Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
7th Bit Labs 7th Bit Labs
Rusko
Rusko
Založeno 1996, zrušeno 2002
Založeno 1996, zrušeno 2002
7th Bit Labs působilo v uralském městě Nižnij Tagil ležícím 25 kilometrů východně od rozhraní mezi Evropou a Asií. Zakladateli studia byli nadšenci do počítačových RTS Ilija Atanov a Marat Gilijazetdinov, kteří se rozhodli zrealizovat ideu Vladimira Galimova na strategii zasazenou do prostředí prodchnutého východoslovanským folklórem. Ačkoliv se tak jako mnoho jiných tvůrců RTS nechali inspirovat Warcraftem II (1995), jemuž se jejich série Horde podobá výtvarně-graficky a do jisté míry i hratelností, neváhali ruští vývojáři vložit do svých titulů řadu na svou dobu nekonvenčních nápadů.

Absence jakéhokoliv systému posloupných misí a všechny mapy „průchozí“ od samého začátku zakládaly v Hordě na sandboxový způsob nelineárního hraní s utvářením vlastního dobrodružství, čemuž byli hráči napříč žánry v masovějším měřítku vystaveni až ve druhé polovině prvního desetiletí 21. století. Během vývoje Horde vznikl nástroj Squall pro ozvučování her, který studio 7th Bit Labs nabízelo ostatním firmám z oboru. Jediným investorem bylo vydavatelství Buka Entertainment, jemuž se zamlouvaly jak nízké hardwarové nároky titulů od 7th Bit, tak malé produkční náklady.

První i druhé Horde běželo i na silně zastaralých Intel 486 chipsetech a studio čítalo i s testery jen něco málo přes 20 lidí. V souladu s tehdy obvyklou praxí nemělo z úsporných důvodů 7th Bit Labs v intrech svých herních děl ani animované logo, pouze Buka ano. I když bylo toto vydavatelství jedním z průkopníků převádění her z ruštiny do cizích jazyků, nedočkaly se tituly od 7th Bit mimo ojedinělých lokalizací (baltské jazyky, polština, italština...) nikdy překladu do angličtiny.

V průběhu vývoje pokračování Hordy do teamu přibyli Pavel Neplujev a Ivan Šaronov, kteří spolu s Ilijou Atanovem a Maratem Gilijazetdinovem v červnu 2002 založili nástupnické studio Antitank za účelem osamostatnit se od Buky.

7th Bit Labs vyvinulo dva tituly a započalo třetí.

Horde: Northern Wind (1999) – RTS pro operační systém DOS.
Horde: The Citadel (2001) – všechny aspekty hratelnosti rozšiřující pokračování pro Windows.
Charm of War (2003) – RPG pro Windows, jež bylo dokončeno nástupnickým studiem Antitank.