Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Seeker (30.05.2025 11:34): U NMS právě není placené nic, jen základní hra která navíc bývá často ve slevě. Ale díky těm updatům a kvalitnímu word of mouth se prodává pořád a i po letech se občas objevuje v žebříčcích nejprodávanějších her.
Hlavně ale zůstali maličkým indie studiem, afaik pořád mají jen kolem 50ti zaměstnanců.
Dost by mě zajímalo, z čeho žijou, protože pokud vím, nemají jedno jedno jediný placený DLC. A content chrlí jeden za druhým už hodně let. Asi taky znova spustím po roce. Nejsou tam placený kosmetiky nebo tak něco?

@AlieN: Jinak benchmark Duny 150fps. Pri 4K rozlišení kolem 40fps, takže úplně v pohodě.
@AlieN (29.05.2025 18:25): Monetizace byla v TSW bohužel dost špatná (je to tedy určitě dané i dobou, dnes je svět jinde), ale Funcom měl v tomhle směru velké problémy i po technické stránce (vůbec platit na tom jejich webu bylo za trest). Přitom ta herní komunita byla hodně stabilní (až zatvrzelá) a většina hráčů, co jsem znal byla spíš starší a určitě neměli problém utrácet peníze za to, co je baví - jen prostě tohle vybalancovat je složité i dnes.

Ad monetizace - asi nejlepší hra v tomhle směru, co znám, je Warframe - tam ani nevím, jak vlastně může DE vydělávat (asi Forma Bundle) - ale očividně se jim to daří (na druhou stranu je to jedna z her, kde má myslím hráč vyloženě snahu platit, i když nemusí) :)
@7c (29.05.2025 18:03): V rozhovoru Pirate Software s creative directorem Duny který kdysi dělal na TSW na ni vzpomínali jak to byla skvělá hra a se smutkem došli i právě k těm změnám v monetizaci, bylo vidět že to toho vývojáře tehdy docela zlomilo. Tak snad se to u Duny nestane.

I když maličký kousek ve mě i trochu doufá že stane, protože nevím jak bych zvládl hru ve které budu chtít strávit ne 100, ale 1000 hodin :D
@Seeker (29.05.2025 17:21): Zapadla? Nejdřív přišel likvidační patch, po něm exodus hráčů a nakonec skončila hra a vyšla "znovu" jako Legends, což už bylo ale něco jiného, s jinou komunitou a jinak koncipované (mechaniky, interakce s hráči). Zbytek her na tom IMO nebyl lépe (Conan). Ad Anarchy - tady už je možné říct jen, že "Býval dobrým policistou..." .-)

Ale jak píšu, pro single player hráče by to mělo být ok (obzvlášť pokud neplánují hrát dlouhodobě).

Monetizace (a obecně placení celkově) byl asi největší průšvih (tohle hodnotím z TSW pohledu). Nejvíc jsem litoval ty hráče, kteří koupili "lifetime subscription" pár týdnů přetím, než Funcom hodil TSW přes palubu.

Ok, jsem zjevně zaujatý (a to jako fakt hodně, protože TSW byla má nejoblíbenější hra) :)

Ale obecně - pokud si zachovají svůj standard - tak bude mít Duna spíš sestupnou tendenci, což je perfektní právě pro ne-MMO hráče (kteří ten dojezd už nezažijí).
@7c (29.05.2025 15:55): Presně jak říkâ @AlieN. Navíc Funcom má na svědomí třeba legendární Anarchy Online, co by měla být jednou z nejdýl provozovaných MMO vůbec, jestli se nepletu. Secret World bylo taky dost hodně zajímavý MMO se skvělou atmosférou. Akorát dost zapadla. Ale souhlasím, že asi všechny hry měly slušný porodní bolesti první dny.
@7c (29.05.2025 15:55): Jo, full loot termín už jsem zjistil. To ve hře víceméně není, všechny věci co máš u sebe ti sebere jen sežrání červem, a jen na endgame pvp mapě si to hráči mohou nastavit na týden jednou za čas (vedení strany která tam ten týden vyhraje nastavuje jeden ze tří náhodně vybraných modifikátorů pro následující týden).

A co bylo u Funcomu takový průser? Nic jsem od nich nehrál, ohlasy zpětně jsou na ty jejich mmo docela pozitivní, Conan je afaik i po letech pořád dost živá a podporovaná hra. Hlavně mě ale přesvěčily rozhovory s tvůrci, mají to zjevně dobře promyšlené a monetizace jen skrze koupi hry a převážně cosmetics DLC vypadá jako velmi ok řešení. Ne že by mě to moc trápilo, jako single player hráče mě spíš zajímá jestli teď bude dobrý příběh.
Funcom, eh? Fool me once... To už spíš uvěřím, že se Bobby Kotick dá na charitu nebo že mu záleží na hráčích, než že Funcom nezabije další své MMO. Tohle není red flag, ale přímo red alert :)

Single player hráčům to ale může být asi jedno.

