Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Stardock Entertainment

USA
Založeno 1999
Společnost Stardock vznikla v roce 1991 jako dítko Brada Wardella, mladého studenta elektrotechniky a počítačových systémů na univerzitě v americkém Michiganu. Roku 1993, ještě před dokončením studií, se společnost přeměnila na akciovou a změnila jméno na Stardock Systems. Primárním zaměřením společnosti v byl té době vývoj pro operační systém OS/2 a vylepšování a doplňování fukncí nejen pro jeho uživatelské rozhraní.

Na přelomu století ale slábne sláva a povědomí o OS/2 a společnost se musí přeorientovat jiným směrem a to směrem k Windows, pro která jsou vyvíjeny další programy pro úpravy vzhledu a chování operačního systému. A směrem k Windows se stáčí i vývoj her. Aby se ale mohla společnost věnovat všem svým zájmům, vzniká roku 1999 Stardock Corporation, tvořená několika divizemi. Jednou z nich je i Stardock Entertainment, která se zabývá výhradně vývojem her se specializací na strategie.

První vlaštovkou se stává 'The Corporate Machine', ve které hráč buduje od základů obchodní společnost a musí ovládnout zvolené průmyslové odvětví. V roce 2003 na ní navazuje budovatelská vesmírná strategie Galactic Civilizations a následující rok The Political Machine spolu s rozšířením Galactic Civilizations: Altarian Prophecy. Tím už se dostáváme k roku 2006, kdy si společnost vlastními silami vydává svoji Galactic Civilizations II, která si získává značný kladný ohlas. Následují další strategické hry a spolu s nimi společnost uvedla k životu také svůj distribuční kanál Impulse, který měl k hráčům dostat bez zbytečné zátěže v podobě DRM ochran a klacků pod nohami vývojářů více i méně známé hry i ze světa nezávislé tvorby. Na stejném kanálu se tak objevují vlastní hry i mnohé další z dílen ostatních herních vývojářů, pro které se Stardock stává i vydavatelem a distributorem. V květnu 2011 je ale Impulse prodána GameStopu a od té doby se Stardock Entertainment nadále plně věnuje vývoji svých politických, tahových a budovatelských strategií.

Nejlépe hodnocené hry