Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
2400 A.D. 2400 A.D. 2400 A.D.
Origin Systems
Origin Systems
Origin Systems
PC
1988
PC
1988
Apple II
1987
PC
1988
2400 A.D. 2400 A.D. 2400 A.D.
Žánr
RPG > nezařazeno *
RPG > nezařazeno *
RPG > nezařazeno *

Forma
placená hra placená hra placená hra
Rozsah
samostatná hra samostatná hra samostatná hra
Multiplayer
ne ne ne

V daleké budoucnosti lidstvo obývá řadu galaxií, kde se již životní podmínky zlepšily natolik, aby si tam lidé mohli vystavět reprezentativní sídla. Jedna z do výše se hrdě tyčících metropolí, v roce 2213, vyrostla i na těžební planetě XK-120. O bezmála sto let později město dobyla mimozemská rasa Tzorgů a zavedla zde nové pořádky. Před svým odletem instalovali v dobyté metropoli armádu robotů, dusících jakýkoliv náznak vzpoury. Protože se život, pod tzorgským dohledem, ukázal být přibližně stejný jako před invazí, lidé brzy od myšlenek na znovu převzetí města upustili. Odpor se tak stal záležitostí malé skupinky lidských vlastenců.

Píše se rok 2400 a povstalci z metropole vědí, že bez pomoci zvenčí se jim Tzorgy nikdy svrhnout nepodaří. Ta ovšem přilétá v podobě ostříleného protitzorgského bojovníka, který se vetřel do transportu s náhradními horníky, pro planetární doly. Plán zní jednoduše. Odbojáři chtějí vniknout do ústředního terminálu, odkud všechny roboty prostě vypnou. Tato mise, ale vyžaduje od hráč náležitou přípravu, což je náplní tohoto izometrického RPG s hratelností podobnou sérii Ultima.

Hráč postupně prozkoumává rozlehlé město, rozdělené do pěti čtvrtí. Jeho charakter má pět primárních vlastností (energy, dexterity, IQ, affinity) a během hry můžou mezi ně rozdělit až 99 získaných bodů. S různými NPC komunikuje přes klasická dialogová okna a získává tak zajímavé informace a zadání jednotlivých misí. Opsáním klíčového slova se rozhovory posouvají dál. Pohyb po městě je pomocí chůze, i tzv. „automatizovanou chůze“, pokud jej již nebaví řídit kroky své postavy přímo. Krom toho má metropole rozvinutou síť metra. Zásoby hráč doplňuje od obchodníků a energii do zbraní dobíjí z nergetických uzlů. Tzorgové však toto jasně zakázali, takže se na místo nelegálního odběru ihned vypraví roboti. Ti také hlídkují na hranicích jednotlivých čtvrtí a pokud u hráče naleznou zbraně, neznají slitování. To ale neznamená, že se jim hráč nemůže postavit na odpor. Boj probíhá v reálném čase a jde zapauzovat. V případě, že je hráč robotem poražen, přijde o všechny věci a po propuštění z nemocnice si na něj robotí policie vede složku, což znamená, že se musí pravidelně hlásit na stanici. Z každého poraženého robota naopak získává cenný loot.

Port 2400 A.D. pro Commodore 64, na kterém pracoval John Romero, byl zrušen kvůli špatným prodejům verze pro Apple II (1987). Ze stejného důvodu byl zrušen i druhý díl, 2500 A.D, na kterém pracoval tvůrce série, Chuck Bueche. Oba zmínění vývojáři pak opustili Origin Systems. Krabice hry obsahovala velkou mapu města a figurky tří robotických protivníků.
V daleké budoucnosti lidstvo obývá řadu galaxií, kde se již životní podmínky zlepšily natolik, aby si tam lidé mohli vystavět reprezentativní sídla. Jedna do výše se hrdě tyčících metropolí v roce 2213 vyrostla také na těžební planetě XK-120. O bezmála sto let později město dobyla mimozemská rasa Tzorgů a zavedla zde nové pořádky. Před svým odletem instalovali v dobytém městě armádu robotů, dusících jakýkoliv náznak vzpoury. Protože se život pod tzorgským dohledem ukázal být přibližně stejně mizerný, jako před invazí, lidé brzy od myšlenek na povstání upustili. Odpor se tak stal záležitostí malé skupinky lidských vlastenců.