@AlieN (01.05.2025 17:16): "Full loot" znamená, že při pvp je po zabití hráče možné sebrat komplet jeho vybavení (z pochopitelných důvodů oblíbená "feature" pro určitý typ hráčů) .-)
@AlieN (28.05.2025 23:52): No vypadá to fakt skvěle musím říct. Ta ornitoptéra je fakt jak obří hmyz a vypadá božsky. Moc se těším. Jenom nevím, jestli mi to notebook utáhne a nebylo by lepší počkat na konzolovou verzi. Viděl jsem i screenshoty s rozvržením tlačítek na gamepadu, takže rozpracovaný výoj na konzole rozhodně mají a nemuselo by se čekat nijak dlouho, pokud se prostě jenom víc teď soustředí na vydání pro PC. Neříkali tam nějakej nástřel datumu vydání pro konzole?
@Seeker (25.05.2025 22:07): Proběhl velký vývojářský rozhovor/stream o finální fázi hry s PvP i PvE na obrovské a pravidelně se měnící mapě, kde se toto potvrdilo - Deep Desert je prostě Sahara, nekonečné moře písku a jen občas nějaká skalní formace. A desetkrát větší červi.

A Ornitoptér tam byly vidět celé roje, ukázali organizovaný nájezd skupiny hráčů na bohatou žílu koření - každý měl svou roli, některé toptéry létaly kolem na obranu kdyby se objevili nepřátelé v tancích, jiné scoutily červí stopu, kolem na bugině jezdil člověk co Tlouky odlákával menší červy, a uprostřed toho harvester freneticky těžil. S poblíž čekající velkou transportní toptérou pro rychlou evakuaci. Hodně cool. Vyloženě mi to připomnělo staré Dune RTS. S takovou by mě snad začala zajímat i ta endgame :)

Už jen týden :)
@AlieN (25.05.2025 23:16): Létající mounti tam myslím nebyli. Líbilo se mi ale hodně prozkoumávat mapu a sledovat, co všechno za stavby hráči dokázali postavit. Tak snad podobnou variabilitu staveb zachovají.
@Seeker (25.05.2025 22:07): Velikost by snad neměl být problém, zakladní mapa (pro single player/co-op) je velká právě jako celá mapa v Conanovi, a pak pro volné hraní (pve i pvp, boje mezi guildami/frakcemi) je další mapa devětkrát větší. Tam by mělo být i víc toho "prázdného" prostoru... ale zas tou dobou už člověk bude mít i Ornitoptéru, takže zas kdoví jak "velká" bude působit. Ale bez nich, a jít přes víc než ten "jenom kopec písku", to už si člověk vyloženě koleduje o to aby ho sežral Červ :)
Byli v Conanovi létající mounti?
@AlieN (25.05.2025 15:41): Mně to právě dost hodně připomíná toho Conana. Což není výtka, jenom konstatuju. Crafting, stavění základen, survival prvky. Ale moc odehráno jsem tam neměl. Mají teď aspoň hodně zkušeností ze stejnýho żánru, tak už jen proto věřím, že to nebude neúspěch.

S tou prázdnou pouští úplně souhlasím. Snad bude mapa na tohle dost velká, aby člověk nepřebíhal jenom kopec písku.
@Seeker (25.05.2025 07:51): Já jsem Conan Exiles nehrál, nikdy mě moc nelákal, takže o srovnání vím jen z doslechu - a podle ohlasů bych řekl se zásadně liší dost, ale zároveň že je to hra podobného žánru a je na ní vidět že autoři s tím žánrem už díky Conanovi mají zkušenosti.

Conan je prý vyloženě otevřený sandbox, Duna je od pohledu mnohem strukturovanější, příběhovější a víc role play hra, s hodně jiným feelingem při akci i při přežívání a pohybu po světě. A hlavně je to skutečně Dune hra, se vším co k tomu patří, kdežto Conan prý byl hodně generické fantasy.

Co bude asi hodně podobné je způsob craftingu a stavění základen, to Duna změnila jen v rámci zlepšení pro hráče než aby bylo kompletně jiné, ale Conan má po těch letech výhodu v mnoha addonech s dalšími assety ze kterých se dá stavět.
Betu jsem nehrál, ale přijde mi to jako takový Conan Exiles. Nakonec je to hra od stejného studia. Nebo se tyhle dvě hry od sebe liší nějak zásadně?
Dojmy z Bety - je to pecka, ještě lepší než jsem doufal. Skutečně jako Subnautica na poušti, jen akčnější a víc rpg. A perfektně těžící z Dune lore.

