Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

The Silent Age

  • WPhone 70
Než se vrhnu na samotnou hru, stojí za zmínku, že jsem se k Silent Age dostal jen a pouze díky Herní výzvě 2020, která zahrnuje kategorii hraní na mobilním zařízení. Mobil pro mě už nějakou dobu není herní platforma a jsem si skoro jistý, že nikdy nebude. I na tuto herní výzvu jsem se k Silent Age dostal přes odkaz po zagooglení "Best story driven mobile games". Podařilo se Silent Age toto zadání splnit?

Začneme zpracováním a technickou stránkou hry. Jednoduchý simplistický vizuál hře sedí. A to stejné se dá říct o soundtracku a zvuku obecně. Jen u zvuku bych si dokázal představit trochu víc, ne kvalitativně, ale kvantitativně. Je však možné, že mobilní verze se co do množství stop a podkladů liší od té desktopové (i když k tomu dnes asi není u hry tohoto typu důvod). Každopádně dabing, hudba i zvuky prostředí podobně jako vizuál podtrhují atmosféru celé hry.

Pojďme na dvě hlavní věci, které musí každá adventura zvládnou na výbornou. Příběh (a vše s ním spojené) a samotné puzzly a hádánky. Příběh je... oukej. Hned na začátku hry se dozvíte, že se bude cestovat v čase a mechanika tohoto cestování není vůbec špatná a ve hře je použita velmi dobře. Každý příběh založený na cestování v čase sebou samozřejmě nese spoustu problémů a dřív nebo později se dočkáme několika klasických "timetravel" klišé. Klišé pro mě problém nejsou, prázdnota postav už ano. Ano, chápu, hlavní protagonista měl být spíše nezajímavý "everyday" chlapík, ale ani ostatní postavy nejsou příliš zajímavé. Hra občas stojí nohama až příliš pevně na zemi, tedy minimálně na můj vkus. Nechci říkat, že každý protagonista musí být George Stobbart nebo Guybrush, ale trochu života v postavách by mi nevadilo.

Poslední zastávku udělám u puzzlů a hádanek. Z tohoto pohledu je pro mě hra spíše interaktivní vizuální příběh. 90 % všech hádanek projdete velice snadno a i když se možná párkrát za hru zaseknete, nikdy to nebude na příliš dlouho. Není to o tom, že by puzzly byly hloupě navržené, spíše hře chybí možnosti. Důvod, proč jsou některé adventury složité, pramení z toho, že máte několik přístupných obrazovek, máte v inventáří spoustu předmětů, několik lidí, se kterými můžete naráz mluvit a vy musíte tohle všechno spojit a dostat se k výsledku. Ne tak v Silent Age. Během první hodiny hraní jsme měl snad nejvíc 4 předměnty v inventáři zaráz, měl k dispozici maximálně dvě postavy k rozmluvě zaráz a maximální počet obrazovek bych spočítal na prstech na rukou. Hra není jendoduchá, protože by byla jednoduchá... je jednoduchá, protože není tolik možností, co dělat. A nepomůže tomu ani cestování v čase, které vlastně zdvojnásobí počet lokací.

Na závěr bych ještě rád podotkl, že na mobilu je hra rozdělana na "free to play" ochutnávku a druhou kapitolu za doplatek 150 CZK. Silent Age není špatný, ale není pro mě ani ničím úchvatný. Vizuál i audio stránka je zajímavá, nikoli však dechberoucí zážitek, na který budu dlouho vzpomínat (jako například v Journey). Puzzly jsou spíše jednoduššího charakteru a příběh je průměrný hlavně díky nezajímavým postavám. Zní to hrozně kriticky, ale pokud potřebujete zabít čas při cestě vlakem, Silent Age není vůbec špatný a já peněz ani času nelituji. Ve světě adventur se ale najdou mnohem lepší (i horší) kousky.

Pro: Vizuál a hudba

Proti: Slabší příběh a postavy

+17