Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@stromz (10.01.2021 00:58): Jojo, ale ta Battle Agency může být fail i nemusí. Podle toho, jak se na to podíváš. Hráči kamarádi si s tím mohou užít chvilku zábavy, protože to vyžaduje aktivitu všech zúčastněných. Sólo hráč to bude mít o něco těžší. Já osobně jsem se tenkrát připojil do nějakého fóra, kde si hráči navzájem pomáhali, a díky tomu to pro mě bylo snesitelné. Na jednu stranu jsem se tím docela bavil, ale na druhou to bývalo někde i frustrující a docela otravné. Myslím, že měli dát do hry nějaký in-game systém, který by tuto aktivitu doplnil a dopomohl k snadnějšímu postupu. Osobně ale BA beru spíš jako takový challenge bonus, určitě nic velkého. Proto jsem myslel, že bys to mohl rozvést - ty důvody o paskvilu můžeš mít i jiné. Ale rozhodně na tom netrvám :)

S tím Sw/Sh máš pravdu. Já osobně se sice snažím vidět na těch hrách spíše pozitiva (a ano, přiznám se, že zatím mám především omlouvací přístup právě z toho důvodu přechodu na novou konzoli a nedostatku času ve vývoji), ale i tak mě některé věci bolí, když vidím, že to mohla být mnohem kvalitnější hra. U příští core hry už budu více kritický.

Ohledně toho IV/EV systému – kdysi to pro mě byl naprosto neprostupný systém, ale dneska to beru jako celkem běžnou věc. Pro competitive hráče, plánovače a pro číslíčkáře je to docela fajn věc k vyžití. Tím spíš, že teď už je skoro tisícovka příšerek. Ale máš pravdu, že casual kid si v competitive ani neškrtne (sám sebe považuju za casual kida a občas dostávám pěkně na frak) :)

Co mi dneska vadí na pokeších nejvíc, je rozdávání eventových pokémonů a jejich přirozená absence ve hře, kdy je prostě nemožné je jakýmkoliv způsobem chytit a doplnit jimi pokédex (raději bych si je pochytal ve hře třeba po splnění nějakého šíleného úkolu). Tuto tradici začal už u prvních her Mew, ovšem zprvu to vzniklo jako nezamýšlená věc, a Nintendo/Game freak se toho chytli a jede to dodnes. Ve výsledku to podpořilo gennerství, což mi tolik nevadí z toho důvodu, že si hráč pokoutně doplní pokédex, když to nejde jinak; ale vím, že se této featury hojně zneužívá právě pro tu competitive scénu, a v tom vidím největší bolest toho casual kida, který dostane párkrát výprask a pak už ho možná přejde chuť na další pokusy.
Jo a pak mě tam štvou ty online paywally a takový ty pokusy propojit interaktivně hru s pokémon Go, ale to už je asi jiná kapitola.

Ad Exp Share a overleveling – jasně no, to se pojí s tou obtížností, na jejíž diferenciaci jsme se taky shodli :) Ale zase představa, že bych leveloval stovky pokémonů na 100 tím starým způsobem grindování, je pro mě dost crazy :D Nejlepší by bylo několik možností aktivace/deaktivace těchto vychytávek v kombinaci s easy/medium/hard – případně nějak možnost odemknout ještě hard core pro ty nuzlocke hráče.

Já mám teď trošku obavy, s jakou základní bojovou mechanikou přijdou v další generaci. Ale ať si sám lámu jakkoliv hlavu, tak nedokážu přijít s ničím zajímavým. Tak na to budu asi nejvíc zvědav. A přál bych si nějakýho opravdu zajímavýho badass rivala.
@stromz (10.01.2021 00:45): PS: čtu teď tvůj post pořádně a myslim, že se prakticky ve všem shodnem :)

