Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Andrew Glaister

Spojené království
Založeno 1981
Andrew Glaister se narodil 4. července 1967 v Marlow. Začal programovat v roce 1981 na ZX81, které mu koupili rodiče a do pár měsíců začal prodávat své vlastní hry. Nejprve kopíroval hry na kazety sám (kopíroval po škole, ale i přes noc), později se spojil se společností Silversoft a nechal ji, ať mu vydává jeho hry.

Roku 1982, kdy vyšlo ZX Spectrum a Andrew na něm začal programovat, vytvořil hru Orbiter, které se prodalo 30 000 kusů přes Vánoce. Začal spolupracovat se studiem Softek Software (později přejmenováno na Edge Games) a vytvořil řadu dalších her.

Později v 80. letech pracoval na vývoji Apricot PC, klonu PC IBM, a založil společně s dalšími dvěma pracovníky společnost Programmers Development Systems. V mezičase neustále vytvářel hry, jak své vlastní originální (např. Empire!), tak i porty her jiných vývojářů na ZX Spectrum.

V roce 1989 na chvíli opustil vývoj her, přestěhoval se do Vancouveru a začal pracovat u společnosti Mission Electronics, kde se podílel na výrobě MCA laptopu. V 90. letech se ke hrám vrátil, tentokrát pomáhal s konverzí konzolových her na Windows (Pitfall! a Pitfall: The Mayan Adventure). Později se přidal ke společnosti Microsoft a pracoval jako vedoucí jednoho z týmů pracujících na DirectX.