Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

System Shock 2

  • PC 85
Perfektni atmosfera ktera me pohltila a vydrzela az do sameho zaveru. Jedine za co se stydim je ze jsem hru dohral podle prirucky (ta tistena knizka) ve ktere jsem si ale zase mohl precist v cestine pekne vsecky logy posadky. Po dohrani jsem si knizku jeste jednou precetl a promital si z pameti nektere useky ze hry..

Pro: atmosfera, logy posadky, rpg vyvoj postavy, pribeh

Proti: misty jsem se vydesil tak ze prisel k uhone malem pocitac.

+4 +6 −2

Portal

  • PC 85
Po dlouhé době něco originálního na poli PC her. Nikdy bych nevěřil jak zábavná může být hra kde si ani jednou nevystřelím. Co ale na zážitku ještě přidává je humor který je ve hře obsažen. Ať už jsou to "digitální" hlasky obrannych vezi nebo nejmenovanych veci na konci hry u kterych jsem slzel smichy... zaverecny song to jen podtrhuje...

Pro: originalita, humor

Proti: kratsi herni doba

+8 +9 −1

Mafia: The City of Lost Heaven

  • PC 95
Kdyby někdo měl vyjmenovat nejlepší české hry, začal by zřejmě mafii. Ano, měla svoje mouchy, spíš, mušky v podobě AI která ne vždy adekvátně reagovala na nestandardní situace, ale to je asi tak vše. Opravdu mě nic jiného než superlativy na tuto hru nenapadají. Skvělý spád misí, perfektní filmové sekvence nadabované nevybýravou češtinou které posouvali krásný příběh kupředu spolu s podmanivou hudbou kterou si občas rád poslechnu znova... Nespočítám kolikrát jsem již tuhle hru dohrál. Prostě stojí za to. Jen houšť a větší kapky!

Pro: Grafika, hratelnost, dabing, hudba, PŘÍBĚH!!! je toho vážně spousta

Proti: slabší AI v nestandardních situacích

+10 +15 −5

Half-Life

  • PC 90
Half life, kult kterých je v herní branži po málu. Nejen že byl svého času úžasný po grafické stránce, dokázal zaujmout i jinde. Především takzvané "scénky za sklem" ho proslavili. Ale to Valve nestačilo Half Life si získal oblibu ještě díky jedné, podstatné věci. Díky jeho modifikovatelnosti vznikly desítky SP i MP modů a mimo jiné dal vzniknout i legendárnímu Counter Strike. Díky těmto věcem HL žije i dnes, respektive už HL2. ALe i dnes se najdou lidi které první HL přitáhne a youtube se tak plní videi "jak dohrát HL za hodinu a podobně. Další věcí která u hry zaručeně udrží je multiplayer. Svého času jsme hrávali deadmatch na mapě crossfire ve škole skoro pořád a málem byly i neomluvené hodiny kdy jsme prostě zapoměli že už skončila přestávka a hráli dál. BTW, Ten kdo v Crossfire spustí atomovku na 99% nepřežije :)

Pro: Hratelnost, scénky za sklem, modifikovatelnost, multiplayer

Proti: nic mě nenapadá.

+5 +8 −3

Half-Life 2

  • PC 85
Half life znamenal revoluci. Half life 2 se o ni pokusil také a to na poli fyziky. Ze začátku hry, konkrétně útěk přes nádraží až po skočení do stoky považuji za absolutní špičku hry. Když jsem ji hrál, říkal jsem si, tohle nemá chybu, to je to nejlepší co jsem kdy hrál. Bohužel dál už mě hra tak nebavila ať již kvůli až moc často se opakujícím "hádankám" s fyzikou v podobě páky či vah, nebo strašidelné části Ravenholm (doufám že píšu název správně) která mě osobně nebavila vůbec. Další oživení přišlo se zbraní gravity gun, která byla velkou novinkou a dovolila další hrátky s fyzikou.

Pro: Hratelnost, revoluční fyzika, gravity gun

Proti: některé slabší části kampaně

+4 +7 −3

Half-Life 2: Episode Two

  • PC 75
Druhá, dle mého názoru povedenější epizoda. Některé momenty, jako závěrečný boj se stridery, procházení tunelových chodeb či samotný závěr zůstanou v paměti zapsány na delší dobu. I s délkou hry je to oproti první epizodě lepší. Bojím se jen toho že třetí epizoda je zase v nedohlednu

Pro: Delši oproti prvnímu dílu, dobře se hraje

Proti: snad jen obava z data vydání pokračování...

-4 +2 −6

Half-Life 2: Episode One

  • PC --
První datadisk, epizoda, chtete li, pro hru Half Life 2. Pokus Valve o redefinování pojmu datadisk, respektive, zavedení episodického vydávání hry. Bylo by fajn, kdyby jednotlivé epizody vycházeli častěji. První epizoda je na hraní dobrá avšak krátká, a s dostupem času bych ubral hodnocení i v tom směru že na další díl epizody bylo potřeba čekat sakra dlouho.

Pro: hratelnost, grafika, fyzika

Proti: krátká, dlouhé čekání než vyšla episoda 2

-1 +3 −4

Counter-Strike

  • PC --
Jednoznačně nejznámější MP hra původem od amatérských tvůrcu modifikací pro první Hlaf Life. Stala se velmi populární snad všude na světě. Její hlavní nevýhodou je čas který u ní strávíte, pokud vás chytne. Po delší době ale začnou štvát průstřelné stěny díky kterým vás občas nějaký "skill" sejme bez šance se bránit. Pro příležitostné odreagování/naštvání se je ale fajn. Podle mě nejlepší verze byla stará 1.3

Pro: Hratelnost

Proti: průstřelnost zdí

+14

Call of Duty 4: Modern Warfare

  • PC 70
Série Call of duty si ve světě získala jméno především díky filmové atmosféře a předem naskriptovaným situacím. Tento klad je ale zároveň zřejmě nejvetším minusem hry zřejmě ruku v ruce s její krátkostí. Během jednoho dne jsem hru na nejtěžší obtížnost dohrál téměř do poloviny. Nutno ale podotknout že některé části mi zůstanou ve vzpomínkách na hodně dlouho (především kooperace dvou sniperů poblíž Jaderné elektrárny). Měl jsem možnost pár dní po hraní této pasáže shlédnout nějaké fotky z této oblasti které pořídil český student a neubránil jsem se pocitu "Tady přesně jsem byl". Některé lokace byly vymodelovány s opravdu velkou precizností. Velkým plusem hry který vlastně hru jako takovou drží nad vodou je multiplayer. Nebýt ho, hra by nedostala zdaleka tak vysoké hodnocení

Pro: Atmosféra, hratelnost, multiplayer (bez něj by hra rozhodně za ty peníze nestála)

Proti: Hra na v SP na jedno zahrání, předem naskriptované situace které jsou napoprvé fantastické ale na podesáté si je již znovu zahrát chtít nebudete.

+8 +9 −1