Snad tedy i příběh tomu dostojí, Subnautica ho měla dobrý. Z něj jsem viděl po dvaceti hodinách hraní zatím jen malý kousek - ale premisa vypadá zajímavě. Writing samozřejmě nebude na úrovni Herberta, to bych nikdy nečekal, ale třeba v úroveň povedeného Dune: Prophecy seriálu bych doufal. Stejně jako v něm, a ve Villeneuveho filmech, tu vypadá design prostředí - tedy vypadá skvěle, ten se podle mě jako velkého fanouška knih povedl velmi. I Harkonneni, není to sice Giger, ale dokázali si najít svou vlastní velmi zajímavou tvář. Snad do hry časem přidají i tu Geidy Prime.

Hlavní vedle příběhu je tu ale survival, objevování prostředí, zkoumání a vyrábění technologií, stavění, obecně přežívání na Arrakis - a to mě těch dvacet hodin bavilo hodně a už se nemůžu dočkat až se tam za tři týdny budu moc vrátit. Mám radost že se povedlo zachovat ducha předlohy, Duna je drsná planeta, žízeň je pořád, nepřátelé dokáží představovat oříšek i v malém počtu, bouře jsou kruté a nesmí vás chytit v otevřené krajině, a Červi jsou scary as fuck už jen na poslech zdálky (skvělý sound design, nejen u nich), natož když se začne blížit zrovna když traverzujete otevřený písek. A když vás chytí, tak GG, sežere vám všechnu výbavu. To všechno dohromady dokáže vytvořit pěkně infarktové situace.

MMO je to jen ve velmi malých detailech, hraje se to minimálně po dobu hlavního příběhu jako singleplayer hra, jen v některých ohledech trochu specifická - jako že nepřátelé a suroviny se po čase respawnují (nepřátelé jsou největší surovina - důležitý zdroj vody), což mě trochu otravovalo, ale tak zase to zjednodušuje grind (který je tu dost mírný). Tedy kdo chce asi může hrát i co-op, PvP je až na pár drobných vyjímek možné až v endgame.

A PvP mě nezajímá. Ale jestli mě to po těch cca 100 hodinách v single player příběhu a solo sub-questech pořád bude bavit, tak ho asi zkusím. Soubojový systém se mi teď na pohled zdá málo přizpůsobený pro pvp, ale kdoví, dovedu si představit že velké bitvy o harvestery, s tanky a bojujícími Ornitoptérami kolem, by mohly být docela fajn.

Co by mohlo být lepší - no ocenil kdyby to byla víc syrová realistická akce jako ve Stalker nebo Tarkov, než ten v crafting survivalech klasický jednodušší lehce arkádový styl. Hlavně souboje na blízko vypadají trochu janky, střelba je zábavnějši.
A aby byl příběh ještě delší a komplexnější, jako ve Witcher 3, BG3 nebo Cyberpunku, a ne jen takto na půl cesty - různé povolání a buildy, větvené dialogy s npc a různé možnosti postupu hrou ano, ale asi ne vyloženě hluboké RPG. Svět Duny by si něco takového zasloužil.
A osobně bych byl rád kdyby byla hra trochu "prázdnější", je to Duna, chci hodinu cestovat pustou krajinou kde nepotkám živáčka, ne narážet na něco zajímavého nebo někoho živého každých pár minut :P (ale to byly jen úvodní oblasti, v těch dalších obtížnějších to bude možná jiné, nemluvě o rozsáhlé hluboké poušti)
Před pár dny taky vyšel Story Trailer - single player obsahu by tam mělo být překvapivě hodně, prý už při vydání by mělo trvat tak 70 hodin než se hráč vůbec dostane do hlavni oblasti kde probíhá i PvP a boje mezi guildami. A obsah budou postupně přidávat další, v budoucnosti prý dokonce i jiné planety.

Příští víkend bude probíhat open beta, přihlašování do ní je na steamu.
@Longin (26.04.2025 19:58): Tím je myšleno co? Že je ve hře loot?
Dune: Awakening je survival MMORPG, takže těžba a sbírání materiálů tam určitě hraje velkou roli, ale do nějakého looter shooteru to má hodně daleko. I když akce je klasická third person střelba nebo meele, naštěstí - žádné debilní klikání na ikony jak ve WoW nebo SWTOR.
Nepřátel je ve hře co jsem viděl dost málo ve srovnání s jinými MMO, není tam klasický mob rozesetý všude kolem.