Studio Cyberia v dálněvýchodním městě Novosibirsk založil Alexej Koptsev, někdejší producent point & click adventur určených především příležitostným hráčům. Ačkoliv se řada vývojářů podílela před příchodem do Cyberie na vzniku sérií jako Hard Truck (1999-2010) nebo Evil Islands (2010) populární hlavně mezi hráči z postsovětských zemí, náplň jejich práce zprvu spočívala v outsourcingovém kontraktorství pro jiné firmy. Společnosti Wargaming.net, Nikita Online, Creative Mobile, G5 Software a další si Cyberii najímaly na vytváření grafiky, ozvučení a motion capture animací v Unity a Unreal. Smyslem nebylo jen poplatit účty na provoz, ale nasbírat zkušenosti pro vlastní AA titul.
Podmínky pro vysokorozpočtovější tvorbu dle vlastních ambic nastaly, když se Cyberii v květnu 2022 podařilo se svým herním konceptem vysoutěžit grant ve výši 260 milionů rublů od Institutu pro rozvoj Internetu (IRI) spadajícího pod státem podporovaný Fond rozvoje internetových iniciativ. Akční RPG 1612/Smuta zasazené do bouřlivého období ruských dějin zkraje 17. století developeři oznámili 18. června 2022. Mezi 4. až 11. červencem téhož roku přestala fungovat studiu doména a veřejnost se začala obávat finančního tunelu, místo toho šlo jen o rebrand ze Cyberia Limited na Cyberia Nova. Byly spuštěny nové firemní stránky následované v srpnu produktovými pro Smutu.
Podmínkou dotace a dalšího čerpání bylo vydání nejpozději počátkem roku 2024. Vývoj Smuty se nicméně neobešel bez problémů příznačných pro tvůrce bez předešlých zkušeností s komplexní realizací projektů větších měřítek, byť se zvěsti z července 2023 o prohledání studia policií kvůli podezření ze zpronevěry svěřených prostředků ukázaly být falešnými. Během vývoje do Cyberie přišli další lidé, kteří měli pomoci k úspěchu klíčového počinu. Například malíř a ekolog s praxí v PR, Jevgenij Rusak, jenž se stal výkonným producentem, rovněž umělecky zaměřený Sergej Ruských přijal funkci kreativního ředitele a kontroverzní bloger Timofej Ševjakov hlavního historického konzultanta.
Ve vizuálu zběhlí tvůrci při práci s Unreal 5 enginem uplatnili metodu fotogrammetrie, tedy 3D skenování skutečných objektů či v UE5 integrovanou vykreslovací technologii Nanite. IRI fond do vývoje Smuty včetně propagace zainvestoval celkem 490 milionů rublů. Smuta vyšla 4. dubna 2024 a předcházelo jí březnové demo. Titulu exkluzivně distribuovanému přes platformu VK Play by ovšem nejvíce prospěl odklad. Kritika hře vytýkala podobné nedostatky jako třeba u německé Arcanie (2010), tedy řadu bugů - od podivné fyziky až po nedopečené questy a s tím korespondující jednotvárnou hratelnost, nízkou interaktivitu prostředí a „prázdné“ mapy, kde není co dělat.
Cyberia nadále nabízí smluvní služby ostatním společnostem z oboru, tedy produkci celých her na klíč, management, vypracování herně-designové dokumentace a tvorbu konzistentního artstylu.