Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Gargoyle Games

Spojené království
Založeno 1983, zrušeno 1992
Gargoyle Games byla britská vývojářská společnost založená roku 1983 Royem Carterem a Gregem Follisem ve městě Dudley. Oba zakladatelé měli v době vzniku společnosti Gargoyle Games zkušenosti s počítačovým průmyslem, protože oba pracovali po nějakou dobu v oddělení počítačového výzkumu. Jejich prvním společným dílem byla hra Ad Astra, což byla klasická arkádová střílečka (Shoot 'em up) a byla hodnocena tehdejšími herními časopisy nadprůměrně.

Další velmi úspěšnou hrou byl Tir Na Nog. Vývoj hry začal vymyšlením animace chodícího člověka. Později se k tomu přidala záliba obou vývojářů ve fantasy světy. Nejprve chtěli udělat hru, která by vyprávěla o Gilgamešovi. Nakonec se však inspirovali keltskou mytologií a vytvořili právě Tir Na Nog. Jednalo se o velký počin na tu dobu, neboť herní svět v této hře byl obrovský a také obsahoval hodně hádanek, což ještě více prodloužilo herní čas.

Následovala hra Dun Darach, která byla prequelem k Tir Na Nog a která se jí i podobala. Gargoyle Games ovšem značně vylepšili hratelnost a ve hře tak bylo možné obchodovat s NPC, ukládat peníze do banky a hráč také mohl být okraden. Hra opět vynikala hádankami a svojí detailností. Poté následovala sci-fi hra Marsport, která měla být původně prvním dílem z trilogie, ale další dvě hry nikdy nevyšly. Podobně tomu tak bylo i u hry Heavy on the Magick, kdy tvůrci v manuálu slibovali pokračování dobrodružství čaroděje Axila, ale ani zde se hráči pokračování nedočkali.

Později vývojáři z Gargoyle Games vydávali hry pod značkou Faster Than Light, pod kterou vycházely zejména arkády, například hra Light Force, která se stala velkým hitem. Také začali vytvářet hry pro společnost Elite Systems, která je vydávala. Ovšem kolem roku 1988 začali 8bitové počítače ustupovat a společně s nimi i tehdejší vývojáři včetně Gargoyle Games.