Píše se rok 2400 a povstalci z metropole vědí, že bez pomoci zvenčí se jim Tzorgy nikdy svrhnout nepodaří. Ta ovšem přilétá v podobě ostříleného protitzorgského bojovníka, který se vetřel do transportu s náhradními horníky pro planetární doly. Plán zní jednoduše. Odbojáři chtějí vniknout do ústředního terminálu, odkud všechny roboty prostě vypnou. Tato mise však vyžaduje od hráče náležitou přípravu, což je také hlavní náplní tohoto izometrického RPG, s hratelností podobnou sérii Ultima.

Hráč postupně prozkoumává rozlehlé město, rozdělené do pěti čtvrtí. Jeho charakter má pět primárních vlastností (energy, dexterity, IQ, affinity) a během hry můžou mezi ně rozdělit až 99 získaných bodů. S různými NPC komunikuje přes klasická dialogová okna a získává tak zajímavé informace a zadání jednotlivých misí. Opsáním klíčového slova se rozhovory posouvají dál. Pohyb se může uskutečňovat i „automatizovanou chůzí“. Krom toho má metropole rozvinutou síť metra. Zásoby hráč doplňuje od obchodníků a energii do zbraní dobíjí z energetických uzlů.

Tzorgové však toto jasně zakázali, takže se na místo nelegálního odběru ihned vypraví roboti. Ti také hlídkují na hranicích jednotlivých čtvrtí a pokud u hráče naleznou zbraně, je zle. To ale neznamená, že se jim hráč nemůže postavit na odpor. Boj probíhá v reálném čase a jde zapauzovat. V případě, že je hráč roboty poražen, přijde o všechny věci a po propuštění z nemocnice si na něj robotí policie vede složku, což znamená, že se musí pravidelně hlásit na stanici. Z každého poraženého robota naopak získává cenný loot.
V daleké budoucnosti lidstvo obývá řadu galaxií, kde se již životní podmínky zlepšily natolik, aby si tam lidé mohli vystavět reprezentativní sídla. Jedna do výše se hrdě tyčících metropolí v roce 2213 vyrostla také na těžební planetě XK-120. O bezmála sto let později město dobyla mimozemská rasa Tzorgů a zavedla zde nové pořádky. Před svým odletem instalovali v dobytém městě armádu robotů, dusících jakýkoliv náznak vzpoury. Protože se život pod tzorgským dohledem ukázal být přibližně stejně mizerný, jako před invazí, lidé brzy od myšlenek na povstání upustili. Odpor se tak stal záležitostí malé skupinky lidských vlastenců.

Píše se rok 2400 a povstalci z metropole vědí, že bez pomoci zvenčí se jim Tzorgy nikdy svrhnout nepodaří. Ta ovšem přilétá v podobě ostříleného protitzorgského bojovníka, který se vetřel do transportu s náhradními horníky pro planetární doly. Plán zní jednoduše. Odbojáři chtějí vniknout do ústředního terminálu, odkud všechny roboty prostě vypnou. Tato mise však vyžaduje od hráče náležitou přípravu, což je také hlavní náplní tohoto izometrického RPG, s hratelností podobnou sérii Ultima.

Hráč postupně prozkoumává rozlehlé město, rozdělené do pěti čtvrtí. Jeho charakter má pět primárních vlastností (energy, dexterity, IQ, affinity) a během hry můžou mezi ně rozdělit až 99 získaných bodů. S různými NPC komunikuje přes klasická dialogová okna a získává tak zajímavé informace a zadání jednotlivých misí. Opsáním klíčového slova se rozhovory posouvají dál. Pohyb se může uskutečňovat i „automatizovanou chůzí“. Krom toho má metropole rozvinutou síť metra. Zásoby hráč doplňuje od obchodníků a energii do zbraní dobíjí z energetických uzlů.

Tzorgové však toto jasně zakázali, takže se na místo nelegálního odběru ihned vypraví roboti. Ti také hlídkují na hranicích jednotlivých čtvrtí a pokud u hráče naleznou zbraně, je zle. To ale neznamená, že se jim hráč nemůže postavit na odpor. Boj probíhá v reálném čase a jde zapauzovat. V případě, že je hráč roboty poražen, přijde o všechny věci a po propuštění z nemocnice si na něj robotí policie vede složku, což znamená, že se musí pravidelně hlásit na stanici. Z každého poraženého robota naopak získává cenný loot.
Oficiální stránky hry (http://)
Oficiální stránky hry (http://)
Oficiální stránky hry (http://)