Vesele se tvářící, barevná 3D plošinovka o roztomilých rybkách, no to bude hra jako dělaná na takové to odreagováníčko po dlouhém dnu. Noo né tak úplně, hra trochu klame tělem a místo klidné odpočinkové hry se připravte chvíle plné frustrace, nadávek a řadu nekonečných úmrtí, že by i vysloužilí hráč dark soul nevěřícně kroutil hlavou. I am Fish dokáže hráče odměnit vtipnými a dojemnými momenty, ale zadarmo vám to opravdu nedá.
Hráč se postupně ujme čtyř rybích kamarádů, kteří snili o tom, že utečou z jejich akvárka do širého oceánu. Bohužel než se jim povede jejich plán uskutečnit jsou od sebe odloučeni a tak bude muset každá rybka svoji cestu uskutečnit na vlastní pěst. Každá rybka disponuje svou unikátní schopností, která jí dovoluje řešit různorodé enviromentální hádanky. Ty jsou vcelku nápadité a navržené přímo na míru každé rybce. Například taková fugu se umí nafouknout jako balónek a kutálet se po souši nebo piraňa, která k řešení hádanek používá své ostré zuby. V cestě ke svobodě rybkám brání hlavně to, že přímá vodní cesta mezi akvárkem v dětském pokojíku a oceánem prostě není a světe div se, ryba na suchu moc dlouho nepřežije (ano je tomu opravdu tak a přesvědčíte se o tom mnohokrát). Proto si musí rybky najít alternativní trasu ke svému cíli a k tomu budou používat vše co jim přijde do cesty. Od klasického kulatého akvárka, ve kterém se mohou pohybovat jako křeček v kouli, přes sklenici od okurek, kýbl na kolečkách pana uklízeče, až po odpadní potrubí nebo útroby nalitého týpka.
Rybky se ovládají z pohledu třetí osoby a v principu se jedná o 3D plošinovku, ve které se klade velký důraz na realistickou fyziku. Právě fyzika je jedním z vašich největších nepřátel. Setrvačnost ovlivňuje manévrovatelnost v kulatém akvárku a vy tak často vyletíte ze střešní římsy vydáni napospas gravitaci. Rozjeli jste se s akvárkem trošku rychleji a narazili do překážky? Křáp akvárko se rozbije a vy se udusíte. Zavadíte kýblem na kolečkách o kámen? bum převrátíte se a vy se udusíte. Špatně jste odhadli trajektorii letu vaší létající ryby? Prásk, lísknete sebou někam do trávy a? ano, udusíte se. Pohled na dusící se ryby vás bude provázet poměrně často. Ruku v ruce s realistickou fyzikou jdou i další nepřátelé- ovládání, nevyvážená obtížnost a občasný stereotyp. Zatímco fyzika a ovládání ve stylu předchozích her studia Bossa, které je záměrně trochu nemotorné( i když často jsem si kladl otázku jestli tou "nemotorností" jen nemaskují určitou rozbitost hry), jsou záměr a hra na nich stojí, tak už se nedá říct o obtížnosti která v určitých pasážích ujede a vy se tak na dlouhou dobu zakysnete na jednom místě, což je neskutečně frustrující. I přes různorodost prostředí jsem se nemohl ubránit dojmu, že čas od času jsou pasáže natahované a trochu stereotypní. Na druhou stranu pokaždé když svou rybku dostanete až do vysněného oceánu objeví se pocit zadostiučinění, že jste se hrou nedali zlomit a ta radost když se partička kámošů opět shledá je až dojemná. Všechny lokace ve hře jsou moc hezky vizuálně zpracované a hudba příjemná a objeví se i pár zábavných a vtipných situací.
I am Fish je rozporuplná hra, která si své příznivce určitě najde hlavně řadách hráčů, kteří hledají ve hrách výzvu a jsou ochotni přistoupit na styl her jaký vývojáři z týmu Bossa Studios jedou už několik let. Mě osobně se do vkusu úplně netrefila a nápad na společné hraní s mým malým synem tak úplně neprošel. 6/10
Hráč se postupně ujme čtyř rybích kamarádů, kteří snili o tom, že utečou z jejich akvárka do širého oceánu. Bohužel než se jim povede jejich plán uskutečnit jsou od sebe odloučeni a tak bude muset každá rybka svoji cestu uskutečnit na vlastní pěst. Každá rybka disponuje svou unikátní schopností, která jí dovoluje řešit různorodé enviromentální hádanky. Ty jsou vcelku nápadité a navržené přímo na míru každé rybce. Například taková fugu se umí nafouknout jako balónek a kutálet se po souši nebo piraňa, která k řešení hádanek používá své ostré zuby. V cestě ke svobodě rybkám brání hlavně to, že přímá vodní cesta mezi akvárkem v dětském pokojíku a oceánem prostě není a světe div se, ryba na suchu moc dlouho nepřežije (ano je tomu opravdu tak a přesvědčíte se o tom mnohokrát). Proto si musí rybky najít alternativní trasu ke svému cíli a k tomu budou používat vše co jim přijde do cesty. Od klasického kulatého akvárka, ve kterém se mohou pohybovat jako křeček v kouli, přes sklenici od okurek, kýbl na kolečkách pana uklízeče, až po odpadní potrubí nebo útroby nalitého týpka.
Rybky se ovládají z pohledu třetí osoby a v principu se jedná o 3D plošinovku, ve které se klade velký důraz na realistickou fyziku. Právě fyzika je jedním z vašich největších nepřátel. Setrvačnost ovlivňuje manévrovatelnost v kulatém akvárku a vy tak často vyletíte ze střešní římsy vydáni napospas gravitaci. Rozjeli jste se s akvárkem trošku rychleji a narazili do překážky? Křáp akvárko se rozbije a vy se udusíte. Zavadíte kýblem na kolečkách o kámen? bum převrátíte se a vy se udusíte. Špatně jste odhadli trajektorii letu vaší létající ryby? Prásk, lísknete sebou někam do trávy a? ano, udusíte se. Pohled na dusící se ryby vás bude provázet poměrně často. Ruku v ruce s realistickou fyzikou jdou i další nepřátelé- ovládání, nevyvážená obtížnost a občasný stereotyp. Zatímco fyzika a ovládání ve stylu předchozích her studia Bossa, které je záměrně trochu nemotorné( i když často jsem si kladl otázku jestli tou "nemotorností" jen nemaskují určitou rozbitost hry), jsou záměr a hra na nich stojí, tak už se nedá říct o obtížnosti která v určitých pasážích ujede a vy se tak na dlouhou dobu zakysnete na jednom místě, což je neskutečně frustrující. I přes různorodost prostředí jsem se nemohl ubránit dojmu, že čas od času jsou pasáže natahované a trochu stereotypní. Na druhou stranu pokaždé když svou rybku dostanete až do vysněného oceánu objeví se pocit zadostiučinění, že jste se hrou nedali zlomit a ta radost když se partička kámošů opět shledá je až dojemná. Všechny lokace ve hře jsou moc hezky vizuálně zpracované a hudba příjemná a objeví se i pár zábavných a vtipných situací.
I am Fish je rozporuplná hra, která si své příznivce určitě najde hlavně řadách hráčů, kteří hledají ve hrách výzvu a jsou ochotni přistoupit na styl her jaký vývojáři z týmu Bossa Studios jedou už několik let. Mě osobně se do vkusu úplně netrefila a nápad na společné hraní s mým malým synem tak úplně neprošel. 6/10
Pro: vizuál a různorodost lokací
Proti: velké výkyvy v obtížnosti, občasný stereotyp, ovládání