokrytému kopírování cizích nápadů nebyl AoW pouhým klonem tehdejších Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia, ale přinesl i několik zajímavých vylepšení. Mimo jiné tedy i poměrně propracovaný systém vývoje postav, možnost používat magii i v rámci hlavní mapy a především bitvy, které se odehrávaly na podstatně větších mapách, než nabízel třetí díl Heroes, s plnou účastí hrdinů a navíc s množstvím terénních nesrovnalostí a výrazným posunem k taktičtější hře. Bojů se pak nezúčastňovaly pouze dvě střetnuvší se skupiny, ale všechny v okolí (teoreticky tedy až 56 samostatných jednotek).

V roce 2002 vyšel druhý díl Age of Wonders II: The Wizard's Throne a roku následujícího ještě další pokračování (Shadow Magic).
Age of Wonders vyšla na konci roku 1999 jako prvotina týmu Triumph Studios. Hra byla z velké části pouze opakováním již známých aspektů žánru fantasy turn-based strategií (série Heroes či ještě starších Warlords), kam patří správa království, dobývání měst a hlavně zaměření na hrdiny. Hratelných ras bylo 12 (ve dvou kampaních se jich většina postupně dostala pod kontrolu hráče). To vše v rámci klasického šestiúhelníkového hracího pole.

Navzdory nepokrytému kopírování cizích nápadů nebyl AoW pouhým klonem tehdejších Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia, ale přinesl i několik zajímavých vylepšení. Mimo jiné tedy i poměrně propracovaný systém vývoje postav, možnost používat magii i v rámci hlavní mapy a především bitvy, které se odehrávaly na podstatně větších mapách, než nabízel třetí díl Heroes, s plnou účastí hrdinů a navíc s množstvím terénních nesrovnalostí a výrazným posunem k taktičtější hře. Bojů se pak nezúčastňovaly pouze dvě střetnuvší se skupiny, ale všechny v okolí (teoreticky tedy až 56 samostatných jednotek).

V roce 2002 vyšel druhý díl Age of Wonders II: The Wizard's Throne a roku následujícího ještě další pokračování (Shadow Magic).