ono s tou obtížností a velmi širokou fanbase je to podle mě stejně v mnoha ohledech absurdní - Gamefreak na jednu stranu absolutně debilně neni schopnej implementovat dva/tři/čtyři obtížnostní módy, na druhou stranu když se chce casual kid zapojit na Battle Spotu, tak se pěkně zapotí! ta hra furt obsahuje vlastně dost složitej IV/EV systém, což by byla první věc, kterou bych zjednodušil, nebo aspoň v rámci hry mnohem líp vysvětlil. pak dochází z mýcho pohledu k absurditám typu, že i v Gen 8 je zásadní předmět jménem Destiny Knot klíčovej v breedingu, aniž by na to hra jakkoli upozornila, nebo ho celej ten systém naučila.

Byť v tomhle ohledu Gen 8 přinesla jeden opravdu výraznej posun - poprvé v historii člověk, kterej má zájem o Competitive scénu, může celkem bez obav chytat i legendární mony bez jakýhokoli stresu o jeho Nature, IV's nebo Hidden Power, což byl naprosto příšernej opruz.
@Tainaru (09.01.2021 17:13): mně už ten komentář přišel i tak dost dlouhej, tak jsem se radši spokojil s tim, že Battle Agency je podle mě prostě a jednoduše fail :)

hele podle mě to Gamefreak zas tak těžký právěže nemá. respektive... mnohem větší objektivní problém je podle mě v úzký navázanosti na Pokémon Company včetně animé, karet atd., což má za negativní důsledek hlavně to, že ty hry prostě MUSÍ vycházet ve velmi strikních termínech. víc to rozeberu u Pokémon Sword/Shield, což je bohužel dokonalej případ hry, která by těžce potřebovala klidně několikaměsíční odklad...

ale výmluvy na opravdu velmi pestrou komunitu fans beru jen částečně - je mi líto, ale prostě fakt, že Black/White 2 už obsahovala (byť nesmyslně těžce přístupný) dva obtížnostní módy, jenže pak přišlo XY s naprosto přepálenym Exp Share... a v době Sword/Shield je problém příliš snadnýho "overlevellingu" STÁLE obrovskej... ne, prostě tohle je z mýho pohledu neomluvitelný, tahle věc by šla naprosto snadno základně vyřešit EASY módem pro nováčky a MEDIUM/HARD módem pro zkušený hráče - a Gamefreak toho neni schopnej, navíc třeba Masuda působí v některejch interviews opravdu těžce mimo.

jo, já jsem i v pokročilejšim věku poké-geek, furt mě to v něčem těžce baví, ale zároveň Sword/Shield a přechod na Switch bohužel podle mě dokonale obnažil, jaký obrovský rezervy Gamefreak už delší dobu prostě má. a to ode mě neni žádnej hejt, naopak i na Sword/Shield jsou věci, který se mi vyloženě líběj, ale pak je tam taky dost věcí, za který bych tvůrce nejradši nakopal do zadku ... :) a částečně je podle mě na vině ten časovej pres, částečně mimóznost poměrně malýho vývojářskýho studia, který se obtížně učí nový kousky...

pak si člověk zahraje takovej klenot jako Super Mario Odyssey a jenom si potvrdí, jak to všechno může geniálně fungovat, když se chce a dělaj na tom fakt schopný vývojáři.

ale nedávno jsem znovu odehrál víceméně všechny pokémonní generace a tak bez jakýkoli nostalgie můžu porovnávat - prostě od HeartGoldu a BlackWhite 2, což jsou podle mě (vedle Gold/Silver a díky famózní Battle Frontier přihodim Emerald) vrcholy celý pokéságy, se sice pár věcí inovovalo, ale taky bohužel ještě víc věcí zhoršilo.
@stromz (09.01.2021 14:03): Z tohoto úhlu pohledu už mi to dává smysl, takže dík za vysvětlení. A asi i rozumím tomu, proč jsi o Battle Agency napsal, že je to paskvil, ale měl bys to v tom komentáři taky trošku rozvést :) BA jsem poctivě dohrál a ačkoliv si o tom taky myslím svoje, tak jsem přesvědčen, že jiným hráčům tato forma bitev vyhovuje.

