Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Extreme Developers

Rusko
Založeno 2004
Za Extreme Developers stojí Denis Sidorov, sídlo společnosti je umístěno v Miassu (čeljabinská oblast). Studio se zabývá vývojem her a herních simulátorů. Vyvinulo i svůj vlastní herní engine (XGame II Engine), který využívá OpenGL.

V roce 2004 začali pracovat na 1st person akci Anti-terror (Антитеррор), která mělá být zasazena do prostředí boje proti terorismu. Projekt byl však postupně odložen a nakonec ukončen. Místo toho se Extreme Developers přichomýtli k jinému projektu.

Dmitrij Puchkov tehdy hledal vhodného vývojáře pro svou interaktivní počítačovou rekonstrukci Afghánsko-Ruského konfliktu z roku 1988 a volba padla právě na Extreme Developers za účasti KranX Productions jako publishera. Hra se v roce 2008 objevila i na západních trzích pod názvem The Truth About 9th Company a je považována za první ruskou dokumentární hru.

Ještě v roce 2008 začali pracovat na futuristické akční střílečce Rage I'm (Имя мне - Ярость), která měla být zasazena na planetu Rage, 200 let po tuhých bojích kolonizátorů se zdejšími monstry. Hráč měl přitom převzít úlohu legendárního stíhače. Projekt byl ovšem zastaven. Podobně dopadl o rok později i projekt dokumentární rekonstrukce s názvem Pevnost Brest (Брестская крепость), který se měl odehrávat v prvních dnech Velké vlastenecké války. Hráč si v ní měl na vlastní oči prožít počátek celého konfliktu, kdy se sovětská armáda postavila několika stovkám tisíc nacistů.

Teprve v roce 2010 dokončili svou další akční hru s názvem Exorcist (Вий). Děj se odehrává na nočním hřbitově a zajímavým rysem hry je bojový systém, kdy se kouzla a efekty skládají pomocí sekvence znaků na obrazovce. Hra podporuje i stereozobrazení pomocí 3D brýlí. V roce 2012 vyšla i pro mobilní platformy. Ostatně současná tvorba Extreme Developers je spojena právě s mobilním trhem (např. tituly jako Need for Drift nebo Tanks Online).