Ono vůbec s tou poké komunitou to má Game freak těžké už jen proto, že má prostě monstrózní (pun intended) fan základnu a ta komunita se dá rozdrobit na stovky menších skupinek, z nichž každá preferuje něco jiného podle chuti, věku, pohlaví a snad i podle sexuální orientace :D

Já osobně bych byl rád, kdyby v Game freaku vyzobali to, co dobře fungovalo v minulých hrách a zakomponovali to do jednoho nového celku a ani bych přímo nevyžadoval nějaké velké novoty, protože bych sám nevěděl, co pořád vymýšlet nového (teď myslím ty battle facilities). Ale určitě souhlasím, že nastavení obtížnosti by vyřešilo ty základní potřeby diferenciace a vlastně by s tím souvisely i další vyřešené problémy. Game freak podle mě příliš prezentuje sérii jako hry s nálepkou pro děti (nejspíš i díky politice Nintenda) a posledních pár let to spíš vypadá jako výmluva. Nicméně se mi líbí, že starší fanoušci nad pokémony stále nelámou hůl a tím, jak hru (jako ty) v některých ohledech upřímně kritizují, ukazují, že jim na značce pořád záleží. A taky je krásně vidět, podle kterých starších her nové tituly srovnávají, a tím pádem i co se jim líbí. A zas jsme u toho, že každému se líbí něco jiného, což je pro mě taky součást toho pokémoního kouzla :)
@Tainaru (08.01.2021 20:44): jasněže vzal v potaz - Battle Tower je standardem v každý hře od Crystalu (byť tam to bylo prozměnu totálně hardcore, takže radši řekněme od Ruby/Sapphire). No a Battle Subway (Gen 5), Battle Mansion (Gen 6) a Battle Tree (Gen 7) jsou v zásadě Battle Tower v jinym kabátku, takže stejně jako nezmiňuju u Gen 5 Battle Subway, nezmiňuju tady Battle Tree :)

jinal jo, na Royal Dome jsem popravdě pozapomněl, nějak to do toho komentáře dopíšu - ale na druhou stranu u něj (opět) neni žádnej upgrade od Sun/Moon - oproti tomu Unova Quest a Pokémon World Tournament jsou v Black/White 2 dvě zcela nový battle facilities - a obě výborný. v USUM je jedinou novinkou velmi špatnej paskvil Battle Agency...

PS: ještě horší je v tomhle bohužel Sword/Shield, když se mu dokonce podařilo naprostej "staple" pokémonních her -Battle Tower - dokonale pomrvit, když si tam hráč může vzít třeba Zaciana, Mewtwo (a toho Dynamaxovat) a třeba Kyogra a ještě tyhle mony Dynamaxovat a chybí jakákoli obtížnosti pro zkušený hráče jako dřív... bohužel vedle zcela nepochopitelný neschopnosti implementovat nejpozdějc od Gen 7 aspoň 2 obtížnostní módy další důkaz nekompetentnosti Gamefreaku a odtrženosti od hráčů/veteránů (a fakt nás neni málo, stačí kouknout kolik hráčů jede vyloženě hardcore módy typu Nuzlocke).
@stromz (komentář): Tys to zajímavě shrnul, je to legit názor :)
Ale nedá mi to, musím zareagovat na ty battle facilities. Vzal jsi v potaz také Battle Royal Dome anebo Battle Tree? Ani jednu jsi nezmínil, zato já jsem se v nich docela vyblbnul. Battle Agency je podle mě spíš taková challenge aktivita navíc, pokud už nevíš, co ve hře dělat.
No, tak jsem to stihnul pridat:-) Jinak mam Ultra Sun objednane a dorazit by mel teoreticky v pondeli. Mozna. Ale stejne jsem momentalne v polovine Alpha Sapphire, takze casu dost...